Gå til innhold

Scampi sin 1998 E38 728iA "Jenny"

Scampi
 Share

Anbefalte innlegg

Enda en «ny» BMW på gårdsplassen, denne gang en som har stått der før.
Denne perlen av en E38 ble kjøpt av min far i 1999, da hadde den vært demobil i München og gått hele 980 km.
I tiden etter har den blitt brukt til én ting: langturer til Tyskland. Min mor og far er Tyskland-fans og brukte denne som karjol på sine reiser.

Nå har de byttet til en splitter ny Z4 og trengte dermed ikke et beist av en syver lenger. Min E39 har nå rullet over 220k og jeg følte det var på tide å bytte bil...hva er vel da bedre enn en bil jeg kan hele historikken til? :)

Da jeg overtok bilen hadde den rullet rolige 104k og jeg har vært med på ganske mange av de kilometerene. Bilen har hatt et meget godt liv så langt, og jeg satser på at det skal fortsette.

Utstyrnivået vil jeg påstå er ganske korrekt. Trykk for å se.
Jeg er litt usikker på hva som går under S940A-koden på denne bilen, faktisk.

S223A ELEKTRONISCHE DAEMPFER CONTROL (EDC)

S245A LENKSAEULENVERSTELLUNG ELEKTRISCH 
S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE
S302A ALARMANLAGE
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL
S339A SHADOW LINE
S352A DOPPELVERGLASUNG 
S403A GLASDACH, ELEKTRISCH
S416A SONNENSCHUTZROLLOS
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS
S428A WARNDREIECK
S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND
S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG
S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR
S464A SKISACK
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER / BEIFAHRER
S500A SCHEINW.WASCHANL. / INTENSIVREINIGUNG
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
S522A XENON-LICHT
S534A KLIMAAUTOMATIK
S536A STANDHEIZUNG
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL
S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN
S670A RADIO BMW PROFESSIONAL
S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL
S710A M LEDERLENKRAD
S780A M LM RAEDER PARALLELSPEICHE
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR
S940A SONDERWUNSCH AUSSTATTUNG
S202A STEPTRONIC 
S214A AUT.STABIL.-CONTROL + TRAKTION (ASC + T)
S260A SEITENAIRBAG FUER FAHRER / BEIFAHRER
S262A KOPFAIRBAG ITS
S548A KILOMETERTACHO
S555A BORDCOMPUTER
S806A 3.BREMSLEUCHTE
S431A INNENSPIEGEL, AUTOMATISCH ABBLENDEND
S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY
S473A ARMAUFLAGE VORN
S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER / BEIFAHRER
S602A BORDMONITOR MIT TV

De umiddelbare planene er en Mediabridge så jeg får spilt av fra Spotify, og etterhvert oppgradere til 16:9-skjerm
Finner jeg noen fine Alpina eller Style 95-felger blir det nok det også, men jeg har ingen hast med å bytte de jeg har.

Et par midlertidige bilder følger.

e38_01.jpg
e38_02.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fåt deg skikkelig BMW du også ja. Gratulerer.  S940A er noe ekstra utstyr utover en standard pakke såvidt jeg vet. Om man bestillte bilen med en pakke med utstyr. og vile ha på en ting til. så fikk dette S940A etter hva jeg har funnet ut på nett. (BNW individual light)

Men jeg fant en annen utstyrsliste da jeg sjekka rammenr dit.

EDIT: Var bare jeg som tasta feil ;S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

steike, må si det hørtes ut som en god histore bak den bilen! :) følger med her! 7'er  :love:

Absolutt en god historie, og en fantastisk bil som fortjener et godt liv videre. Fatter'n følger jo også med på bilen, han har tatt veldig godt vare på den.

Endelig fåt deg skikkelig BMW du også ja. Gratulerer.  S940A er noe ekstra utstyr utover en standard pakke såvidt jeg vet. Om man bestillte bilen med en pakke med utstyr. og vile ha på en ting til. så fikk dette S940A etter hva jeg har funnet ut på nett. (BNW individual light)

Ja, hva koden betyr fant jeg ut, men hva det er på denne spesifikke bilen er ikke godt å si. Men vil påstå den er ganske greit utstyrt, kommer ikke på noe jeg savner. Webastoen er fantastisk å ha, men det er jo ikke direkte kaldt her nede hos oss nå om dagen, Sjøbuse :)

Jeg har alltid likt sort skinn, men det er ikke akkurat feil med lyst interiør heller...it's growing on me.

Nå gjenstår det å finne noen fine felger og å installere sambandsradioen min... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant litt nå :P

S940A Sonderwunsch Ausstattung           special equipment BMW Individual

Se under baksete ditt. Utstyrslista kan ligge der. Da står det spesifik hva for no utstyr bilen har.

Har allerede sjekket, står ingenting der.

Men har sendt mail til han som solgte den i sin tid, han jobber jo hos BMW, så får vi se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginale 20" Alpina classic softline. Softline = luftventilene er i skjult bak lokket i senter på felgen. Så er ingen ventiler synlig på felgene. Lokka er låsbare med nøkkel.

Bilde da jeg kjøpte den.

post-49693-0-86635400-1387993293_thumb.j

235/35/20" 9" framme.

275/30/20" 10" bak.

Felgene ble restaurerte da jeg kjøpte de til 728'n. Brukt noen sommersesonger. Fortsatt mønster nok på de. Ikke vært borti noen kanter med de. Så er ikke noe kantkjøring på de. Vil si de er så godt som strøkene.

Er Federal dekk på felgene.

Veldig usikker på salg egentlig. Men har vurdert det litt i det siste da jeg har tenkt litt på nye felger. Tenkte 15 000.-

Er du intresert så kan vi sikkert diskutere litt pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Orginale 20" Alpina classic softline. Softline = luftventilene er i skjult bak lokket i senter på felgen. Så er ingen ventiler synlig på felgene. Lokka er låsbare med nøkkel.

Bilde da jeg kjøpte den.

attachicon.gifimage.jpg

235/35/20" 9" framme.

275/30/20" 10" bak.

Felgene ble restaurerte da jeg kjøpte de til 728'n. Brukt noen sommersesonger. Fortsatt mønster nok på de. Ikke vært borti noen kanter med de. Så er ikke noe kantkjøring på de. Vil si de er så godt som strøkene.

Er Federal dekk på felgene.

Veldig usikker på salg egentlig. Men har vurdert det litt i det siste da jeg har tenkt litt på nye felger. Tenkte 15 000.-

Er du intresert så kan vi sikkert diskutere litt pris.

Absolutt interessert, men må se an etter jeg får fikset frontfangere. Var bortpå noe jeg antar var en katt i Råde, noe som resulterte i tre sprekker i fangeren. Billigere å kjøpe ny fanger og få lakket den enn å fikse den jeg har, men det koster jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...