Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke værre nei! Muligt det blir lappen på meg i år da! Guttedrømmen :wub: 

 

Har forsåvidt satt valget på en Supermotard.. Noen som har noen tips til hvilken? Eventuelt ulemper? Service intervaller?
Yamaha WRF450 , Suzuki DRZ, .. 
KTM, Husaberg åg Husqvarna er selfølgelig er valg.. men føler det krever mer vedlikehold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall meg gjerne sær, men sykkelen jeg ville kjøpt idag er en gammel haug alle vennene mine synes er grisestygg.. Jeg synes den har sin sjarm, og jeg liker alt som er gammelt og enklelt, disse går som et uvær, gode bremser, stiv og fin ramme, litt tunge dog :mrgreen: Motorene er skuddsikre og sykkelen er bra bygget. Hva som ser bra ut og ikke bryr jeg meg lite om.. Stor og fin kåpe man kan sitte bak! Pris? alt fra 10 000kr til 20 000kr

 

69_426133123_xl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setet er faktisk behagelig å sitte på, lykta gjør hele sykkelen, og kåpa er stor og varm å sitte bak, noe som er praktisk.. Jeg har kjørt nok supermotard til å ha lært at man går konstant med "frosne" lår om man kjører en del.. Kåpe er godt å ha! Man får den forøvrig i variant uten kåpe også..

 

Jeg synes den er litt bøs.. :P Snakk om en sykkel som man kan ha mye glede av og ikke gråte så mye over en velt til 15 lapper :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke 2-takt, lett å se på eksospotten, da 2-takt krever svanehals som skaper mottrykk til sylinderene... (Tenk på hvordan de ser ut på en moped. Stor diameter nært sylinderene, for så å smalne inn til ett mindre rør bakover)

 

 

Orker ikke å sitere bilder, men den R6'n, er det original eksos på den? Burde være temmelig lydløs med en lyddemper på 2-3 meter? 

Viktig å åpne opp litt, for å få ut litt god-lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke 2-takt, lett å se på eksos-potten, da 2-takt krever svanehals som skaper mottrykk til sylinderene... (Tenk på hvordan de ser ut på en moped. Stor diameter nært sylinderene, for så å smalne inn til ett mindre rør bakover)

Ja sant sant.. mitt i vaktskifte, så ble litt i full fart. Men han snakket om å kjøpe en gammel motorsykkel.. 2 takter med rundt 500cc ? Husker ikke hvilken det var.. typisk sånn som på bildet eg la ut..

Er ganske nysgjerrig på hvordan den går i forholdt til feks.. ktm 250 2takt. Er jo helt syke sånne ting :-D

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kommer ikke på noen i farta som er 500cc... Men du har jo for eksempel NSR400 som er 2-takt :) Gikk lenge og vurderte å kjøpe en Aprilia RS250, siden drømmen som 16-åring var en RS125... Burde funke helt ok med 55hk 2-takt!

 

 

Ikke værre nei! Muligt det blir lappen på meg i år da! Guttedrømmen :wub:

 

Har forsåvidt satt valget på en Supermotard.. Noen som har noen tips til hvilken? Eventuelt ulemper? Service intervaller?
Yamaha WRF450 , Suzuki DRZ, .. 
KTM, Husaberg åg Husqvarna er selfølgelig er valg.. men føler det krever mer vedlikehold

 

KTM er faktisk ikke så aller verst om du tenker på det vanlige vedlikeholdet.. 2 oljefilter hjelper, og gir ekstra lange skiftintervall på olja sammenlignet med foreksempel en WR450... :) (ikke 100% sikker på om det er alle som har to)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. ska prøve og finne utav ka han snakka om imårrå !

Aprilia Rs250 er ganske fine ja! Syns det er litt stiligt å se en "direkte" overgang fra lett-mc til mellom/tung mc. Muligens litt nostalgi følelse for eieren ? Slik som du tenker :-D

-

Hmm så er ikke så galne intervaller nei.. tenkte på stempel skifte ? Har lest så mye forskjelligt om det...

Men forsåvidt grunnen til at eg vil gå for Suzuki drz(eller yamaha).. er mest nostalgi følelsen :-D hadde en Suzuki smx Før i tiden. Angrer på salget av den enda :-/

Har forsåvidt lykten å sete enda. Bringer gode minner! ! :-D

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte av stempel er nok noe som hovedsakelig hører 2-takt til :) 

Mener på boka på min WR426F sa at stempelbytte burde bli utført hver 1000km, men igjen, dette er ved haaard bruk, og konstant turtall! Veit folk kjører både 5-10 og 15 000km på det originale stempelet, og fortsatt har god kompresjon... 

Kjøpte nok motard som førstesykkel fordi jeg hadde Derbi Senda SM X-treme i mopedtia  :cool:

Metrakit SP-sylinder, Ninja eksos, 24mm Dellorto, carbon-clutch, osvosvosv... Gikk fra originale lettsykler :P   Kjøpte mopeden for 9 år siden, følte meg gammel nå når jeg kom på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kommer ikke på noen i farta som er 500cc... Men du har jo for eksempel NSR400 som er 2-takt :) Gikk lenge og vurderte å kjøpe en Aprilia RS250, siden drømmen som 16-åring var en RS125... Burde funke helt ok med 55hk 2-takt!

 

 

 

KTM er faktisk ikke så aller verst om du tenker på det vanlige vedlikeholdet.. 2 oljefilter hjelper, og gir ekstra lange skiftintervall på olja sammenlignet med foreksempel en WR450... :) (ikke 100% sikker på om det er alle som har to)

Kawa kx500, Honda cr500, Maico 500/700, rd500 er noe jeg kommer på i farten som er 2-takt.

KTM 690 SMC må vere fin motard, LC4'en av nyere årgang har helt normalt serviceintervall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...