AndersPus Skrevet November 25, 2013 Skrevet November 25, 2013 (endret) Godkveld godtfolk! Har i det siste fått litt problemer med bilen, den er ekstremt tungstarta!Må stå i 10-20 minutter å kjinne før den normalt starter, er ingen tegn til liv - Før den helt plutselig starter, sviver og går akkuratt som normalt.Hører bensinpumpa går, men den går ikke for hver gang jeg slår av og på tenninga - Muligens noe feil her, eller skal det være slik? Men som sakt, hadde det vært noe galt ville den kanskje ikke gått som normalt - når den først starter? Endret Desember 27, 2013 av Sjøbuse Endret topic. Les forumsregler!
DieselMotor Skrevet November 25, 2013 Skrevet November 25, 2013 Ta en diagnose på ett verksted og les ut feilkoder. Da finner du fort hva som kan være årsaken. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
AndersPus Skrevet Desember 27, 2013 Forfatter Skrevet Desember 27, 2013 Begynte med at den var tungstarta - Nå vil den ikke starte i det hele tatt
hsd Skrevet Desember 27, 2013 Skrevet Desember 27, 2013 Begynte med at den var tungstarta - Nå vil den ikke starte i det hele tatt Tatt diagnose enda?
vegard89 Skrevet Desember 27, 2013 Skrevet Desember 27, 2013 Bensinpumpa som har takka for seg? ikke helt unormalt at den vil bli noe tungstarta på slutten om pumpa driver å kødder. Bensinpumpa skal vel også lage summelyd vær gang du vrir om tenninga om jeg ikke husker helt feil. Ta og sjekk om bilen din får bensin mege34 reagerte på dette 1
AndersPus Skrevet Januar 6, 2014 Forfatter Skrevet Januar 6, 2014 Tatt diagnose enda?Nei har ikke det, kommer ingen vei med den men en på jobb da han hadde diagnoseutstyr så for eventuelt høre med han. Koster flesk på verksted med lærlinglønn Sent from my iPhone using Tapatalk
AndersPus Skrevet Januar 6, 2014 Forfatter Skrevet Januar 6, 2014 Bensinpumpa som har takka for seg? ikke helt unormalt at den vil bli noe tungstarta på slutten om pumpa driver å kødder. Bensinpumpa skal vel også lage summelyd vær gang du vrir om tenninga om jeg ikke husker helt feil. Ta og sjekk om bilen din får bensin Virker jo nesten som det, men vil den da gå som normalt når den først har starta? Må bare spørre Lager hvertfall ikke noe lyd når jeg vrir på tenninga - for sjekke om bensinen kommer fram i første omgang da! Sent from my iPhone using Tapatalk
vegard89 Skrevet Januar 6, 2014 Skrevet Januar 6, 2014 Om du ikke får starta den nå, så vil du sikkert ikke få starta den igjen om det viser seg at bensinpumpa er kaputt. Hvis den ikke lager noe summelyd i det du vrir om tenninga så tipper jeg feilen ligger der et sted. Men som du sier selv så sjekk om det kommer fram bensin. Er vel grei måte å sjekke det på Eller om du får tilgang til et diagnoseapperat så skal du kunne få sjekket om pumpa di gir noe trykk der også. Om jeg ikke husker helt feil.
DieselMotor Skrevet Januar 6, 2014 Skrevet Januar 6, 2014 Sitter det to pumper på injectionsystemet? En fødepumpe, så en med høyere trykk? Eller går det høyt trykk allerede fra første pumpa? Hvor høyt trykk har man ca. i injectionsystemet? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
kjetil1985 Skrevet Januar 7, 2014 Skrevet Januar 7, 2014 når dette skjedde meg så var det veivakselsensoren som tok kvelden. kinnet å kinnet uten noe liv,ga ikke antydning til tenning. men billigere ta diagnose enn å bytte ut masse ting. er 750 kroner for veivakselsensor,å de tar vel rundt det for en diagnose,med mindre det er masse feilkoder som dukker opp da
AndersPus Skrevet Januar 7, 2014 Forfatter Skrevet Januar 7, 2014 Angående diagnose får jeg bare svar om at man ikke kan lese feilkoder på e36, bare nullstille? Sent from my iPhone using Tapatalk
AndersPus Skrevet Januar 8, 2014 Forfatter Skrevet Januar 8, 2014 Tatt diagnose enda? Angående diagnose får jeg bare svar om at man ikke kan lese feilkoder på e36, bare nullstille? Sent from my iPhone using Tapatalk
mege34 Skrevet Januar 8, 2014 Skrevet Januar 8, 2014 testet bensinpumpen no då? virker som en grei, enkel og gratis begynnelse på feilsøkingen
AndersPus Skrevet Januar 9, 2014 Forfatter Skrevet Januar 9, 2014 testet bensinpumpen no då? virker som en grei, enkel og gratis begynnelse på feilsøkingenFår så mange forskjellige svar av kompiser, den sitter oppå bensintanken ikke sant? Eller er det den under bilen ved førersetet(?)Sent from my iPhone using Tapatalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå