smiley87 Skrevet November 27, 2013 Skrevet November 27, 2013 Etter mye frem og tilbake skjønner jeg fortsatt ikke hva som er galt med webasto'en! Jeg fikk låst den opp av et verksted, og da fungerte den i noen dager før den begynte å fjuske igjen. Har søkt litt rundt og er redd for at det er kortet i webasto'en som er defekt! Da problemet er at vifta starter når jeg låser opp bilen, men jeg får ikke til å slå den av uten å nappe ut sikringen. Får heller ikke til å "låse den opp" ved å ta ut sikringen i en gitt periode. Ved bruk av INPA får jeg ut to feilkoder(se vedlegg), men hva betyr disse kodene? Noen som har erfaring med webasto? Eller som har opplevd det samme? Det er snakk om en E61 525d 2004.
smiley87 Skrevet November 27, 2013 Forfatter Skrevet November 27, 2013 Og btw: km stand som kommer opp i feilkoden må være helt på jordet. Bilen har ikke passert 200.00 km enda.
Otis Skrevet November 27, 2013 Skrevet November 27, 2013 Sånn helt uten videre ser det ut som viften på webasto er ødelagt.
smiley87 Skrevet November 27, 2013 Forfatter Skrevet November 27, 2013 Problemet er jo at den surrer og går hele tiden. Så det kan jo hende at det er noe feil med den? Kjenner at den blåser luft ut av eksosen.
Sveinsag Skrevet November 27, 2013 Skrevet November 27, 2013 Feil på kretsen til webasto Vil tippe det er en diode som har ryki
Otis Skrevet November 28, 2013 Skrevet November 28, 2013 Ja, det er jo ikke ukjent at hjernen på webasto kan gå i stykker.
1802tii Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 Får man kjøpt ny hjerne til webasto? Min webasto virker ikke. Det er bare vannpumpen som starter, og jeg hører at det starter en vifte som går i noen sekunder når jeg trykker på 0 på fjernkkontrollen. Sent from my iPad using Tapatalk
Otis Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 Jeg har faktisk en hjerne liggende til thermotop c, som er på nesten alle BMW.
1802tii Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 Jeg har faktisk en hjerne liggende til thermotop c, som er på nesten alle BMW.Jeg trenger hjerne til z/c...Sent from my iPad using Tapatalk
smiley87 Skrevet Desember 2, 2013 Forfatter Skrevet Desember 2, 2013 Jeg har faktisk en hjerne liggende til thermotop c, som er på nesten alle BMW. Vet du om den fungerer? Og hvor mye vil du ha for den?
Otis Skrevet Desember 2, 2013 Skrevet Desember 2, 2013 Den skal virke fint den ja. Jeg kunne nå ha tenkt meg kanskje 1000,- om det er greit.
smiley87 Skrevet Desember 2, 2013 Forfatter Skrevet Desember 2, 2013 Inkl. frakt? hehe. Vet du hvordan det er å få byttet den? Enkel jobb?
vinge87 Skrevet Desember 2, 2013 Skrevet Desember 2, 2013 min e61 fikk problemer med webastoen, den ville rett og slett ikke starte... feilsøkte og sjekket alt, siste utvei var og ta ut en gul 20 amp sikring i hanskerommet ( husker ikke hva den heter) og satt den inn igjen, vips så virket den igjen uten problemer i nå 2 mnd, jeg forstår ikke hvorfor dette gjorde susen, men så enkelt var det hos meg hehe
Otis Skrevet Desember 2, 2013 Skrevet Desember 2, 2013 Hjerne kan nok skiftes, men webasto er montert på bilen, tror jeg. Usikker på om du kommer til skruene på toppen eller om det er for trangt. Ellers må webasto taes løs fra bilen, men ikke noe stor jobb.
smiley87 Skrevet Desember 2, 2013 Forfatter Skrevet Desember 2, 2013 Vet du om den er kompatibel med BMW? Med tanke på BUS-kabel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå