Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har byttet motor i min e39, den starter ågår, men fusker litt på tomgang å så går den fint så fort jeg speeder. Virker som den får altformye bensin! Virker som den spytter bensin i eksosen å brenner den der? Eksosen blir rødglødene etter en bitteliten kjøretur.. Vet at luftmengdemåleren er gåen! Men den skal vell ikke lage så mye problemer? Har en 520 å den sviver helt fint å blir ikke så varm i eksosen, å er gåen luftmengdemåler på den og :P noen som vet va dette kan være??

Skrevet

Det kan vel være luftmengdemåleren som gjør det da? Hvis den sier at den får mer luft enn den gjør, så vil den jo sprute inn mer bensin. Ville prøvd med å bytte den siden du vet den er defekt :)

Skrevet

Ja skal prøve å bytte den å se om d blir noe bedre:) Noen som har erfaring med luftmengdemåler fra ebay? Lest mye drit om de :P

Skrevet

har vurdert det selv, men ser folk skriver de gikk sund etter noen uker.

Men du kan ta deg en god runde med startgass for å se om du har falskluft

Skrevet

Har gjort det med startgass uten hell. Har kobla ut lmm å den er helt lik. Skal feilsøke den i mårra å se, ikke sikker på hvilken hjerne? Har prøvd med to forskjellige hjerner,

Å med den ene startet den ikke, tente ikke eller noe. Men med den andre starter den fint bare litt fusking på tomgang.. Men kan d være lamban? Kan dra ut kontakten nårmden sviver uten at d blir noe forskjeld.. ? Aldri vert borti detta før så har ikke en aning om va det kan være heller? Men trodde ikke luftmassemåleren skulle kødde det så til? Tusen takk for alt av svar!:)

Skrevet

Stor sjans for at det er LMMen, den kødda på gamle E39en min og hadde dårlig tomgang, men på kjøring så gikk den helt fint :)

Skrevet

Har ikke koblet lambda-sondene på feil stikk? Regner med du har 2 før og 2 etter kat? Min ble slik da. Ugjevn tomgang og vaaaarm eksos. Fikk altfor mye bensin (typ 2+liter per mil med rolig kjøring)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...