Teutonius Skrevet Desember 19, 2013 Skrevet Desember 19, 2013 Hei, Nå når de største problemene ved bilen min ser ut til å være løst, tenkte jeg å gå løs på de mindre feilene. Feilen har med bilstereoen å gjøre, men siden den påvirkes av noe annet valgte jeg å legge tråden under teknisk, og ikke under bilstereo mm. Problemet er som følger: Jeg har en Business-bilstereo (lik denne: http://img31.imageshack.us/img31/2641/bmwhue39x5incar.jpg med unntak av telefonknappen, som jeg ikke har), som bortsett fra en overkommelig pikselfeil fungerer bra. Men, når jeg slår på varmeren i bakruten, så virker det som om signalene inn til bilstereoen kveles i stor grad. Sterke sendere høres ut som om jeg er et godt stykke unna, og svake sendere faller bare helt bort. Så snart jeg slukker bakrutevarmeren kommer signalene tilbake til opprinnelig nivå. Er det noen som har hatt samme problem, eller som vet hva dette kan skyldes?
Sjøbuse Skrevet Desember 19, 2013 Skrevet Desember 19, 2013 Hadde det slik i min forrige E38. Radio funket stortsett bra. Brukte jeg FM sender og sendte musikk fra mobilen. Så skurret det om jeg satte på rutevarme. På E38 er det masse varmetråder på tvers av ruta. Og 2 som går fra taket og nedover ruta ca halvveis. De 2 er radioantenna. Jeg fant aldrig problemet i min bil, men prøvde heller ikke da. Mulig det er noe brudd et sted som forstyrrer.
LK Skrevet Desember 19, 2013 Skrevet Desember 19, 2013 Radio blir dårlig hvis det er brudd i en av varmetrådene ja. På min E39 blir radioen dårlig med engang jeg setter på varmetrådene,men blir bra igjen når trådene blir litt varme. Man får kjøpt et slikt sett med ledende lakk til å reparere trådene med.
Teutonius Skrevet Desember 19, 2013 Forfatter Skrevet Desember 19, 2013 Takk for gode råd! Det kan meget vel være slik at en av trådene er brutt. Skal prøve å få kjøpt litt lakk av den typen der, så får jeg høre på radioen også når det er kaldt ute
Sjøbuse Skrevet Desember 19, 2013 Skrevet Desember 19, 2013 Slik så min rute ut da radioproblemet var der hvertfal. brudd et sted som gjorde at de nederste trådene ikke virket.
Life Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Hei:) har samme problemet på min E39. Hvor får man kjøpt ledende lakk?
LK Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Elfa har hvertfall. https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=80-801-37&toc=0&q=lakk De fleste bilrekvisitabutikker skal vel også ha det.
Saltkjelen Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Jeg hadde tilsvarende problem på E39´en. Løsningen ble ny bakrute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå