Gå til innhold

Pris Estimering ombygd M3?

Nueva
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat fått nyss om en e36 ombygd m3 som interesserer meg litt, men personlig har jeg ikke peiling på hva disse bilene er verd og søker derfor hjelp her.

Quote:

• Det som er med bmw'n er at det ikke er godkjent ombygg. Men det sitter jo sekser der fra før, så jeg har bare tatt av M-POWER dekselet over coila. Det er litt rust på bakskjerm, steinsprut på panser, litt rust i gulv. Ryggelys funker ikke. Ellers en dritbra bil, starter og går hver dag

250k på bil og 190k på motor

Ombygd fra 325 med m3 6 trinns girkasse fra 3.2 og motor er en m3 3.0
    powerflex foringer under hele karosseri

post-53410-0-47675500-1386178098_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verdien av karroseriet + motoren - 20%. Arbeid etc i ett slikt prosjekt er ikke verdt noe som helst før vognkortet er stempla, men da får man jo bra igjen. Personelig tar jeg ikke i slike biler med ei ildtang engang, men det er jo meg.

når "litt rust" blir nevnt når det gjelder e36, skal du forøvrig ikke sove i timen når du inspiserer bilen. Sjekk nøye alle jekkfester, traversinnfestning, svingarmfester, område under batteriet bak til høyre og nedre delen av framskjermer spessielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verdien av karroseriet + motoren - 20%. Arbeid etc i ett slikt prosjekt er ikke verdt noe som helst før vognkortet er stempla, men da får man jo bra igjen. Personelig tar jeg ikke i slike biler med ei ildtang engang, men det er jo meg.

når "litt rust" blir nevnt når det gjelder e36, skal du forøvrig ikke sove i timen når du inspiserer bilen. Sjekk nøye alle jekkfester, traversinnfestning, svingarmfester, område under batteriet bak til høyre og nedre delen av framskjermer spessielt.

Så da skal vel prisen ligge på rundt 30.000 ish?

Med de nye reglene for godkjenning av ombygde biler står det noe om at bilens vekt skal ikke overstige original vekt ved motorbytte. Vet noen/du om vektforskjeller på denne motoren vs m50b25, og om det i heletat er mulig og få godkjent et slikt bygg lengere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva skal man betale for denne ? en orginal 325 får du for 30 tusen om den ikke er helt strøken. Denne burde jo vært avskiltet. ville kjøpt denne til Prosjekt pris/delepris. M3 motoren er jo hvert en del 15 tusen ? 325 uten motor får du vrakpant for. Hadde alldrig betalt noe i nærheten av 30 tusen :)

Problemet med å godkjenne er ikke vekta, men heller at du må søke først så vise bilen i original stand. Karosseriet skal sjekkes for rust osv. Så må du bytte mer enn bare motor for å godkjenne en M3.  I dette tilfellet er jo det ganske MYE jobb $

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig vanskelig og prissette dette da markedet er litt stille.

denne bilen verdt mest om du selger m3 delene.

om du har papirer på motoren så er vel 25000-30000 kun for motor

5000-7000kr for bakstilling

5000-7000kr for girkasse

4000 for forstilling

3000-10000 for vader interiør

1500-2000kr for km instrument

så om du setter inn 325i motor igjen i bilen med orginalt understell kan du få 15-30.000 kun for bilen

eller om du eventuelt får den godkjent.

om du ikke har papirer på motoren, vil du slite med kontrollen.

og motoren faller i verdi ved eventuelt salg av kun motor

prisen vil selvfølgelig endre seg med standen på bil og deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørte ett verksted som holder på med proffesjonell ombygging. Spørre da om om kun motor delene.. og det som krevdes for å få det godkjent. De så cirka 180 000. E46 316i Edit: tror eg misforstod litt :D Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

dersom man er litt nevenyttig så er jo verkstedspris urelevant, problemet her er jo bare det at man nok ikke har noe dok på motor, og ikke får vist bilen org før ombygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en kompis av meg som har bygd denne bilen, får du den for 30k så er det hvertfall bare å handle!!! Det går jo biler som er ombygd fra 316 og 318is til det dobelte... her kan du selge b30'n å få tak i en b32 med papirer og godkjenne med den.. alt annet er jo 3.2 bortsett fra tannstanga, men det er ikke relevant... ny clutch på den rett før han bytta den bort i noe volvo-søl, veit ikke hvor langt den er gått etter det!? Bilen er ihvertfall tart veldig godt vare på mens han har hatt den.. også er det pss9 understell som jeg trur er godkjent i vognkortet..

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...