Gå til innhold

Mye problemer med Dynavin til e46?

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

Synes det er på tide at jeg også kjøper meg en dynavin spiller til e46en :). Det eneste som holder meg igjen er at jeg har hørt flere montører nevne at Dynavin er søppel. Har vært i kontakt med Strømmen bilradio, og Oslo bilradiospesialisten. Begge nevner at de ikke vil montere dette da de har erfart mye tull med disse spillerne. Strømmen Bilradio nevnte over telefon at de ikke selger det lenger da de har fått flere klager, og flere misfornøyde kunder grunnet spilleren henger seg opp og slutter å fungere. Han nevnte også at spilleren ikke passer rett inn, og man må kappe rundt bak for å lage plass (bullshit???). 

Er Dynavin virkelig så dårlig som de to bedriftene over påstår? Hva er deres erfaringer rundt Dynavin?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilleren jeg skal gå for er forresten en vanlig Dynavin d99 uten Android. Har original harman/kardon anlegg (inkl sub i hatthylla), og multifunksjonsratt. Den spilleren + Aircon displayet jeg har i bilen nå ser nøyaktig slik ut:

3-2.jpg?t=1194449252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være man må kappe litt i noen modeller, men ikke i E46.

Dritet med dynavin er vel android (ikke for alle da), svak strøm i USB(kan ikke bruke ekstern harddisk, uten å hente mer strøm fra noe annet). Så er det lite guff i utsignal til forsterker, så det er mange forsterkere som ikke vil virke. I tillegg har det vært noen få med defekte linjeutganger, meg inkludert.

Jeg synes de koster litt mer enn de smaker, men bortsett fra det er jeg fornøyd :) (windows). Har vært et par ganger sangvelger har hengt seg opp. Da må man høre ferdig sangen før man får trykke igjen. Dette har skjedd 2 ganger på 7 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kjempe dritt at slike feil ikke blir fikset :o. men som du nevnte i PM her om dagen (hvis det var deg :P) så er servicen kjempe bra (Ihvertfall det jeg har lest om fks Jeff fra e46fanatics). 

Lurer på om sub+amp´en jeg har vil fungere eller ikke. Er snakk om en pioneer 12" enhet og en pioneer forsterker på 1000w.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en forsterker med knott for justering av gain/level skal det liksom funke.

Hvis jeg skulle valgt enhet i dag, ser Avin litt mer spennende ut. Men servicen fra Jeff er upåklagelig. Svarer kjapt, har enorm kompetanse og hjelper med alt du lurer på/feilsøking osv. Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte fra han, hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en forsterker med knott for justering av gain/level skal det liksom funke.

Hvis jeg skulle valgt enhet i dag, ser Avin litt mer spennende ut. Men servicen fra Jeff er upåklagelig. Svarer kjapt, har enorm kompetanse og hjelper med alt du lurer på/feilsøking osv. Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte fra han, hvert fall :)

Har en knott for justering av alle mulige funksjoner på Ampen ja :) 

Mange skryter av Avin har jeg hørt, anbefaler å legge ved bluetooth diagnose for 25 dollar, da får du opp feilmeldinger osv på skjermen

Har sendt mail til Jeff i hvor jeg spør om hva det beste valget for e46 vil være. Gleder meg til å få svar ;). Avin ser utrolig spennende ut, og ikke minst mer moderne ut enn Dynavin. Men vil den fungere da? Hvordan er Avin når det kommer til Bugs og errors osv? Har følelsen av at det ikke er spesielt mange som har montert denne. Majoriteten av e46 eiere har Dynavin i sin spiller (er ihvertfall det jeg har inntrykk av)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nyeste nye av dynavin i min e90 Pris 9500,-

Det er den største søppel elektronikken jeg noen gang har vært borti. Jeg fikk heldigvis igjennom saken min ved forbrukerrådet og fikk pengene mine tilbake, men jeg var nødt til å kappe av festene til kontrollpanelet til aircondition. Så nå må jeg lime dette fast eller kjøpe et nytt kontrollpanel til 10500,-

Heldigvis får jeg inn pioneer 8500 dab til neste uke.

Mitt råd er at du holder deg helt unna dynavin!

Forøvring satt firmaet jeg kjøpte denne hos prisene på dynavin ned 50% bare for å bli kvitt alt av dynavin de hadde, og nå nekter de å jobbe med merket igjen.

Det er Lyd på Hjul AS som skal rigge opp det som skal i bilen nå, de er også ekstremt klar på at de aldri vil finne på å selge dynavin.

men vis du velger dynavin, håper jeg selvfølgelig du blir fornøyd og ikke får noen problemer ; p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nyeste nye av dynavin i min e90 Pris 9500,-

Det er den største søppel elektronikken jeg noen gang har vært borti. Jeg fikk heldigvis igjennom saken min ved forbrukerrådet og fikk pengene mine tilbake, men jeg var nødt til å kappe av festene til kontrollpanelet til aircondition. Så nå må jeg lime dette fast eller kjøpe et nytt kontrollpanel til 10500,-

Heldigvis får jeg inn pioneer 8500 dab til neste uke.

Mitt råd er at du holder deg helt unna dynavin!

Forøvring satt firmaet jeg kjøpte denne hos prisene på dynavin ned 50% bare for å bli kvitt alt av dynavin de hadde, og nå nekter de å jobbe med merket igjen.

Det er Lyd på Hjul AS som skal rigge opp det som skal i bilen nå, de er også ekstremt klar på at de aldri vil finne på å selge dynavin.

men vis du velger dynavin, håper jeg selvfølgelig du blir fornøyd og ikke får noen problemer ; p

Har gjort en god del research nå, og har kommet frem til at Dynavin er søppel sammenlignet med Avin.

Avin er laget av han ene som har lagd custom Roams til Dynavin. Så med andre ord vet han hva han driver med ;) Det vil også si at det kan komme mange spennende oppdateringer fremover ;) 

"We surveyed many current BMW owners and asked them what are the most important features that they wanted out of their stereo / navigation system and the overwhelming response was ease of use and more importantly reliability."

"We listened to many owners of different systems about the problems they had, what annoyed them most, and what their ideal perfect system would be like. We sought out to develop a system that would try to meet those high expectations."

Det jeg liker best med Avin er at de har hørt på hva kundene vil ha. Samtidig har de eliminert alle unødvendige feil :P. Ytelsen er ikke så verst heller. Et youtube klipp viser at den er veldig smud sammenlignet med Dynavin:

Dynavin Startup

Avin startup: 

Det sies også at Avin sitt navigasjonssystem er lynraskt. Du starter bilen, taster inn destinasjonen, og kjører avgårde. Mens på Dynavin kan det hende at du må vente lenge før alt loader opp, og du får signaler. <-- Kilde: et eller annet sted i tråden til Avin på e46fanatics.

Jeg bestilte min Avin igår. Kjøpte også en 32 GB microSD kort, og den bluetooth diagnose tingen som N0z nevnte over. Da får man opp all informasjon om bilen (Fart, omdreininger, feilkoder og mye mer).  Gleder meg til å få kloa i spilleren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok du vil bli fornøyd med det meste, så lenge du ikke kjøper dynavin, å begynner å få problemer, for da er det som å ha en bil som er 1980mod og har kjørt 900000km

Tror jeg kommer til å bli ganske fornøyd med Avin ja :) Er kjempe glad for at jeg ikke kjøpte Dynavin til jul! Det hadde nok blitt en skuffende julegave isåfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens!

Synes det er på tide at jeg også kjøper meg en dynavin spiller til e46en :). Det eneste som holder meg igjen er at jeg har hørt flere montører nevne at Dynavin er søppel. Har vært i kontakt med Strømmen bilradio, og Oslo bilradiospesialisten. Begge nevner at de ikke vil montere dette da de har erfart mye tull med disse spillerne. Strømmen Bilradio nevnte over telefon at de ikke selger det lenger da de har fått flere klager, og flere misfornøyde kunder grunnet spilleren henger seg opp og slutter å fungere. Han nevnte også at spilleren ikke passer rett inn, og man må kappe rundt bak for å lage plass (bullshit???). 

Er Dynavin virkelig så dårlig som de to bedriftene over påstår? Hva er deres erfaringer rundt Dynavin?  

Den spilleren du beskriver er kanskje ikke Dynavin, men en billig Kina dritt kopi. For dem er det mange av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spilleren du beskriver er kanskje ikke Dynavin, men en billig Kina dritt kopi. For dem er det mange av.

Synes den ser helt ok ut jeg :) Blir spennende å se om det er et kvalitetsprodukt eller ikke. Regner med å få den montert i løpet av Januar. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...