_iceman_ Skrevet Desember 13, 2013 Share Skrevet Desember 13, 2013 1993 E36 M3 3.0. 213 000 km Har skiftet Tennspoler, tennplugger, pluggledninger, justert ventilklaring, skiftet toppdekselpakning, ny olje/filter på motor, ingen feilkoder med diagnose, skiftet vanos-styreenhet. Ingen lekkasjer, ingen ulyd i vanos. Motoren går jevnt på tomgang, oppfører seg normalt både ved konstant turtall og ved fullgass og delgass, bortsett fra noen få ganger, speseilt hvis kald og ved full gass; turtallet stiger, minimalt drag, putrende bankelyd fra eksos. Da kan jeg slippe gassen litt, og ved nytt gasspådrag er som regel alt OK. Jeg mistenker bankesensor, lambda, kamsensor, men er usikker. Noen ideer før jeg må svi av mye penger på å prøve meg frem med sensor-bytter? Setter stor pris på innspill. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pesslaad Skrevet Desember 13, 2013 Share Skrevet Desember 13, 2013 Bensinfilter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_iceman_ Skrevet Desember 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2013 Takk for tips. Har fått tak i filter nå. Bytter i morgen=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 23, 2013 Share Skrevet Desember 23, 2013 Vanntemp sensor til ECU (den blå) eller TPS. Kjør en test med multimeteret på begge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 23, 2013 Share Skrevet Desember 23, 2013 TPS? Er jo en vanlig bytte del til de motorene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garstin Skrevet Desember 26, 2013 Share Skrevet Desember 26, 2013 En kompis av meg hadde noe som kan høres ut som samme problemet med sin m3 i sommer.. der var det lekkasje ut ifra bensinpumpa som var årsaken.. Men ville egentlig gjort som Oddis og Øyvind sier og sjekket TPS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå