Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Godkveld godtfolk! :)
Har i det siste fått litt problemer med bilen, den er ekstremt tungstarta!

Må stå i 10-20 minutter å kjinne før den normalt starter, er ingen tegn til liv - Før den helt plutselig starter, sviver og går akkuratt som normalt.

Hører bensinpumpa går, men den går ikke for hver gang jeg slår av og på tenninga - Muligens noe feil her, eller skal det være slik? Men som sakt, hadde det vært noe galt ville den kanskje ikke gått som normalt - når den først starter? :D

Endret av Sjøbuse
Endret topic. Les forumsregler!
  • 1 month later...
Skrevet

Begynte med at den var tungstarta - Nå vil den ikke starte i det hele tatt  :-s

Tatt diagnose enda?

Skrevet

Bensinpumpa som har takka for seg?

ikke helt unormalt at den vil bli noe tungstarta på slutten om pumpa driver å kødder.

Bensinpumpa skal vel også lage summelyd vær gang du vrir om tenninga om jeg ikke husker helt feil.

Ta og sjekk om bilen din får bensin

• 2 weeks later...
Skrevet

Tatt diagnose enda?

Nei har ikke det, kommer ingen vei med den :P men en på jobb da han hadde diagnoseutstyr så for eventuelt høre med han. Koster flesk på verksted med lærlinglønn :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Bensinpumpa som har takka for seg?

ikke helt unormalt at den vil bli noe tungstarta på slutten om pumpa driver å kødder.

Bensinpumpa skal vel også lage summelyd vær gang du vrir om tenninga om jeg ikke husker helt feil.

Ta og sjekk om bilen din får bensin

Virker jo nesten som det, men vil den da gå som normalt når den først har starta? Må bare spørre :)

Lager hvertfall ikke noe lyd når jeg vrir på tenninga - for sjekke om bensinen kommer fram i første omgang da!

Skrevet

Om du ikke får starta den nå, så vil du sikkert ikke få starta den igjen om det viser seg at bensinpumpa er kaputt.

Hvis den ikke lager noe summelyd i det du vrir om tenninga så tipper jeg feilen ligger der et sted.

Men som du sier selv så sjekk om det kommer fram bensin. Er vel grei måte å sjekke det på :) 
Eller om du får tilgang til et diagnoseapperat så skal du kunne få sjekket om pumpa di gir noe trykk der også.

Om jeg ikke husker helt feil.

Skrevet

Sitter det to pumper på injectionsystemet? En fødepumpe, så en med høyere trykk? Eller går det høyt trykk allerede fra første pumpa? Hvor høyt trykk har man ca. i injectionsystemet?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Skrevet

når dette skjedde meg så var det veivakselsensoren som tok kvelden. kinnet å kinnet uten noe liv,ga ikke antydning til tenning. men billigere ta diagnose enn å bytte ut masse ting. er 750 kroner for veivakselsensor,å de tar vel rundt det for en diagnose,med mindre det er masse feilkoder som dukker opp da :P

Skrevet

testet bensinpumpen no då? virker som en grei, enkel og gratis begynnelse på feilsøkingen

Får så mange forskjellige svar av kompiser, den sitter oppå bensintanken ikke sant? Eller er det den under bilen ved førersetet(?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...