Gå til innhold

525tds, mekanisk pumpe++? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan fortelle meg hva jeg må kjøpe inn for å få tds`n min til å få litt mer futt? :)

Har kjøpt inn mekanisk pumpe, men ikke stort mer.... (ikke montert)

Går den noe bedre om jeg bare setter på en org mekanisk pumpe?

Evt om noen har en link til ett bra prosjekt som viser hva som må til :)

Skrevet

Nei.

Selg mekanisk pumpe til noen som absolutt må ha ei skrue å skru på, og bestill steg 2 fra oss (185hk++) ;)

-TRF

Skrevet

Du får ikke noe mer effekt i ei mek pumpe enn ei elektrisk, du er klar over det? Jeg kan naturligvis legge på mer diesel (med de følgene det har). Den som har bremsa minst hos oss bremsa 191hk med Steg 2 (bremsa 126 originalt), og den sprekeste gav 211hk.

5500,- ink mva

Skrevet

Hei . har monter mekanisk pumpe på 2,5 tidligere.. ja den kan gi deg mer, bytt turbo , motoren ryker noe svart ved belastning over 2900 omin, men den har ca 265hk. max eg har tatt ut på en slik er 283hk , dette gikk ca 2000km før toppakning røk. solgte den da. men det ble bytte pakning og den går enda. denne står i en båt..

Med org utrustning på 2,5 klarer en 211 hk ja,  men turboen klare ikke stort mer. bytt turbo, og du kan klare ca 245. etter dette fikk vi bare feilmeldinger. prøvd dette på 94 ,97,01 mod..

3.0 literen og pumpe til denne fra 99 kan gi mye mer. denne pumpe fungere også fint på 2,5. men en får program ,dyser turbo og toppakning fra eit firma i tyskland..

du kan også bruke org dyse, og sette inn en fårstøvingsdyse, ekstra i innsug. dette kan gi deg den boosten du er på jakt etter. litt styr. men er billigere og greiere enn å bytte pumpe..  på en måte som eit lystgass system , bare det bruker diesel/høytrykspumpe, .. er nok ikke snilt for motoren, men begynner å støve på 2500 o min. da har det fungert fint..

hadde noen adapter til større turbo til disse. og albuer til eksos..

tipset er å finne deg en 3.0 og bygg videre på denne.. mye mer å hente der

Skrevet

Nisse, jeg ser du er ny på forumet, så først og fremst, velkommen :)

Nå har du posta ganske mye rart om diesel i to tråder her, en herlig mix av rykter og sludder og pølsevev.

Jeg tviler ikke på at du har mye erfaring med tds, og du har nok mye å bidra med her.

MEN, vær så snill ikke mer rykter og tull, tror det er feil forum å gjøre det på. Det er nok folk her som har sånn "passe" greie på bmw diesel til at det nok ikke fungerer.

Skrevet

Nå ble det mye greier her, men kan noen svare på hva jeg må gjøre? :P

TRF;vis jeg kjøper en større turbo, intercooler å bygger eksos, kan du da programere hjernen så dette vil funke? vil pumpen klare å levere nok til f.eks 200.....250hk?

Har du ett oppsett som er brukt tidligere, med litt større turbo, som fungerer greit? :)

Skrevet

Steg 2 er tiltenkt eksos og ic. Vi kan gi mer diesel enn det som er standars steg 2 (vi kan gi minst like mye som ei mekanisk), men det er viktig å forstå følgene av dette.

Men ja, vi har programmert mange slike før. Eksempelvis kan vi med større turbo kjøre på max fuel mengde hele vegen til hard cut på eksempelvis 5500, evt 6000 om du vil.

Skrevet

hei,takk  , ja du har rett i det , er ikke samme systemene på disse to .

Denne motoren som vi brukte er den gamle m51, pumpa som ble brukt lurer eg på om het vp15 eller 19. Disse delene kom eg senere borti på en båtmotor, mener det var komatsu,  eller bmw marine. pumpa av denne motoren lå lenge her, var en mekanisk pumpe, uten pådragsregulator,men med stabilisering. Samme som blir brukt i agregat .

dette var i 99 mener eg .

skal c om eg finner noe papirer på hva den motoren heter. sto i ribb båt, rundt 230 hk.motoren er identisk ,men ikke innsug og eksos.   nå bruker dei volvo i disse.

den m57  har vel rail og el dyser, så da er det mapping som må til ja. 

liker bedre diesel maskinene enn besin, har både en gammel m5 og en lotus omega stående . m5 en stort sett orginal , porta topp,chip og eksos . er det eneste den har fått .. lotusen er ikke så mye orginal lenger, er vel bare blokka som ikke er gjort noe med ..

grunnen til at eg er inne her er i grunn en e46 320d  med en motor som stoppet, er redd eg ikke får tid å se på den før etter nyttår, så lurte på om det var noen som hadde vert i samme knipa.

det er ingen feilkoder, den får diesel, luft,og kinner fint.. tenner på gass,men gir ikke diesel . er nytt filter på den , og nye glødeplugger. den stoppet under kjøring, får også lest ut parameter fra pumpa. sist eg var borti en slik var det en sikring , men da var det både feilkode, og eg har sjekket sikringer.

noen ide?

• 2 months later...
Skrevet

Nei.

Selg mekanisk pumpe til noen som absolutt må ha ei skrue å skru på, og bestill steg 2 fra oss (185hk++) ;)

-TRF

Makanisk pumpe er for de som ikke gidder og betale deg dyre dommer for og programmere den originale :) Syntes du får alt til og høres så jævlig vanskelig ut. Så er det jo egentlig ikke noe stort problem. Send en mekanisk pumpe til Dieselmekken og kast på en stor turbo. Billigere hester får du ikke ! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...