Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Fet sykkel og riktig pris :)

 

Siste duden som ringte var veldig...morsom... (han som skulle dra den på bakhjulet)

 

Jeg skrev i annonsen at sykkelen selges ferdig momset UTEN reg for 20k.  Om jeg skulle regge den og få på skilter så skulle jeg kreve 39k for den ferdig reg... så ringern og spør "Ja koster det ikke bare 4000kr i avgifter på sykkelen? Hvorfor skal du ha 39k da? da burde du jo kreve 24tusen? skal du ha 15tusen for å registrere den? er det såå mye jobb å regge den? eller er du bare grisk på å tjene penger"

 

hahaha jeg måtte bare le av han og si at ja jeg elsker å tjene 20tusen ekstra slik at jeg kan bytte motor når jeg kjører på bakhjulet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke. Den passerte meg i venstre felt på firefelten i Bodø tett før jeg skulle svinge av, så fulgte ikke så godt med. Mener jeg så en BMW-logo på siden foran, men kan ta feil.

Hadde jeg ikke sett Angeleyes-ringene i bakspeilet, ville jeg aldri lagt merke til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, splitter ny på forumet her
Har riktig nok fulgt med innleggene den siste måneden. 
Har bestilt meg en ny Kawasaki Z800e, venta rundt i 3 uker nå, men får den forhåpentligvis i morgen :)

Håper bare finvære holder seg!

 

Men lurer på om noen her har noe særlig erfaring med effektanlegg på store sykler? 

Vurderer å sette på noe fra Leovince eller Ixil, eller hva er best?

Fet lyd er viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen !

 

Først og fremst, gratulerer med ny sykkel ! 

 

Angående eksos så kommer det ann på hva du liker. De fleste som kjøper effektanlegg bryr seg om lyden, som regel ikke effekten. Hvis du ikke går for helanlegg vil du ikke få mer effekt ut av sykkelen, kanskje 1-2hk, men ikke merkbart. Mye placebo når folk bytter eksos, hehe. 

 

Akrapovic, yoshimura, two brothers, leovince, arrow osv er større merker som folk velger mest. Søk på youtube etter forskjellige eksosanlegg som du kunne tenkt deg, det er mange som har gjort det før deg og du kan lære mye og ser fort hva som passer deg best :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z800 er kjempegode sykler! En kompis av meg har en slik en, duger til alt, og ser ganske tøff og futuristisk ut :) Han kjøpte GPR slip-on på sin. Mindre kjent, men kvaliteten virker veldig bra, og lyden kan man absolutt ikke klage på! Prisen var det som fikk han til å velge dette forran Akrapovic osv.. Siden det er en E, regner jeg med den er regga som mellomklasse? Går ganske greit med sine 95hk som fullefekt, godt mellomregister på grunn av kubikk og innsprøytning :P

Vi er forøvrig på tur akkurat nå, ligger på Hotel Union Geiranger, og har kjørt både de beste kjøreveiene Sunnmøre har å by på i dag :) Her er et bilde jeg tok fra Dalsnibba, som ligger 1500moh post-41043-14058925883761.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg og to kompiser kommet hjem fra road trip:-) kjørt tur retur molde med stopp på Geirangerfjorden, trollstigen, atlanterhavsvegen :-)

Helt konge tur og vær!!

Og night rodden holdt godt følge med R1 og ducati 848'n:-)

Ble helt konge etter jeg satt i nye cammer og power commander :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk :)

 

ja, tenker mest på slipon

Har vurdert helanlegg, men finner lite info om hvordan dette påvirker selve effekten på sykelen. Har snakket litt med forhandlere, og de anbefaler slipon, iforhold til at det blir riktig motstand i anlegget.. Uansett så blir alt mye lettere med en slipon

 

Har vært litt på youtube, og synes Leovince har best lyd av de du nevnte, men så er det, skal man ha karbon, stål eller titanium? Hva er forskjellen?
Har lest litt at Karbon trenger litt mer vedlikehold(?)

Ble heller ikke sykkel idag, venta snart i 3 og en halv uke, etter å blitt lovt flere ganger at sykkelen skal bli klar..
De bildene der hjelper ikke akkurat ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...