steinsater Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 Hei! Har en BMW E46 318i (bensin). I dag når jeg skulle på jobb og startet bilen kjente jeg at det ristet en del de første 10-15 sekundene før dette forsvant. Hadde en del hvit røyk også. Etter å ha søkt litt på nettet så får jeg opp gåen toppakning som resultat i de fleste forumtrådene... Kjenner jeg begynner å miste nattesøvnen allerede Det som har skjedd, kort summert: Fylte kjølevæske på fredag, så sto bilen stille til søndag. Kjørte litt søndag (ca 50 km), merket da ingenting på bilen. Startet bilen i dag, kjente ristingen nevnt over. Søkte på nettet. Sjekket kjølevæske, her var det gått ned drastisk.... Sitter her nå etter jobb og skriver denne forumtråden. Hva er egentlig tegn på at det er gåen toppakning? Er dette farlig å kjøre med? (Har et verksted jeg bruker som er ca 45 km borte) Høres dette ut som gåen toppakning?' Fant en pris på gsbildeler for selve pakningen, 1 164,24 kr. Noen som vet ca hvor mange timer dette tar på E46? Setter pris på all hjelp! Hilsen uvitende sjåfør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 Det kan jo være en utvendig lekkasje på kjølevannet og en eller flere dårlige coiler kanskje? Det vil jo gi de samme symptomene. Et skifte av toppakningen vil nok fort koste 10.000,- vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinsater Skrevet Desember 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2013 Det kan jo være en utvendig lekkasje på kjølevannet og en eller flere dårlige coiler kanskje? Det vil jo gi de samme symptomene. Et skifte av toppakningen vil nok fort koste 10.000,- vil jeg tro. OK. Hvis bilen blir trykktestet, vil en lekkasje på kjølevannet gi utslag? Jeg spør dumt, men har ikke peiling i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 Om du leverer bilen inn for testing av eksos i kjølevannet, så vil de kunne si om det er toppakning eller ikke. Men har du sjekket etter utvendige lekkasjer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinsater Skrevet Desember 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2013 Fikk ikke tid til å sjekke noe før jobb, og etter jobb var det for mørkt til å se lekkasjer. Var litt vått ved siden av der du fyller på kjølevæske, men det kan være at jeg sølet når jeg fylte på før helgen... Husker ikke.Takk for tips! Får se hvordan det går... Håper det ikke blir for dyrt. [-o< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 Kjøleveska fra dagen før skulle jo ha tørka opp? Lukta av kjøleveske skal også være temmelig lett å kjenne Hvordan er det med motortemp når du kjører? Varme i Kupe-vifta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin1993 Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 Det kan jo være en utvendig lekkasje på kjølevannet og en eller flere dårlige coiler kanskje? Det vil jo gi de samme symptomene. Et skifte av toppakningen vil nok fort koste 10.000,- vil jeg tro. Så lite. ? Spørte meca om en prisoversigt på å bytte topp pakningen.. 46 000,- kr ... Bavaria derimot sa rundt 25 000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet Desember 18, 2013 Share Skrevet Desember 18, 2013 Sjekka om det kjølevann i olja? Olja blir ofte litt milkshakeaktig da, lysere farge en vanlig. Hvis dette er tilfelle så må du ikke kjøre med bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 18, 2013 Share Skrevet Desember 18, 2013 Så lite. ? Spørte meca om en prisoversigt på å bytte topp pakningen.. 46 000,- kr ... Bavaria derimot sa rundt 25 000 Jeg tok nok et anslag. Men det koster sikkert mer enn hva jeg skrev, ref ditt svar. Sendt fra mobilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin1993 Skrevet Desember 18, 2013 Share Skrevet Desember 18, 2013 Kan ordne med pris oversikten ikveld. Så kan du se om du syns det er en reel vurdering Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Desember 18, 2013 Share Skrevet Desember 18, 2013 da lønner det seg nesten og bytte motor da :/ Men ta og dobbel sjekk at det er topp pakninga som har tatt kvelden da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin1993 Skrevet Desember 18, 2013 Share Skrevet Desember 18, 2013 Her er oversikten. Netto: 35 720,52 25% moms: 8 930,13I alt: 44 651,00 Beklager for diskusjonen. Men er forsåvidt relativt viss du er nødt å bytte. Men synes forsåvidt denne prisen er helt jævlige.. Muligt de har misforstått diverse antall.. dermed den høge prisen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 18, 2013 Share Skrevet Desember 18, 2013 Det er evt du som har misforstått. Den prisen de har gitt deg er mye mer enn bare toppakningen. Så da forstår jeg det, nesten. Sendt fra mobilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 18, 2013 Share Skrevet Desember 18, 2013 Men prisene ser ok ut. Ikke noe ublu der. Men spørs om de har regnet litt vel rundt på det, feks oljeskift. Har de tatt det som en jobb eller at det uansett må gjøres? Det samme med tennplugger, ventiltetninger. Da tenker jeg på jobben må jo gjøres uansett ifbm overhaling av toppen. Sendt fra mobilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin1993 Skrevet Desember 18, 2013 Share Skrevet Desember 18, 2013 Ja tenkte litt på det og. Det er vell mer en komplett overhaling da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå