Gå til innhold

20" dekk e61

Apeloff
 Share

Anbefalte innlegg

OBS OBS OBS!!!

Jeg MÅ få komme med en veldig tydelig melding her! Jeg er 100% enig med Saltkjelen.

Litt historie:

Jeg har LANG erfaring med disse dekkene i flere forskjellige dimensjoner og det har vært fantastiske dekk. Jeg har kjørt de i 17, 18, 19 og 20".

17-19" har jeg kjørt på altfra feks. E36 til E9x. 20" hadde jeg utelukkende prøvd på X5 og da var det såkalte "SUV-spec" på de. De forvandlet faktisk X5en til en "sportsbil" med sine direkte styreresponser og gode våtegenskaper. Slitesterke var de også. Og prismessig var det jo en "no-brainer"...:)

Derfor var jeg ikke i tvil når jeg bestilte to sett i 20" - ett til min E61 og ett til en E91 335Xi for en kunde.

Skuffelsen var stor når jeg konstaterte at bilen rett og slett ikke var kjørbare. Spesielt var min E61 HELT JÆVLIG å kjøre. Man kan sammenligne egenskapene med de mykeste Q-merkede dekkene som i tillegg hadde for lavt lufttrykk. Hekken på bilen slengte og bevegde på seg konstant og ettersom jeg har litt ekstra motor (V8) var det direkte farlig til tider. Følelsen av at hele bakakslingen var løs var hele tiden tilstedeværende.

Også E91en oppførte seg på samme måte...

Min teori er at disse dekkene ikke "tåler" ekstremt lav profil og det er en glipp i produktutviklingen et sted.

Jeg kan i alle fall ikke få presisert nok:

IKKE KJØP DISSE DEKKENE I 20" MED ULTRALAV PROFIL!!!!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS OBS OBS!!!

Jeg MÅ få komme med en veldig tydelig melding her! Jeg er 100% enig med Saltkjelen.

Litt historie:

Jeg har LANG erfaring med disse dekkene i flere forskjellige dimensjoner og det har vært fantastiske dekk. Jeg har kjørt de i 17, 18, 19 og 20".

17-19" har jeg kjørt på altfra feks. E36 til E9x. 20" hadde jeg utelukkende prøvd på X5 og da var det såkalte "SUV-spec" på de. De forvandlet faktisk X5en til en "sportsbil" med sine direkte styreresponser og gode våtegenskaper. Slitesterke var de også. Og prismessig var det jo en "no-brainer"... :)

Derfor var jeg ikke i tvil når jeg bestilte to sett i 20" - ett til min E61 og ett til en E91 335Xi for en kunde.

Skuffelsen var stor når jeg konstaterte at bilen rett og slett ikke var kjørbare. Spesielt var min E61 HELT JÆVLIG å kjøre. Man kan sammenligne egenskapene med de mykeste Q-merkede dekkene som i tillegg hadde for lavt lufttrykk. Hekken på bilen slengte og bevegde på seg konstant og ettersom jeg har litt ekstra motor (V8) var det direkte farlig til tider. Følelsen av at hele bakakslingen var løs var hele tiden tilstedeværende.

Også E91en oppførte seg på samme måte...

Min teori er at disse dekkene ikke "tåler" ekstremt lav profil og det er en glipp i produktutviklingen et sted.

Jeg kan i alle fall ikke få presisert nok:

IKKE KJØP DISSE DEKKENE I 20" MED ULTRALAV PROFIL!!!!!

:)

jeg har kjørt på sessanta i 6år forskjellige str stortsett ultralav profil som du kaller det. har aldri vært borti det du beskriver. sessanta er også noe vi selger mye av og kan ikke si jeg har hørt lign før. at de støyer er det ikke noe tvil om men at bilen blir vinglete har jeg aldri hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er felger bestilt! Det ble M355 replica felger som det er bilde av på 1. Side med 9" et20 foran og 10,5" bak et25, noe som vist nok skulle passe bra på e61 i følge selger. Men da kan det vel kanskje lønne seg med spacere på 5mm eller noe bak da mener du awt? Og da bør jeg gå for 245/30-20 dekk foran, og 285/25-20 bak for og ha det på det rene? Da er det ingen fare for skraping i skjermbuer o.l.? Frister også og prøve 295 som saltkjelen foreslo på forrige side, men er bekymret for skjermbuer o.l. :-) ellers vil jeg ha bredest mulig dekk :-)

Etter all tvil som har vært om Sessanta tar jeg ikke sjansen på det, går nok for dunlop eller pirelli, som jeg har lest mye bra om :-)

Takker for all info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...