Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Bruker dere syklene til daglig?Altså til og fra jobb i regnvær etc?Eller er det kun kosekjøring i fint vær på fridager?

 

Jeg har faktisk ikke bil for tiden. Har vært straks 2  mnd uten nå. Bruker sykkelen hver dag til jobb, og alt annet jeg holder på med. Har vært heldig med været her på østlandet i det siste, men har regnet noen dager, ikke noe problem det. 

 

Syns faktisk det var kjipt å kjøre bil her om dagen, da jeg ikke kunne kjøre forbi så lett og kjøre på midtstripen når det er kø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke bil for tiden. Har vært straks 2  mnd uten nå. Bruker sykkelen hver dag til jobb, og alt annet jeg holder på med. Har vært heldig med været her på østlandet i det siste, men har regnet noen dager, ikke noe problem det. 

 

Syns faktisk det var kjipt å kjøre bil her om dagen, da jeg ikke kunne kjøre forbi så lett og kjøre på midtstripen når det er kø. 

Må faktisk kjøre bil til jobb idag, ikke kjørt bil siden jeg fikk klasse A... Er som du sier, blir fort vandt til å ikke tenke på kø :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg entuelt får lappen tror jeg nok at jeg kommer til å kosekjøre bare..kjøre til jobb engang i blant men ellers bruke bilen... sykkelen er for meg ett koseobjekt :P

 

ps...er det mye kontroller på motorsykler?Altså..blir dere stoppa mye av politiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg entuelt får lappen tror jeg nok at jeg kommer til å kosekjøre bare..kjøre til jobb engang i blant men ellers bruke bilen... sykkelen er for meg ett koseobjekt :P

 

ps...er det mye kontroller på motorsykler?Altså..blir dere stoppa mye av politiet?

For å sitere min far, "jeg har ikke blitt stoppet på 35 år..."

 

Har personlig ikke blitt stoppet selv heller, men nå har jeg vel hatt lappen i snaue to uker, så kanskje ikke så rart. Tror det er litt hva en gjør det til selv. Kjører du på bakhjule hele dagen uten eksosanlegg og null lys så kan det nok hende du blir stoppet litt oftere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere syklene til daglig?Altså til og fra jobb i regnvær etc?Eller er det kun kosekjøring i fint vær på fridager?

Jeg bruker kun sykkelen når det er fint vær. men jeg bor 30 meter fra jobb, så jeg trenger ikke akkurat å kjøre uansett. 

hadde jeg måttet kjøre i rushtrafikk til jobb så hadde jeg nok brukt den mer som et fremkomsmiddel også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usikker på om lappen på bil også ryker. du mister ihvertfall alt om du blir tatt i en situasjon som er førerkortbeslag. 

saken er vel at om du skulle ryke av veien, eller havne i en ulykke blir du selv økonomisk ansvarlig for alt. 

ta heller lappen du, så slipper du å bekymre deg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke lappen på bil ryker. Tror du får utsettelse på klassen du kjører ulovlig med, og bot. Er blitt stoppet en gang for rutinesjekk, i en periode politi og veivesen hadde fokus på sånt. De får fikse ideer for seg av og til, og finner f.eks. ut at nå tar vi skippertak på førerkort og vognkort, så oppfører folk seg sikkert resten av året. Ellers blir jeg jo stoppet iblant av en annen årsak.

Men ha litt tolmodighet, eller kjør med noen som har lappen, altså øvelseskjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja altså skal øvelseskjøre, har ikke interesse av å risikere noe..Er faktisk ikke verdt det! Ikke skal jeg kjøre bajas heller... har kid nå så har litt andre prioriteringer :P

Hehe, nei var ikke ment som om "du" kom opp i en ulykke, burde kanskje skrevet "man" :P Har du på deg gul vest med L på ryggen da?` :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flaut med slike vester...eller...jeg har ikkeno imot å ha det på...han som øvelseskjører med meg synes det er flaut med GSXR1000, fulldress og gulvest med rødL... haha :P

 

Blir man straffa for å ikke kjøre med vesten? Har jo intercom og vi kjører faktisk pent når jeg er med...så tar vi no pauser og gutta får kjørt fra seg en liten stund mens jeg tar meg cola og røyk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...