Gå til innhold

bilen står ikke stille på bratte bakker? BMW 730d automat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg vet, så skal automatkassa holde bilen stille på oppover bakker når den er på D. Bilen min triller faktisk bakover, når jeg står på brattebakker?.. Noen som har vært borti det før ? 

Skrevet

Min gjør å det, en 08 525dat. Men da er det en relativ bratt bakke. Ellers så holder den seg i ro eller siger sakte forover.

Sendt fra mobilen

Skrevet

Min siger på parkeringshuset også, det er ikke så relativt bratte bakker der?.. Du har ikke funnet ut av hva det kan være ?

Skrevet

Du slurer med kassa når du triller feil vei. Står vel i instruksjonsboka at du ikkje skal holde bilen i ro med automatkassa.

Du trykker på bremsepedalen når du skal stå i ro.

• 1 month later...
Skrevet

Trodde det var en tapp som fysisk låste drivverket når man satt en automat i park. På min 728 satt jeg giret i park i en vratt bakke. Og hadde benet på bremsen. Satt og prata med en som skulle ut av bilen. Etter en stund glemte jeg meg bort og slapp bremsen. bilen trilla ca 4 cm frem og stoppa. Der stode den i hvertfal 5 min uten og sige noe sted. Den var hard og få ut av park ifgjen bare.

Skrevet

Det er rett det du sier sjøbuse.

Men denne tråden handlet om D funksjonen og ikke P funksjonen.

Sent from my GT-I9505G using Tapatalk

Skrevet

Oi. Lest feil jeg da. Tenkte sikkert med en gang at bilen ikke stod stille i park. Den skal jo ikke stå stille i Drive. Da skal man kjøre :P

Aldrig testa D i motbakker uten brems. Så,da har jeg ikke noe nyttig å komme med desverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...