Sjøbuse Skrevet November 28, 2013 Skrevet November 28, 2013 På 728 jeg hadde kunne jeg dra i spaken i 0,5 sek så det kom spylerveske på ruta. Men vinduspusser gikk ikke. Kunne gjøre sånn mange ganger etterhverandre og fylle hele ruta med spylerveske uten at pusserne gikk. På 740'n jeg har nå går det også. Men virker ikke som det er trykk nok til å komme noe spylerveske før jeg har holdt spaken inne i 3-4 sek. Og da kommer det litt i noen sek. Så stopper det. Etter et sek eller to kommer det litt igjen. Og det er utrolig dårlig trykk. Såvidt det treffer ruta i bunn når bilen står stille. Kjører jeg så kommer det ikke over pusserne en gang. Så er minimalt med guffe som treffer ruta. Og det kommer ikke noe på lyktene heller. Hjelper heller ikke å bruke den intensiv vaskeren. Noen som vet hva feil kan være? Noe vanlig problem på E38. Det er facelift om det er no forskjell på det. Bilde tatt mens bilen står stille. Ser det er veldig lite som kommer.
GSS Skrevet November 29, 2013 Skrevet November 29, 2013 At det tar tid før det kommer kan skyldes returventilen som sitter på slangen. Men hvis det i tillegg er dårlig trykk kan det tyde på lekkasje i slangene ett eller annet sted. Hvis det er lekkasje vil det som er igjen i slangen sige ut slik at det går noen sekunder før det kommer noe ved neste spyling. Under spylingen vil mye forsvinne ut ved lekkasjen, og noe kommer ut av dysene og treffer såvidt ruta. Jeg ville sjekke for lekkasjer. Er det spylervæske I motorrommet, inni panseret, oppunder panseret og steder det ikke skal være?
Sjøbuse Skrevet November 29, 2013 Forfatter Skrevet November 29, 2013 Ok. Tenkte på lekasje selv. Men har ikke sett at det har blitt fuktig noe sted.
Alpejohn Skrevet November 29, 2013 Skrevet November 29, 2013 Kan være pumpen holder på og dø også, lyktespylerene mine slutta og spyle kraftig og var bare den ene som spyla osv. Trodde slangen hadde hoppa av i støtfanger so kobla ut sikringa over vinteren. Pumpa satte deg da helt fast. Bytta den nå i høst, nå spyler begge spylere som faen. Var vist ikke lekkasje likavel.. Har billig pumpe på car-parts24.com. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
øyvind bp Skrevet Desember 3, 2013 Skrevet Desember 3, 2013 Hadde samme selv. Ble dårligere og dårligere ganske fort. I løpet av en mnd kanskje. Skiftet pumpe og alt ble tipp topp igjenn. Koster ikke all verden for en ny pumpe heller.
Alpejohn Skrevet Desember 3, 2013 Skrevet Desember 3, 2013 Pumpa jeg måtte ha kosta vel nesten 800,- på GS tror jeg.. Kjøpte i tyskland for 300,- (Hella pumpe)
Sjøbuse Skrevet Desember 3, 2013 Forfatter Skrevet Desember 3, 2013 Hvor sitter pumpa da? I tanken? Tanken min er skjult et sted inne inhøyre framskjerm.
Alpejohn Skrevet Desember 3, 2013 Skrevet Desember 3, 2013 På min satt den bak innerskjermen på høyre side, i bakkant. Skrudde ut et par skruer og et par klips og bretta vekk skjermen akkurat nok til at jeg fikk kobla fra pumpa og tatt den ut. PS Lønner seg og ha lite vindusvisker ( ) på tanken..
Sjøbuse Skrevet Desember 25, 2013 Forfatter Skrevet Desember 25, 2013 Har sjekket realoem.com.Der har intensiv spylertanken og den vanlige spylertanken hver sin pumpe.Siden jeg har dårlig trykk fra begge systemene. er det ikke da rart om det skulle være pumpene? rart om begge pumpene slutter og virke samtidig??Tegning på standard tank. Pumpe er NR.16http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=GG81&mospid=47517&btnr=61_0138&hg=61&fg=45tegning på intensiv tank. Pumpe er NR.4http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=GG81&mospid=47517&btnr=61_0139&hg=61&fg=45
Alpejohn Skrevet Desember 25, 2013 Skrevet Desember 25, 2013 Høres jo litt rart ut ja, men lurer på om ikke standardpumpa går også, under intensivspyling?Er ikke helt sikker på dette.
Hemidog Skrevet Desember 25, 2013 Skrevet Desember 25, 2013 Sjekket dysene? Mine var korrodert i åpningen, og litt staking hjalp.
Sjøbuse Skrevet Desember 25, 2013 Forfatter Skrevet Desember 25, 2013 Om hulla er tette ville det nok ikke oppføre seg slik. I detjeg drar i spaken kommer det litt veske langt opp på ruta (så langt det vanligvis skal komme) Etter et kvart sek så stopper det og ikke noe kommer på en 2-3 sek. da kommer det en liten sprut i bunn av ruta som på bildet i et sek eller 2. også kommer det litt helt i bunn av ruta i noen sek igjen før det stopper igjen. om jeg holder spaken i 30 sek. så vil det veksle av og på med noen sek mellomrom. om jeg venter i 10 min før jeg spyler igjen. så kommer det langt opp på ruta i en brøkdel av et sekkund. også er det tilbake med litt i bunn av ruta igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå