Gå til innhold

E36 320i coupe, bruks/time attack


Kjellsen
 Share

Anbefalte innlegg

Det med å selge bilen er vell noe alle tenker når mye motstand kommer. Men etter motstanden og medgangen kommer så blir man glad i bilen etter mye greier :) Blir nok å beholde bilen nå og fikse høyre kanal, framskjerm og bakluke. Lurer på bakluke og framskjermer fra ACM i glassfiber :) Jeg skal til Latvia i 2 uker med E36`en, tar ferja fra Stockholm til Riga.  Så blir å handle kanal der, da org koster 5500 kr i Norge......... Kvalmt! Fikk tatt 4 hjuls kontroll og det ble endel bedre. Skal lage litt bedre opplegg for kjøleslangene foran etter turen. Så blir å handle småtterier til bilen som inneskjermer osv :)

 

Tok en rask vask i hjulbuene litt :)

post-68468-0-81964900-1405002375_thumb.j

post-68468-0-87790800-1405002429_thumb.j

post-68468-0-46788400-1405002506_thumb.j

post-68468-0-31582400-1405002592_thumb.j

post-68468-0-51667600-1405002651_thumb.j

 

4 hjulskontrollen

post-68468-0-61918100-1405002711_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord!:) Er blitt en ganske bra bil og gleder meg å få kommet på bane:) Er i Latvia med bilen nå og den fungere perfekt! Liten lekk under motor, men ser ut som bunnpakning(krysser fingrer). En 100 lapp for orginal pakning her:) Så blir noen ting til min og damas bil.

Her er det MYE gateløp og treff på baner. Allerede ett par km fra havna ville en kar kjøre :P trafikken er annerledes, kan ikke tvile om man skal ta en sving ved kryss:P Men blir topp med 2 uker ferie. Legger ut nye bilder senere av etter skikkelig vask før turen.

Postet bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da fikk jeg endelig gjennomført jomfru turen på bane :) Var på Trackday den 20. Kom den 19 på kvelden med dama og sov i bilen, 4 grader.. brrr..! Men men, våkna kl 0600 og det å se soloppgangen med banen var magisk :) Etter ett par runder for å bli kjent med bil og bane før jeg begynte å tenke time attack. Tenkte ikke så mye på tiden, mer på å gjennomføre svingene riktig osv for å få jevn kjøring. Først begynte jeg på 2:18.??? alene og endte på 2:01.994 med dama :) Godt fornøyd, handlet mest om å ha det gøy og oppleve drømmen :) Bilen er bruks og blir gjort klar for vinter. Men skal da bli tatt vare på og mulig det blir banekjøring neste år å. Tenker på å selge, men det er ikke rette tid på året nå.
post-68468-0-39914200-1412097842_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da nærmer det seg vinter og har prøvd ut litt rens, polish og voks fra autoglym. Er ganske fornøyd med resultatet :) Nå mangler bilen bare å bli EU godkjent, som skal være en lett sak. Men er litt pirkete, så håndbrekk skoa blir nok byttet til originale. Har erfaring med både damas og min egen bmw at de ikke biter etter en liten stund. Stor forskjell på originale å, f.eks tykkelse. Så lyser ABS lampa, har byttet alle sensorer. Men mistenker dårlig kontakt i selve pumpeenheten. Så blir nok å ta den opp for lodding. Venter på lønn så jeg kan få handlet de to siste bitene for lokari/innerskjermer. Så blir det montert med nye klips.

La også bilen ut for salg, MEN når ikke coilovers er i vognkort eller bilen er EU godkjent. Så blir nok folk skeptiske av natur. Så blir nok bare å beholde den nå, handle inn nye hakka 8 og vente på neste sesong. Mulig jeg sender bilen på lakk om jeg får bra tilbud, ikke i Norge såklart. Selvom det er såklart "bare" en 320i. Så er det en hel og trofast bil.

Av oppgraderinger/rep før neste banekjøring er ønskene disse:

Lengre og mer presis girspak, bomgiret flere ganger grunnet nåværende shortshift.
Felger og gateslicks for kun banekjøring. Var nye dekk i år, men brukte jo opp 2 år banen :P
Stabstaglinkene front byttes, da gummien ser jeg er ikke helt gode. Montere powerflex i disse.
Motor og girfester byttes, da jeg merker litt for mye bevegelse. Blir nok noe poly fester.
Bytte åndesystemet, lage eget av noe tidligere påbegynt prosjekt.
Elektrisk vifte til radiator med temp sensor.
Lage kjølekanal fra frontfanger til radiator.
Bytte bakluke grunnet rust, blir da glassfiber fra ACM.
Fikse jekkfeste og bytte frontskjerm/er til glassfiber fra ACM.
Få vann/oljetemp og oljetrykk målere i senterkonsol.

Gleder meg til neste sesong og E30MEET :)

IMG_0174.jpg
IMG_0173.jpg
IMG_0171.jpg
IMG_0175.jpg
IMG_0178.jpg
IMG_0179.jpg
IMG_0179.jpg
IMG_0182.jpg
IMG_0191.jpg
IMG_0197.jpg
IMG_0196.jpg
IMG_0193.jpg
IMG_0201.jpg
IMG_0203.jpg
IMG_0205.jpg
IMG_0207.jpg
IMG_0206.jpg
IMG_0208.jpg

Tok noen bilder fra hvordan bilen er nå :) Moro å ha det originale reserve hjulet ubrukt og medic skrinet :)

Håper folk har syntes dette var noe å følge med på, selvom det er litt tregt i oppdateringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nice :D
 

ah da veit jeg! :D takk for tipset ^^ vurderte og bytte ut begge fører stolene i e46´n :D

hadde vært flott! :D kanskje jeg får sitte på en tur også å se hva 320´n er god for ;):P

10k for hel lakkering? :o ordner du den prisen til meg og? ;) har to biler jeg gjerne skulle hel lakkert! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 6 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...