Gå til innhold

E39 530d defekt luftmengdemåler?

1802tii
 Share

Anbefalte innlegg

Har to målere som jeg har byttet på. Vanskelig å si om de gir forskjell i motor effekt. Målerene er vasket i isopropanol. Ingen merkbar bedring.

Koblet ledningene til den måleren som ikke er montert på motoren og lot den ligge løst. Prøvekjørte bilen. Ingen merkbar forskjell. Er dette en klar indikasjon på at lmm er defekt?

Om den er defekt: Er det noen som har prøvd billig lmm kjøpt på ebay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har målt ut en del nye MAF til diesel av annen produsent, og samtlige viste feil i større eller mindre grad. Mulig det har vært spesielt dårlige jeg har vært borti, men det er i alle fall min erfaring.

Bosch er heller ikke så dyrt. Søk "maf shop" eller noe sånt i Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med TRF, original MAF er absolutt det beste. Det finnes mye skrot for salg på ebay..

MAF er en slitedel, en kan ikke forvente at den varer hele bilens levetid.

En brukbar metode for sjekk av MAF om du ikke har diagnoseutstyr:

Går bilen like dårlig med MAF frakoplet som tilkoplet så er det stor sannsynlighet for at det er noe feil med MAF.

Men., for en fullstendig verifisering må en logge verdiene som MAF leser.

Dessuten.., en "sliten" MAF som ikke leser riktige verdier trenger slettes ikke å gi noen feilkode..

En ting til.: Hvis du bytter MAF på en M47 motor av første variant, (136hk) så vær sikker på at du har riktig software for den nye typen MAF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at original er produsert av Bosch, og jeg kan ikke se at en ny MAF fra Bosch skal ha noen forskjellig kvalitet kontra en Bosch i BMW eske.

Det er imidlertid ikke alt som selges på ebay som er likverdig kvalitet som Bosch eller originaldel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...