Gå til innhold

Dårlig trykk i vindusspylerdyser.


Anbefalte innlegg

Skrevet

På 728 jeg hadde kunne jeg dra i spaken i 0,5 sek så det kom spylerveske på ruta. Men vinduspusser gikk ikke. Kunne gjøre sånn mange ganger etterhverandre og fylle hele ruta med spylerveske uten at pusserne gikk.

På 740'n jeg har nå går det også. Men virker ikke som det er trykk nok til å komme noe spylerveske før jeg har holdt spaken inne i 3-4 sek. Og da kommer det litt i noen sek. Så stopper det. Etter et sek eller to kommer det litt igjen. Og det er utrolig dårlig trykk. Såvidt det treffer ruta i bunn når bilen står stille. Kjører jeg så kommer det ikke over pusserne en gang. Så er minimalt med guffe som treffer ruta. Og det kommer ikke noe på lyktene heller. Hjelper heller ikke å bruke den intensiv vaskeren.

Noen som vet hva feil kan være? Noe vanlig problem på E38. Det er facelift om det er no forskjell på det.

Bilde tatt mens bilen står stille. Ser det er veldig lite som kommer.

post-49693-0-05504400-1385681174_thumb.j

Skrevet

At det tar tid før det kommer kan skyldes returventilen som sitter på slangen. Men hvis det i tillegg er dårlig trykk kan det tyde på lekkasje i slangene ett eller annet sted. Hvis det er lekkasje vil det som er igjen i slangen sige ut slik at det går noen sekunder før det kommer noe ved neste spyling. Under spylingen vil mye forsvinne ut ved lekkasjen, og noe kommer ut av dysene og treffer såvidt ruta.

Jeg ville sjekke for lekkasjer. Er det spylervæske I motorrommet, inni panseret, oppunder panseret og steder det ikke skal være?

Skrevet

Kan være pumpen holder på og dø også, lyktespylerene mine slutta og spyle kraftig og var bare den ene som spyla osv. Trodde slangen hadde hoppa av i støtfanger so kobla ut sikringa over vinteren. Pumpa satte deg da helt fast. Bytta den nå i høst, nå spyler begge spylere som faen. Var vist ikke lekkasje likavel.. :)

Har billig pumpe på car-parts24.com. :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Skrevet

På min satt den bak innerskjermen på høyre side, i bakkant. Skrudde ut et par skruer og et par klips og bretta vekk skjermen akkurat nok til at jeg fikk kobla fra pumpa og tatt den ut. :) PS Lønner seg og ha lite vindusvisker ( :P ) på tanken.. :P

  • 3 weeks later...
Skrevet

Har sjekket realoem.com.

Der har intensiv spylertanken og den vanlige spylertanken hver sin pumpe.
Siden jeg har dårlig trykk fra begge systemene. er det ikke da rart om det skulle være pumpene? rart om begge pumpene slutter og virke samtidig??

Tegning på standard tank. Pumpe er NR.16
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=GG81&mospid=47517&btnr=61_0138&hg=61&fg=45

tegning på intensiv tank. Pumpe er NR.4
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=GG81&mospid=47517&btnr=61_0139&hg=61&fg=45

Skrevet

Høres jo litt rart ut ja, men lurer på om ikke standardpumpa går også, under intensivspyling?
Er ikke helt sikker på dette. :)

Skrevet

Om hulla er tette ville det nok ikke oppføre seg slik.

 

I detjeg drar i spaken kommer det litt veske langt opp på ruta (så langt det vanligvis skal komme) Etter et kvart sek så stopper det og ikke noe kommer på en 2-3 sek. da kommer det en liten sprut i bunn av ruta som på bildet i et sek eller 2. også kommer det litt helt i bunn av ruta i noen sek igjen før det stopper igjen. om jeg holder spaken i 30 sek. så vil det veksle av og på med noen sek mellomrom.

 

om jeg venter i 10 min før jeg spyler igjen. så kommer det langt opp på ruta i en brøkdel av et sekkund. også er det tilbake med litt i bunn av ruta igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...