Gå til innhold

tråd om polering av bil tips og triks noen med kunnskaper der ute

bmwpower86
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som virkelig kan resturere opp gammel lakk med litt defekter her.

kunne tenkt meg en tråd med tips og triks fremgangsmåter,å ikke minst hva en skal bruke er jo så mye og velge mellom.

samme er det med oppfrisking av skinn har prøvd mye rare greier synes aldrig det blir bra nokk.

hadde vært kjempe bra om en som sitter med litt kunnskap om dette kunne fortsatt på denne tråden 

mange aner ikke hva en skal vaske bilen med først en gang :) blant annet meg :)

setter stor pris på litt info her 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å fortelle hva du skal bruke er umulig. Er ingen lakk som er like. Tyske lakk er harde, japse lakk er myk, fransk lakk er medium hard osv osv.

Når jeg tar oppdrag for kunder, så maskerer jeg opp firekanter på panseret, som jeg tester div kombo på. Det som gir best kombo bruker jeg på deler av bilen. Jeg måler også lakk tykkelsen, sånn at jeg vet hvor mye jeg kan jobbe med hvert panel på bilen. Kan hende det er visse steder som er opplakkert, da må man skifte til en annen kombo.

Jeg bruker swiss, MG, Scholl, Nanolex,3M og chemical guys. Skal du ha best resultat så må du vite hva du driver med. Er så mange her ute som tror det at en maskin fra biltema gjør samme jobben som en Makita roterende maskin til 4000-5000 kr. biltema, sonax,turtelwax er bare dritt. Er typiske pappa har nede i kjelleren produkter fra 80-90 tallet. Vil heller ikke si det autoglym er bra, har prøvd det meste,,holdt på med dette i 15 år, så snuset på det meste.

Jeg orker ikke å gå inn på detaljer nå, sitter på ipaden nå, orker ikke å skrive så mye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...