Gå til innhold

Avin AA-B5X5 7'" mediaspiller for E46, E39, X5 m/fler


Anbefalte innlegg

haug523 nei måtte ikke modifisere noenting. på e39n

det er trangt der men prøv dytt den helt inn så langt det går og så tar du tak i på toppen av spillern og lirker den ut på topp. mens du skyver inn  på spillern nede.. forstå det den som kan..

da retter du opp skjermen litt og cd rommen bak kommer litt høyere opp ..

 

spottyfy fungerer,men jeg er ikke premium så jeg fikk bare 6 skip og bare shuffle play så avinstlalerte med engagn. + apps kan dra med seg bugs.. ikke interesert i det. men det funker.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haug523 nei måtte ikke modifisere noenting. på e39n

det er trangt der men prøv dytt den helt inn så langt det går og så tar du tak i på toppen av spillern og lirker den ut på topp. mens du skyver inn  på spillern nede.. forstå det den som kan..

da retter du opp skjermen litt og cd rommen bak kommer litt høyere opp ..

 

spottyfy fungerer,men jeg er ikke premium så jeg fikk bare 6 skip og bare shuffle play så avinstlalerte med engagn. + apps kan dra med seg bugs.. ikke interesert i det. men det funker.

 

Ok, merkelig, jeg har hatt Dynavin installert tidligere uten samme problem, hva hadde du før du installerte denne spilleren? lurer på om det kan være forskjeller med brakettene, jeg hadde orginalt kasettspiller i min.

 

Eller tok du ut den brakketten som var der fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde orginal 4:3 navi.. så jeg måtte ta ut hele den stål braketten til gamle navi,  den knakk vist :devil: før den kom ut..

elelr så får du den ikke inn..

 

Så du har ingen braketter inni der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avsluttet nettopp en lang chat samtale med Tommy fra Avin avinusa.com. Må si at han er veldig serviceinnstilt! Har stilt han minst 100 spørsmål, og han har svart på absolutt alt! :) For et par timer siden hadde jeg omtrent INGEN kompetanse innen multimedia spillere. Nå sitter jeg her med mye mer kunnskap! 

Har også brukt god tid til å lese gjennom alle innleggene om Avin tråden på e46fanatics. Det virker som om alle er fornøyde. 

Og når det gjelder Stats ser det ut til at Dynavin blir grusebanket av Avin. 

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1012546

 

Nå kan jeg konkludere med at jeg ikke er i tvil i om hvilken spiller jeg skal ha i e46en! ;). Bestiller en Avin spiller så fort jeg får tid! :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har ingen braketter inni der?

 

Svarer meg selv her jeg, hehe :)

 

Det var visst bare å skru ut hele den orginale rammen da det følger med to braketter til spilleren og montere disse, samme som på Hualigan visstnok :)

 

Jeg har jo postet ett bilde av installasjon av Hualigan tidligere i innlegget tydeligvis, med samme type braketter.

 

http://bimmers.no/topic/774141-avin-aa-b5x5-7-mediaspiller-for-e46-e39-x5-mfler/?p=2810393

 

Det var noe dritt å få det montert med de korte skruene som fulgte med så jeg fant noen som var lenger (M3 eller M4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avsluttet nettopp en lang chat samtale med Tommy fra Avin avinusa.com. Må si at han er veldig serviceinnstilt! Har stilt han minst 100 spørsmål, og han har svart på absolutt alt! :) For et par timer siden hadde jeg omtrent INGEN kompetanse innen multimedia spillere. Nå sitter jeg her med mye mer kunnskap! 

Har også brukt god tid til å lese gjennom alle innleggene om Avin tråden på e46fanatics. Det virker som om alle er fornøyde. 

Og når det gjelder Stats ser det ut til at Dynavin blir grusebanket av Avin. 

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1012546

 

Nå kan jeg konkludere med at jeg ikke er i tvil i om hvilken spiller jeg skal ha i e46en! ;). Bestiller en Avin spiller så fort jeg får tid! :)!

 

 

Jada, Tommy er skikkelig service innstillt han og svarer på alt man lurer på (Mannen må vel snart bli gal :P

 

Jeg har da fått installert min og av det lille jeg har fått testet så fungerer det supert :) nå har jeg kun hatt første generasjon Dynavin med Wince men hva jeg leser rundtomkring og selv har erfart så vil jeg virkelig si at denne gruser Dynavin ned i støvlene, alt bare fungerer.

 

Eneste jeg ikke har fått installert er Radio da jeg har den gammle type plugg i min bil og Avin spilleren har den nye typen (Bmw sin egen) så jeg må få meg en overgang fra gammel orginal Bmw plugg til ny orginal Bmw plugg.

 

ellers så er det ryggekamera som må monteres men da må jeg strekke kablene frem (De ligger under baksetet etter mine Dynavin dager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, Tommy er skikkelig service innstillt han og svarer på alt man lurer på (Mannen må vel snart bli gal :P

 

Jeg har da fått installert min og av det lille jeg har fått testet så fungerer det supert :) nå har jeg kun hatt første generasjon Dynavin med Wince men hva jeg leser rundtomkring og selv har erfart så vil jeg virkelig si at denne gruser Dynavin ned i støvlene, alt bare fungerer.

 

Eneste jeg ikke har fått installert er Radio da jeg har den gammle type plugg i min bil og Avin spilleren har den nye typen (Bmw sin egen) så jeg må få meg en overgang fra gammel orginal Bmw plugg til ny orginal Bmw plugg.

 

ellers så er det ryggekamera som må monteres men da må jeg strekke kablene frem (De ligger under baksetet etter mine Dynavin dager)

Yey :D der var du ja! 

Hvis jeg ikke husker feil så skal Bilxtra ha den type overgangen. Husker å kjøpe min hos Oslo bilstereospesialisten, men det var til en 2004 modell e46 da. Nå har jeg 2000 :P

Har fått inntrykk av alt fungerer på Avin vs Dynavin (selv om jeg ikke noen av delene :P Men basert på research fra bimmers.no/e46fanatics)

 

 

Skjønte forresten ikke helt greia med de brakettene? Hvilke er det du mente? Og hvordan ser de ut? :S Tror jeg vil forstå dette med en gang jeg demonterer alt :P.

 

Edit: Regner med at alt skal av? Tror Avin spilleren har "innebygde brakketter" som passer rett på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ser på Post #52 litt lenger oppi her så har jeg lagt ved en link til en tidligere post som viser hvor man kan montere Gps'n, det jeg ikke visste når jeg postet det var at det var bilde av installasjon av en Hualigan spiller til E39, de har tydeligvis de samme brakettene :)

 

Jeg skjønner hva du mener med antenneovergang men dette er ikke for å sette inn en Uorginal spiller, i bilen min er den gammle typen radio pluggen mens i Avin spilleren sitter det den nye typen til Bmw, så om man sitter med en nyere e39 (Facelift muligens) så skal det passe rett på.

 

Det du tenker på er fakra til din og vice versa, jeg fant omside ut at jeg kan retrofitte den pluggen man trenger for å montere nyere Bmw spiller i eldre Bmw'er.

 

den har delenr:

 

61126913955

 

og ser slik ut:

 

71136_x800.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ser på Post #52 litt lenger oppi her så har jeg lagt ved en link til en tidligere post som viser hvor man kan montere Gps'n, det jeg ikke visste når jeg postet det var at det var bilde av installasjon av en Hualigan spiller til E39, de har tydeligvis de samme brakettene :)

 

Jeg skjønner hva du mener med antenneovergang men dette er ikke for å sette inn en Uorginal spiller, i bilen min er den gammle typen radio pluggen mens i Avin spilleren sitter det den nye typen til Bmw, så om man sitter med en nyere e39 (Facelift muligens) så skal det passe rett på.

 

Det du tenker på er fakra til din og vice versa, jeg fant omside ut at jeg kan retrofitte den pluggen man trenger for å montere nyere Bmw spiller i eldre Bmw'er.

 

den har delenr:

 

61126913955

 

og ser slik ut:

 

71136_x800.jpg

Er akkurat den jeg tenkte på ja :D!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe stemmer det haug523 ang det bilde du postet tidligere.. er akkurat samme braketter.. og den gammle må ut..

 

men ang den radio overgangen dere snakekr om, bilen min er 96mod og trengte ingen overgang..

det er 2 inputs på RDS i bagasjen, og den ene av de to skal passe rett på hvis dere ikke har et annet system..

 

den tynne av de 2 som hører til RDS,er den som skal brukes, også trekke den medfølgene antenne ledningen fra bagasjen til front..

 

mulig det er annderledes med en med navi i fra før av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe stemmer det haug523 ang det bilde du postet tidligere.. er akkurat samme braketter.. og den gammle må ut..

 

men ang den radio overgangen dere snakekr om, bilen min er 96mod og trengte ingen overgang..

det er 2 inputs på RDS i bagasjen, og den ene av de to skal passe rett på hvis dere ikke har et annet system..

 

den tynne av de 2 som hører til RDS,er den som skal brukes, også trekke den medfølgene antenne ledningen fra bagasjen til front..

 

mulig det er annderledes med en med navi i fra før av?

 

Det er sikkert annerledes med de som har Navi montert fra før av ja, det er ikke noenting montert i bagasjen hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Sygic med Norske kart og stemmer installert, tok litt tid da det er ca 2-300mb å laste ned, men det ser ut til å fungere :)

 

Har tidligere brukt  det på min Samsung S3 og synes det er ett veldig bra alternativ til Tomtom som jeg brukte mye før da vi var i Danmark/Sverige hver sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Sygic med Norske kart og stemmer installert, tok litt tid da det er ca 2-300mb å laste ned, men det ser ut til å fungere :)

 

Har tidligere brukt  det på min Samsung S3 og synes det er ett veldig bra alternativ til Tomtom som jeg brukte mye før da vi var i Danmark/Sverige hver sommer.

Bruker Sygic selv på min s3 :P Synes det er et av de beste Navigasjonene til Android. Men fungerer de nyeste versjonene til 2,3 gingerbread platformen?

Og hvor skaffet du sygic navigasjonen? Har du link ? :) Orker ikke å betale for navigasjonen når jeg vet jeg klarer å fikse den gratis :P. Husker bare ikke hvor jeg lastet den ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...