BIMMERSM5 Skrevet Desember 7, 2013 Skrevet Desember 7, 2013 Hei, har en 1995 E36 M3 med S52 motor. ( us versjonen med 240 hk) lurer bare på Ossen type olje jeg burde bruke. Motoren tikker når den er kald. Men går over etter den er blitt varm. Takk for svar )
DanskenBryne Skrevet Desember 7, 2013 Skrevet Desember 7, 2013 Tikker den når den er kold da er det feil olje du har på den nå. Har du ikke serviceboken til den? Jeg vil tro du skal bruke Castrol TWS 10-60 Det står ofte der hva Bmw vil Anbefalde. Mvh Dansken.
BIMMERSM5 Skrevet Desember 7, 2013 Forfatter Skrevet Desember 7, 2013 Åja. Det er godt mulig det er feil siden jeg har nylig byttet olje osv på den. Da ble det brukt gulf olje. Litt usikker på ossen fordi det ikke var jeg som gjorde det -.- har du en side elr noe hvor jeg får tak i olje etc til den type bil for en bilig penge? Takk for svar
Øyvind L. Skrevet Desember 7, 2013 Skrevet Desember 7, 2013 Us versjonen et ikke en s-motor, men en litt påkostet m-motor. Og er ingen regel som sier at alle s- motorer skal ha tws 10-60 olje. Min s- motor får ikke tws olje og det skal den aldri få så lenge jeg eier den. Sent from my HTC One using Tapatalk
BIMMERSM5 Skrevet Desember 8, 2013 Forfatter Skrevet Desember 8, 2013 Us versjonen et ikke en s-motor, men en litt påkostet m-motor. Og er ingen regel som sier at alle s- motorer skal ha tws 10-60 olje. Min s- motor får ikke tws olje og det skal den aldri få så lenge jeg eier den.Sent from my HTC One using Tapatalk Å? Hvorfor det :S
Rune Teien Skrevet Desember 8, 2013 Skrevet Desember 8, 2013 http://www.castrol.com/castrol/sectionbodycopy.do?categoryId=3130&contentId=7074850
Øyvind L. Skrevet Desember 8, 2013 Skrevet Desember 8, 2013 TWS= Høy oljetemp og masse lyd ifra registeret/vanos ved hardt bruk og banekjøring.. Det at BMW anbefaler Castrol er jo bare pga de har en god avtale sammen. De som ikke skjønner det må jo åpne øynene snart.
vetu03 Skrevet Desember 8, 2013 Skrevet Desember 8, 2013 TWS= Høy oljetemp og masse lyd ifra registeret/vanos ved hardt bruk og banekjøring.. Det at BMW anbefaler Castrol er jo bare pga de har en god avtale sammen. De som ikke skjønner det må jo åpne øynene snart. Us versjonen et ikke en s-motor, men en litt påkostet m-motor. Og er ingen regel som sier at alle s- motorer skal ha tws 10-60 olje. Min s- motor får ikke tws olje og det skal den aldri få så lenge jeg eier den.Sent from my HTC One using TapatalkUtdypte meg litt feil der ja, de skal jo selvfølgelig ikke ha det. Mente vel heller å si at de annbefefales det av BMW. Merker stor forskjell når jeg gikk fra Edge 5-40 til tas 10-60 på M50B25 min. Før riket den litt, men nå gjør den ikke det i det hele tatt. Tikker voldsomt i 5sek så går den helt fint. Men er så uendelig mange oljer som man kan bruke, ikke bare castrol som går på BMW. Men jeg er fornøyd med castrol.
Øyvind L. Skrevet Desember 8, 2013 Skrevet Desember 8, 2013 10-60 er jo en tykker olje enn 5-40 og M50 har hydrauliske ventilløftere så 5-40 renner lettere ut av løfterene enn 10-60 så derfor tikket den ikke rett etter oppstart. S50 har ikke hydrauliske ventilløftere så der han man ikke det problemet.. Persolig anbefaler jeg Agip(Eni) 10-w60 Racing på S50 motorene. Mye lavere oljetemp og ingen lyd av registeret. Som du sier så finnes det mange forskjellige oljer, men for tynn olje er ikke så bra på S motor.
vetu03 Skrevet Desember 8, 2013 Skrevet Desember 8, 2013 Får prøve den Agip Oljen neste gang på s54n kanskje. Har akkurat byttet nå, men hadde vært morsomt å prøvd neste gang. Øyvind L. reagerte på dette 1
CrZyWiz Skrevet Desember 8, 2013 Skrevet Desember 8, 2013 10-60 er jo en tykker olje enn 5-40 og M50 har hydrauliske ventilløftere så 5-40 renner lettere ut av løfterene enn 10-60 så derfor tikket den ikke rett etter oppstart. S50 har ikke hydrauliske ventilløftere så der han man ikke det problemet.. Persolig anbefaler jeg Agip(Eni) 10-w60 Racing på S50 motorene. Mye lavere oljetemp og ingen lyd av registeret. Som du sier så finnes det mange forskjellige oljer, men for tynn olje er ikke så bra på S motor. Men som du selv skriver, så er jo ikke S52 motoren en ekte S motor. Denne har vell også hydrauliske løftere, og derfor ville jeg valgt en 5w-40 eller 5w-50 olje.
Øyvind L. Skrevet Desember 8, 2013 Skrevet Desember 8, 2013 Det har du helt rett i. Sent from my HTC One using Tapatalk
BIMMERSM5 Skrevet Desember 8, 2013 Forfatter Skrevet Desember 8, 2013 Så denne oljen passer bra da? http://billigbilpleie.no/product/castrol-edge-turbo-diesel-5w40-5-ltr-846/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå