Scampi Skrevet Desember 23, 2013 Share Skrevet Desember 23, 2013 Enda en «ny» BMW på gårdsplassen, denne gang en som har stått der før.Denne perlen av en E38 ble kjøpt av min far i 1999, da hadde den vært demobil i München og gått hele 980 km.I tiden etter har den blitt brukt til én ting: langturer til Tyskland. Min mor og far er Tyskland-fans og brukte denne som karjol på sine reiser. Nå har de byttet til en splitter ny Z4 og trengte dermed ikke et beist av en syver lenger. Min E39 har nå rullet over 220k og jeg følte det var på tide å bytte bil...hva er vel da bedre enn en bil jeg kan hele historikken til? Da jeg overtok bilen hadde den rullet rolige 104k og jeg har vært med på ganske mange av de kilometerene. Bilen har hatt et meget godt liv så langt, og jeg satser på at det skal fortsette.Utstyrnivået vil jeg påstå er ganske korrekt. Trykk for å se.Jeg er litt usikker på hva som går under S940A-koden på denne bilen, faktisk. S223A ELEKTRONISCHE DAEMPFER CONTROL (EDC)S245A LENKSAEULENVERSTELLUNG ELEKTRISCH S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERES302A ALARMANLAGES320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALLS339A SHADOW LINES352A DOPPELVERGLASUNG S403A GLASDACH, ELEKTRISCHS416A SONNENSCHUTZROLLOSS423A FUSSMATTEN IN VELOURSS428A WARNDREIECKS430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDENDS438A EDELHOLZAUSFUEHRUNGS456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBARS464A SKISACKS494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER / BEIFAHRERS500A SCHEINW.WASCHANL. / INTENSIVREINIGUNGS508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC)S522A XENON-LICHTS534A KLIMAAUTOMATIKS536A STANDHEIZUNGS609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONALS629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORNS670A RADIO BMW PROFESSIONALS677A HIFI SYSTEM PROFESSIONALS710A M LEDERLENKRADS780A M LM RAEDER PARALLELSPEICHEL801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNGS863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPAS879A DEUTSCH / BORDLITERATURS940A SONDERWUNSCH AUSSTATTUNGS202A STEPTRONIC S214A AUT.STABIL.-CONTROL + TRAKTION (ASC + T)S260A SEITENAIRBAG FUER FAHRER / BEIFAHRERS262A KOPFAIRBAG ITSS548A KILOMETERTACHOS555A BORDCOMPUTERS806A 3.BREMSLEUCHTES431A INNENSPIEGEL, AUTOMATISCH ABBLENDENDS459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORYS473A ARMAUFLAGE VORNS488A LORDOSENSTUETZE FAHRER / BEIFAHRERS602A BORDMONITOR MIT TV De umiddelbare planene er en Mediabridge så jeg får spilt av fra Spotify, og etterhvert oppgradere til 16:9-skjermFinner jeg noen fine Alpina eller Style 95-felger blir det nok det også, men jeg har ingen hast med å bytte de jeg har.Et par midlertidige bilder følger. Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuskv Skrevet Desember 23, 2013 Share Skrevet Desember 23, 2013 steike, må si det hørtes ut som en god histore bak den bilen! følger med her! 7'er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 23, 2013 Share Skrevet Desember 23, 2013 Endelig fåt deg skikkelig BMW du også ja. Gratulerer. S940A er noe ekstra utstyr utover en standard pakke såvidt jeg vet. Om man bestillte bilen med en pakke med utstyr. og vile ha på en ting til. så fikk dette S940A etter hva jeg har funnet ut på nett. (BNW individual light) Men jeg fant en annen utstyrsliste da jeg sjekka rammenr dit. EDIT: Var bare jeg som tasta feil ;S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Desember 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2013 steike, må si det hørtes ut som en god histore bak den bilen! følger med her! 7'er Absolutt en god historie, og en fantastisk bil som fortjener et godt liv videre. Fatter'n følger jo også med på bilen, han har tatt veldig godt vare på den. Endelig fåt deg skikkelig BMW du også ja. Gratulerer. S940A er noe ekstra utstyr utover en standard pakke såvidt jeg vet. Om man bestillte bilen med en pakke med utstyr. og vile ha på en ting til. så fikk dette S940A etter hva jeg har funnet ut på nett. (BNW individual light) Ja, hva koden betyr fant jeg ut, men hva det er på denne spesifikke bilen er ikke godt å si. Men vil påstå den er ganske greit utstyrt, kommer ikke på noe jeg savner. Webastoen er fantastisk å ha, men det er jo ikke direkte kaldt her nede hos oss nå om dagen, Sjøbuse Jeg har alltid likt sort skinn, men det er ikke akkurat feil med lyst interiør heller...it's growing on me. Nå gjenstår det å finne noen fine felger og å installere sambandsradioen min... