Gå til innhold

Endelig BMW igjen! 02 E46 mtech. Tips til senk? s.7, 01.05

skimz
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor får man tak i brakett osv?

Den AVIN-spilleren så veldig bra ut. Sittet å lest litt om den nå. Virker som folk er fornøyd.

Eneste problemet er at nettsiden deres er nede og jeg ikke kommer inn. Lurer litt på pris på denne herligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Thundercoil! :) Blir garantert en Dynavin/Avin på meg etterhvert. Tenker spesielt på muligheten for å evt. ha lagret offline spillelister fra Spotify, dette virker med Avin spilleren ettersom jeg har skjønt. Må bare vente til pengene strekker til!

Kommer også til å kjøpe inn nye tåkelykter da reflektorene er helt brent opp. Blir vel LED pærer i disse som matcher hovedlysene.

Men jeg har et problem folkens!

Skiftet ut noen sikringer på bilen i dag da verken tuten eller sigarettennern funket. Tuten kom tilbake, men sikringen som tilhører sigarettenneren ryker hver gang jeg trykker inn tennern/varmeelementet. Noen som vet hvor feilen ligger? Har dog ikke prøvd noen andre ting i sigarettennern enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update:

Måtte få avbalansert alle hjulene da det var en merkbar risting ved kjøring i lavere hastigheter.

Møkkete bil!

2B363F71-6D56-4D7E-9E90-1DB2EC1EAB99.jpg

Det hjalp veldig mye! Utrolig deilig å bli kvitt ristinga!

Fikk også litt div i posten i dag. :)

90FB6D91-9B4A-4DD9-A84C-E2DF8B98436E.jpg

Endelig kom LED-ryggelysene også.

Satt i gang med å bytte pærene. Trodde pæren på passasjersiden hadde tatt kvelden, men denne var inntakt?

Byttet alikevel til LED på passasjersiden, men fortsatt ikke noe lys. Begge pærene fungerer på førersiden.

Noen som vet hvor feilen kan ligge? Pluggene er fine, ingen korrosjon, ingen brudd i ledninger som jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk att alle stikkene er på plass? Hadde hvertfall problem med framlyktet .. da var ett lite stikk i kontakten dyttet litt lenger ned. Til de nye baklyktene mener ef

Sikkert ikke det som er feilen. Men skader ikke å se :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som kablene og pluggene er helt ok. Forsøkte forsåvidt å bytte om hverandre hele pæreholderne også.

Disse:

4752F959-B794-46E9-A0DA-EFD2B418533B.jpg

Da fungerte lysene på begge sider. Så er iallefall strøm i kabelen og kobling helt frem til pæra.

For meg virker det som om ryggelyset på passasjersiden ikke blir "aktivert" når jeg setter den i revers. Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildeupdate

Har foreløpig fjernet de tyske stripene i grillen. Venter på ny helsort grill og setter på nye striper når den kommer.

Her ser dere litt hvordan de Philips 6000k pærene fungerer. Er nok hakket blåere på bildet enn i virkeligheten.

BF3BABC3-69E4-45AF-9C1B-D6CF7C4256A3.jpg

9BD0D123-B9CC-4C03-9DDE-2E3E62BB1982.jpg

9E4BC982-A22A-4D7E-B59E-585B4B8A2F67.jpg

97BBC54E-8E23-467C-8BD2-B003D566B008.jpg

9B28D7E4-7F26-457D-9D3B-53A1E012FD8E.jpg

11C9D533-C3D9-455A-9563-5760ACA81565_1.j

92EE44ED-1FA6-486C-8E90-F264BFB25D53.jpg

D8F3776A-EAF3-444A-8827-AD203AEA31FE.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke vært der, men merket blir foreløpig. :) Må jo la noe av pengene våre gå til disse stakkars barnearbeiderne også da..

Men jeg har et problem folkens!

Skiftet ut noen sikringer på bilen i dag da verken tuten eller sigarettennern funket. Tuten kom tilbake, men sikringen som tilhører sigarettenneren ryker hver gang jeg trykker inn tennern/varmeelementet. Noen som vet hvor feilen ligger? Har dog ikke prøvd noen andre ting i sigarettennern enda.

Ang. problemet her. Var visst bare sigarettennern som var problemet. Får plukke med meg en ny fra høggern en dag. Må innom der å hente et førsthjelpsskrin til å ha under setet. Har allerede på passasjer-siden originalt, men monterer den nye under førersetet å får da en fin oppbevaringsboks.

Vet ikke alltid hvor jeg skal putte ting nå som jeg fikk inn koppholder!  :-s

Ble en liten handling fra eBay i dag og;

* Sort grill

* Airbag bypass sensor til passasjer-setet

* Klare blinklys m/sort ramme

* Nytt panseremblem

* Mini-usb lader med 2x utganger + 2x lightning mini kabler

* Iphone 5 dock (bytte ut askebegeret)

Ang. sort grill. Har forsøkt å finne dette i høyglans, men finner kun matt. Noen som har forslag til hvor man kan få tak i en sort høyglans grill til facelift?

Skal også få fikset et par steinsprut skader i frontruta til uka. Greit å få ordna alt. Spesielt når man ikke trenger å betale for det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitteliten update.

Da har jeg bestillt 2stk Philips 85122WX 6000k pærer. Så får jeg endelig to like pærer i front, antagligvis litt sterkere lys også :)

Dessuten fikk jeg bestillt et par LED-ryggelys fra DX i dag. Hadde disse på Audien, og lyste opp som en sol bak bilen.

+ Div stickers.

Gleder meg til å få pakkene i hus!

I morgen går dessuten turen innom biltilsynet så jeg får bestillt meg den nye skilttypen.

Bildeupdate kommer med en gang bilen er skikkelig vasket og været tillater det!

Flott bli dette ! :) 

kan jeg spørre om Ebay linken til de Philips pærene du kjøpte?? så ganske så freeesht ut ! 

hva kom prisen på ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update

Var innom RIIS-bilglass i dag for å fikse et par steinsprut, men viste seg at ruta er blitt fiksa på de punktene før.

Dermed må hele frontruta skiftes. Ulempen er at ruteskiftet dessverre ikke er gratis. Skal få byttet denne så fort det lar seg gjøre.

Hentet også kupe-filter hos BilXtra i dag. Kjøpte carbon/kull utgaven da denne skal skille ut litt mer lukt og dritt.

0A9438C9-1A59-4F6F-9222-0375558450F8.jpg

Gamle filteret, fuktig og tett! Ikke rart det dugga mye på rutene! :)

57C48CB2-E039-4E4A-A39E-2FFAFA3C2444.jpg

Nye filteret

A5B43CF7-37FD-48EB-9CB1-74514CE6B9AB.jpg

Bytte av kupe-filteret + en innvendig rutevask var alt som trengtes for å bli kvitt fukt i bilen. Superdeilig! :)

Tok jo en skikkelig vask i dag også. Nå er den ren og pen, så lenge det varer..

86E68124-2280-43D5-8A8D-364280FF0381.jpg

783685DD-8D66-4B1F-9D24-7B2367255AE9.jpg

A2265ECB-3F3E-42A6-837F-F125ADA16E6A.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...