pervik Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 Hei Har planer om og skifte ut min E92 etterhvert og da er F10 den bilen som frister mest. Når jeg kjøpte E92en var jeg veldig spent på hvordan den var på vinterføre, men jeg må ærlig talt si jeg er svært overrasket over måten den tar seg frem på. Det jeg lurer på er hvordan F10en tar seg frem på om noen har erfaring med den på vinterføre i bakker og generelt sett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 Kjører F11 med piggfrie Hakka 245/45-18. Var litt spent på overgangen fra Passat 4Motion og Pajero, men har faktisk blitt overrasket hvor lite jeg savner 4wd. Stabil og fin på grensen, og tygger seg greit opp bratte bakker. Det eneste jeg savner fra Pajeroen er høyden, ellers rått parti. pervik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 Kjøper du deg ikke bare f10 med xdrive ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 Beste vinterbilen jeg har hatt er definetivt min E90 325d med med Hakkapelitta R vinterdekk, den kommer frem over alt der mine tidligere framhjulstrekkere måtte gi tapt. Har fått kjørt F10 på vinterføre og denne var ikke dårligere, BMW er velsignet med ett fantastisk effektiv antispinn systems som ikke bare kutter effekten slik andre systemer gjør. Effekten fordeles mellom de hjulene som har mest feste og slik krabber bilen opp selv de bratteste bakkene 50 50 vekt fordeling gjør også sitt til at kjøreegenskapene og fremkommligheten er så god vinterstid Kjøper du deg ikke bare f10 med xdrive ? Ikke alle som har penger og behov for det Prismessig så konkurrerer X drive mot M sport og der hadde jeg ikke vært i tvil, iallfall ikke her i sør hvor vi kjører på bare veier 98 prosent av vinteren pervik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pervik Skrevet November 24, 2013 Forfatter Share Skrevet November 24, 2013 Trives best med bakhjulsstrekk så om den fungerer bra på vinterføre hadde det vært kanon. Siden det er en mye større og tyngre bil en E92 er den kanskje ikke så bra på vinterføre, men siden Hardtop er overrasket er det kanskje verdt et forsøk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pervik Skrevet November 24, 2013 Forfatter Share Skrevet November 24, 2013 Beste vinterbilen jeg har hatt er definetivt min E90 325d med med Hakkapelitta R vinterdekk, den kommer frem over alt der mine tidligere framhjulstrekkere måtte gi tapt. Har fått kjørt F10 på vinterføre og denne var ikke dårligere, BMW er velsignet med ett fantastisk effektiv antispinn systems som ikke bare kutter effekten slik andre systemer gjør. Effekten fordeles mellom de hjulene som har mest feste og slik krabber bilen opp selv de bratteste bakkene 50 50 vekt fordeling gjør også sitt til at kjøreegenskapene og fremkommligheten er så god vinterstid Ikke alle som har penger og behov for det Prismessig så konkurrerer X drive mot M sport og der hadde jeg ikke vært i tvil, iallfall ikke her i sør hvor vi kjører på bare veier 98 prosent av vinteren Hvilken motor du testet da og var det med sportsunderstell/ m-tech? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 Det var en 520D M Sport Men hvilken motor og understell har ikke så forferdelig mye å si... pervik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simennzz Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 Hadde E92 og kjører nå F10, syns E92en var mye bedre på vinterføre, men det er jo selvfølgelig ganske mange variabler som spiller inn her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå