PatrickRye Skrevet Desember 12, 2013 Share Skrevet Desember 12, 2013 Hei, skal oppgradere navi'en i e39 til bm54 radiomodul, mk4spiller og 16:9 skjerm. Tenkte og installere mediabrigde samtidig, men jeg er noe usikker på hvilken type jeg trenger. Jeg har cd veksler bak, men er usikker på om jeg har DSP, jeg har ingen funksjon på naviskjermen som sier DSP eller lignende. Jeg ligger ved utstyrslisten så kan dere gjerne bli litt klokere på hva jeg evt har. Det jeg ser etter er full pakke med bluetooth,radio,iphone 5 tilkopling osv... En lenke blir HØYT verdsatt, evt med noen innspill på hva som duger/bør gjøres. På forhånd takk 4099_001.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Desember 13, 2013 Share Skrevet Desember 13, 2013 Linker med erfaringer ligger øverst i denne forumsavdelingen med erfaringer. Jeg forsøkte en billig ebay sak i min bil, men funka aldri skikkelig. Tregt å kontakte enheten og ikke tilfredsstillende funksjonalitet. Jeg har bm54 modul i min, men bilen er fra 2001. Få en så ny spiller som råd i hvert fall. Her er tråden med mye info og tips: http://bimmers.no/topic/708300-guide-auxipodusb-til-e38-e39-e46-e53-e85-osv/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 14, 2013 Share Skrevet Desember 14, 2013 Jeg har denne på utstyrslista i min E38 740. S677A HiFi system Professional DSP Har også DSP i menyen på tv'n. Jeg har dice/audiovox AMBR 1500 eller noe sånn. Var den med flest funksjoner til min bil. Hatt det i noen mnd nå. Jeg er fornøyd med min. Spotify spilles fra iphone 4S med bluetooth. Handsfree med bluetooth. Svarer tlf med knapper på rattet. Bytter sang med knapper på rattet. Osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 14, 2013 Share Skrevet Desember 14, 2013 Jeg har også Audiovox Mediabridge 1500 AMBR i e39 med Dsp. Veldig fornøyd med den. Bruker ikke handsfri delen pga jeg bruker originaltelefon med tvillingsim men jeg streamer radio og Spotify og lydbøker og hva det skullle være fra Sony Xperia Z via blåtann. Det geniale med blåtann er at den connecter idet du setter deg i bilen. Hadde tidligere Silverline Duo 100 fra Dice sammen med Iphone med bare det faktum at jeg måtte plugge i ledning hver gang gjorde at det ikke ble brukt når jeg bare skulle på korte turer. Blåtann er et must. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PatrickRye Skrevet Desember 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2013 Takker for gode svar her, blåtann er tydeligvis veien og gå Ebay next:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 14, 2013 Share Skrevet Desember 14, 2013 Her har du full pakke om du har DSP: http://www.ebay.com/itm/NEW-BMW-MEDIABRIDGE-DSP-ADAPTER-AUDIOVOX-DICE-AMBR-1500-BMW-BLUETOOTH-USB-IPOD-/281098401483 Her har du hvis du ikke har DSP: http://www.ebay.com/itm/New-AMBR-1500-BMW-AUDIOVOX-Dice-MediaBridge-iPod-Bluetooth-Satellite-for-BMW-/231070160369?pt=US_Adapters&hash=item35ccdad5f1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 14, 2013 Share Skrevet Desember 14, 2013 Blåtann i min mediabridge høres helt forferdelig ut. Den er rett og slett ubrukelig. Det kan imidlertid hende at det faktisk er noe galt med min, da jeg stadig hører om folk som er fornøyde med lydkvaliteten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 14, 2013 Share Skrevet Desember 14, 2013 Blåtann i min mediabridge høres helt forferdelig ut. Den er rett og slett ubrukelig. Det kan imidlertid hende at det faktisk er noe galt med min, da jeg stadig hører om folk som er fornøyde med lydkvaliteten. http://bimmers.no/topic/758744-e38-740-alpina/?p=2788919 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 14, 2013 Share Skrevet Desember 14, 2013 Jeg ser jeg glemte å svare deg på den. Jeg justerte gain når jeg monterte kitet, og lyden fra andre kanaler (Aux, USB, iPod etc.) er helt utmerket. Det er kun Bluetooth som lyder horribelt. Eller er det en egen justering for bluetooth jeg har oversett? Får det som populært kalles blikkbokslyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 14, 2013 Share Skrevet Desember 14, 2013 Vet ikke om BT har egen lydinnstilling. Men jeg var på BT når jeg fant den volum greia. Du får komme til Fr.stad og høre på min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Jeg hadde også blikkbokslyd via BT når jeg hadde HTC One X telefon, hørtes helt forferdelig ut og jeg trodde at lyden ikke ble bedre med blåtann. Så bytta jeg telefon fra HTC One X til Sony Xperia Z og lyden er som fløyel. Fantastisk bra lyd. Så blikkbokslyden er det telefonen din som er skyld i. @S.Hafsmo: Hvilken telefon har du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Jeg har iphone 4S. bra lyd med den hvertfal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Jeg har prøvd med iPhone 4s, Samsung Galaxy S2 og Note 2. Samme over hele linja. Note 2 leverer klokkeklar lyd over BT i stua. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Merkelige greier, kan jo virke som om Dice boksen ikke er helt frisk da ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Har du DSP? S.Hafsmo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå