bjorneoen Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 Har en 2006 modell 1 serie pre-facelift. Kommer alle 1 serier originalt med varme i speilene?? Jeg har lenge hatt lyst på denne funksjonen og en dag hvor det var veldig kalt og mye is, så kjent jeg så vidt på speilglasset og det virka litt lunka, men ikke direkte veldig varmt. Så da begynte jeg å lure på om jeg faktisk hadde varme i speilene allikevel! Sjekket opp utstyrslista mi både hos BMW og på nettet i en sånn såkalt VIN dekoder, og der står det ingenting varme i speilene av noe slag. Her om dagen så monterte jeg ny lysmodul, gikk fra FRM1 til en FRM3 modul fra 2010 modell for å få velkomstlys og diverse kule funksjoner. Når jeg gikk gjennom modulens informasjon om hva som var aktivert og ikke, så så jeg plutselig en linje som hadde med varme i utvendige speil å gjøre! Oversatt til norsk så stod det "varme i utvendige speil" og den var satt til "nicht aktiv" altså ikke aktiv og det tenkte jeg var helt normalt siden jeg ikke har varme i speilene som utstyr da. Men for moroskyld så satt jeg denne til aktiv bare for å teste og neste dag hvor det var minus ute så sjekket jeg speilene og gud så varme de blei!!! Nå er det null is og nesten så man brenner seg på speilene når det er kaldt ute! Det var litt av en forandring må jeg si! Så da har jeg tydeligvis varme i speilene mine allikevel bare at det ikke var aktivert fra før da???
awt Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 Jeg trodde alle nyere BMW-er hadde dette, og det er nettopp derfor det ikke står i utstyrslisten. Jeg har ihvertfall ikke sett speilglass uten denne funksjonen, men det er jo rart om de ikke har vært aktivert.
Nitrius Skrevet Desember 1, 2013 Skrevet Desember 1, 2013 Har en E46 fra 2000 som har varme i speilglassene ved å slå på varmetrådene i bakruta, står ikke noe om varme i speilglassene i utstyrslisten der heller. Ellers vil jeg nå tro at de fleste nyere biler har denne funksjonen. Her i gården har vi hatt 2 Volvoer og en Subaru de siste årene, første volvoen var en v40 fra 2002/2003, til og med denne hadde varme i speilglassene.
bjorneoen Skrevet Desember 1, 2013 Forfatter Skrevet Desember 1, 2013 Jeg trodde alle nyere BMW-er hadde dette, og det er nettopp derfor det ikke står i utstyrslisten. Jeg har ihvertfall ikke sett speilglass uten denne funksjonen, men det er jo rart om de ikke har vært aktivert. Ja de har kanskje det! Jeg vet du får kjøpt både speilglass med og uten varme, men det gjelder kanskje bmw'er i andre varmere land hvor varme i speilene ikke er nødvendig! Akkurat samme som med setevarme, får vel ikke 1 serie uten det i norge Ja jeg byttet jo til en enhet fra en 2010 modell og jeg kodet den med default settings, så kan jo hende at default er at den ikke er aktivert så jeg måtte aktivere den. Vet ikke men blei hvertfall sykt stor forskjell på varmen i de! Har en E46 fra 2000 som har varme i speilglassene ved å slå på varmetrådene i bakruta, står ikke noe om varme i speilglassene i utstyrslisten der heller. Ellers vil jeg nå tro at de fleste nyere biler har denne funksjonen. Her i gården har vi hatt 2 Volvoer og en Subaru de siste årene, første volvoen var en v40 fra 2002/2003, til og med denne hadde varme i speilglassene. Åja ja er nok litt anderledes på E46 for på 1 serien så slår den seg på automatisk iforhold til temperatur og hvilket intervall vindusviskerne står på. Ja er kanskje ganske vanlig på nyere biler, synes bare det var så rart at det ikke var aktivert men da er det nok det på de fleste da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå