Gå til innhold

525tds, mekanisk pumpe++? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Makanisk pumpe er for de som ikke gidder og betale deg dyre dommer for og programmere den originale :) Syntes du får alt til og høres så jævlig vanskelig ut. Så er det jo egentlig ikke noe stort problem. Send en mekanisk pumpe til Dieselmekken og kast på en stor turbo. Billigere hester får du ikke ! :)

synes vel ikke 5500 var i dyre dommer men.

Skrevet

Dieselmeken tar minst 8-10 lapper kun for å bytte elementer i pumpa, hvertfall til OM606.

Hadde jeg vært trådstarter, hadde jeg bytta turbo og IC, lagt inn programmet TRF lager for oppsettet(og etter kundens ønske). Enkelt og greit, "en propanbrenner, en Phillips 2 skrutrekker og en 13mm fastnøkkel + passende verktøy til å løsne slangeklemmer er vel nesten alt man trenger til jobben.. 

Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt hvertfall..

Å skru ut dieselpumpe, sende den til finland/sverige for bygging, tar lang tid i seg selv, nytt program fra TRF + turbo og IC tar en helg å montere.. Så ja..

Skrevet

som fredrik over her skriver, er fort 10 lapper bare i å få "tuna en mek diesel pumpe også" så hadde heller gått for en skikkelig bra prog chip og evnt annen turbo og ic

Skrevet

Men du må jo uansett tune den elektroniske pumpen og. Er ikke sånn at han TRF kan sitte på dataen sin og oppgradere innmaten i pumpa. Er du jævlig heldig klarer han og dra 200hk ut av en oiriginal pumpe !

Skrevet

Men du må jo uansett tune den elektroniske pumpen og. Er ikke sånn at han TRF kan sitte på dataen sin og oppgradere innmaten i pumpa. Er du jævlig heldig klarer han og dra 200hk ut av en oiriginal pumpe !

Nå var faktisk saken den at trådstarter ønsket å sette inn en original mekanisk pumpe, at elementene ikke kan programmeres til å bli større er helt klart.. Hva man får ut av denne originale bare med justering med en fuktig finger i været er jo svært forskjellig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...