Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et problem med bensinmåleren i min 1996 523ia. 

Bensinmåleren fungerer helt ned til halv tank, hvor den henger seg opp og står stille. Når jeg skrur av tenningen legger nåla seg riktig, men tikker sakte opp mot halv tank igjen. 

Jeg tok en speedometer-diagnose og da gikk bensinmåleren veldig ujevnt, den stoppet på midten og hakket seg opp mot full tank, og gjorde det samme på vei ned igjen.

Kan dette være en av flottørene som han hengt seg opp?

Har også noe av det samme problemet med motor-temp måleren, den stopper 1/4 på vei mot midten og blir der...

Hjelphjelp 

Skrevet

Hei, kan ikke svare på akkurat det du har, men på e39'n jeg hadde så var det litt motsatt, da jeg fylte full tank, så viste den halv! Og gikk da den til "tom tank" da den var halv, vis du skjønner hva jeg mener?

Snakket med BMW verksted og fikk beskjed om att det var en føler i tanken, de skulle da ha 2000,- for å bytte den. Jeg gjorde aldri dette da jeg i stede brukte tripp teller og kjørecomputer, noe som aldri viste en km galt :-/

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Er en føler ja.

Bensinpumpen ligger på høyre side bak, under baksetene.

Føleren ligger på venstre side bak, under baksetene.

Er veldig lett å bytte føler om du er litt fingernem.

Skrevet

Jeg målte både føler og pumpe med multimeter i helgen. Når jeg koblet ut alt, og tok en klokketest på speedometeret gikk fortsatt måleren forferdelig ujevnt, kan dette virkelig være føleren??

• 1 month later...
Skrevet

opp

Noen som har tips ang. motortempmåleren? Når jeg kjører diagnose på speedometeret stopper den like over det blå området... Samme når jeg kjører, den går aldri over blå, det virker ikke som det er en termostatfeil ettersom den ikke går hele veien frem og tilbake når jeg kjører diagnose..

Skrevet

Kan høres ut som en termostat som har låst seg i åpen posisjon eller luft i systemet :) Hadde det samme på min E34 520I, den gikk hele tiden kaldt og somregel aldri særlig mye over det blå feltet. Sto bilen på tomgang så ble den driftsvarm men sank så fort jeg begynnte å kjøre, byttet termostat og luftet systemet skikkelige og problemet forsvant. Men kjøp for all del original BMW termostat, hvis ikke så får du problemet igjen etter en stund (iallfall min erfaring)

Når det gjelder bensinmåleren så hadde jeg samme problem på en Audi A6, fikk da fortalt at det var "avleiringer" og grums som satte seg i flotøren i tanken.

Skrevet

Kan høres ut som en termostat som har låst seg i åpen posisjon eller luft i systemet :) Hadde det samme på min E34 520I, den gikk hele tiden kaldt og somregel aldri særlig mye over det blå feltet. Sto bilen på tomgang så ble den driftsvarm men sank så fort jeg begynnte å kjøre, byttet termostat og luftet systemet skikkelige og problemet forsvant. Men kjøp for all del original BMW termostat, hvis ikke så får du problemet igjen etter en stund (iallfall min erfaring)

Når det gjelder bensinmåleren så hadde jeg samme problem på en Audi A6, fikk da fortalt at det var "avleiringer" og grums som satte seg i flotøren i tanken.

Takk skal du ha :) det fulgte med en ny termostat med bilen, så jeg skal prøve å bytte den. Det som er rart er at den stopper opp rett over blå når motoren ikke er på også, ved speedodiagnose..

Skrevet

tror nesten det speedometeret ditt er litt defekt desverre... muligens forrige eier har åpnet og tuklet med det?(veldig lett å vri nålene ut av posisjon)

Skrevet

dette MÅ være feil på instrumentet.

Da viserne skal gå fra min til max under instrumenttest. og ikke klarer det. De skal jo ikke bry seg om signaler fra tank og vanntemp når de kjører test

Skrevet

tror nesten det speedometeret ditt er litt defekt desverre... muligens forrige eier har åpnet og tuklet med det?(veldig lett å vri nålene ut av posisjon)

han har satt i "m-look" speedometer med kromringer og skit inni.. skal jeg bytte ut hele speedometeret da? eventuelt hente et fra skrapen.. Er det noen muligheter jeg har for å få flytta over km-stand?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...