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 23, 2013 Share Skrevet Desember 23, 2013 Fant litt nå S940A Sonderwunsch Ausstattung special equipment BMW Individual Se under baksete ditt. Utstyrslista kan ligge der. Da står det spesifik hva for no utstyr bilen har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Desember 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2013 Fant litt nå S940A Sonderwunsch Ausstattung special equipment BMW Individual Se under baksete ditt. Utstyrslista kan ligge der. Da står det spesifik hva for no utstyr bilen har. Har allerede sjekket, står ingenting der. Men har sendt mail til han som solgte den i sin tid, han jobber jo hos BMW, så får vi se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 24, 2013 Share Skrevet Desember 24, 2013 Det blir bra. Er ikke veldig varmt her om dagen nei. Må snart klippe plen nå. Hehe. Vaska bilen i går. Da var det 4+ Vet om noen 20" felger til deg. http://bimmers.no/uploads/monthly_11_2013/post-49693-0-11833100-1384097932.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Desember 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2013 Det blir bra. Er ikke veldig varmt her om dagen nei. Må snart klippe plen nå. Hehe. Vaska bilen i går. Da var det 4+ Vet om noen 20" felger til deg. http://bimmers.no/uploads/monthly_11_2013/post-49693-0-11833100-1384097932.jpg Se der, ja! Du skal selge, altså? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 24, 2013 Share Skrevet Desember 24, 2013 Ja. Tenkte å selge de iløpet av vinter'n eller når sommersesongen starter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Desember 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2013 Ja. Tenkte å selge de iløpet av vinter'n eller når sommersesongen starter. Info og prisantydning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 25, 2013 Share Skrevet Desember 25, 2013 Orginale 20" Alpina classic softline. Softline = luftventilene er i skjult bak lokket i senter på felgen. Så er ingen ventiler synlig på felgene. Lokka er låsbare med nøkkel. Bilde da jeg kjøpte den. 235/35/20" 9" framme. 275/30/20" 10" bak. Felgene ble restaurerte da jeg kjøpte de til 728'n. Brukt noen sommersesonger. Fortsatt mønster nok på de. Ikke vært borti noen kanter med de. Så er ikke noe kantkjøring på de. Vil si de er så godt som strøkene. Er Federal dekk på felgene. Veldig usikker på salg egentlig. Men har vurdert det litt i det siste da jeg har tenkt litt på nye felger. Tenkte 15 000.- Er du intresert så kan vi sikkert diskutere litt pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Januar 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2014 Orginale 20" Alpina classic softline. Softline = luftventilene er i skjult bak lokket i senter på felgen. Så er ingen ventiler synlig på felgene. Lokka er låsbare med nøkkel. Bilde da jeg kjøpte den. image.jpg 235/35/20" 9" framme. 275/30/20" 10" bak. Felgene ble restaurerte da jeg kjøpte de til 728'n. Brukt noen sommersesonger. Fortsatt mønster nok på de. Ikke vært borti noen kanter med de. Så er ikke noe kantkjøring på de. Vil si de er så godt som strøkene. Er Federal dekk på felgene. Veldig usikker på salg egentlig. Men har vurdert det litt i det siste da jeg har tenkt litt på nye felger. Tenkte 15 000.- Er du intresert så kan vi sikkert diskutere litt pris. Absolutt interessert, men må se an etter jeg får fikset frontfangere. Var bortpå noe jeg antar var en katt i Råde, noe som resulterte i tre sprekker i fangeren. Billigere å kjøpe ny fanger og få lakket den enn å fikse den jeg har, men det koster jo... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinhar Skrevet Mars 7, 2014 Share Skrevet Mars 7, 2014 Flott bil! Morro å ha en med slik historie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Mars 8, 2014 Share Skrevet Mars 8, 2014 Oi, moro å se det finnes E38 i Norge med så lav km Ser ut og høres ut som et strøkent eksemplar med slik historie, del gjerne mer bilder Denne tråden følges videre uten tvil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 9, 2014 Share Skrevet Mars 9, 2014 Nydelig 7er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå