Gå til innhold

drivstoffsystemrenser og div produkter?

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Spurte det samme spørsmålet selv til en som driver med overhaling av dieselpumper og renser dieselinjectorer og bensininjectorer med maskin, og han mente det hjalp lite.

Bilen gjekk dårlig, så jeg helte på slik rens kjøpt på Bilxtra, ingen forskjell. Plukka deretter dysene og tok dem med til han jeg nevnte, og 2 dyser forstøva ikke. (Ikke det at produktet tetta dem, dem var dårlige fra før) poenget er at det ikke hjalp. Med mindre bilen fusker, er vanskelig å starte o.l så tror jeg ikke du merker noe. Vil du bruke penga på bensinsystemet, så bruk dem på filteret.

Det koster jo derimot ikke så mye med noe slikt, og gjør ikke noe skade.

Skrevet

Gjør nok ingen skade,men som de fleste slike rense produkter er det bortkastede penger ifølge eksperter på slikt,Bytt bensinfilter hvis bilen har gått langt og bruk bestandig Premium bensin (98)så vil allt være optimalt,og selvfølgelig aldri kondensfjerner og åpent luftfilter type KN osv.

Skrevet

Hvor ofte skal bensinfilteret byttes? Bilen nærmer seg 180 t km og det er ikke byttet på to år ihvertfall

Kam man mixe på 95 og 98 bensin? Hva er forskjellen på d egentlig ( bruker 95)

Skrevet

Hvor ofte skal bensinfilteret byttes? Bilen nærmer seg 180 t km og det er ikke byttet på to år ihvertfall

Kam man mixe på 95 og 98 bensin? Hva er forskjellen på d egentlig ( bruker 95)

det er ett relativt diffust spørsmål, det avhenger av en del forskjellig. Det koster derimot ikke mere enn en burger, så det er bare å bytte.

hovudforskjellen på 95 og 98 er oktaninnholdet, dette er en faktor i hvor mye kompresjon bensinen tåler før den selvantenner. Dersom bilen din fungerer fint med 95, og har det spesifisert at det er ok ser ikke jeg noen grunn til å kjøpe 98. Det blir ikke mere power bare pga den koster mere..

Skrevet

Hei.

Jeg har brukt PROLONG diesel + på alle mine nye biler, sommer som vinter og jeg har bare positive erfaringer med dette produktet. Jeg har brukt deres produkter over en 10-15 års periode, så litt erfaring har jeg. Jeg er alltid skeptisk til lurium produkter, men Prolong

trur jeg på.

Anbefaler dette produktet.

NB! Jeg har ingen salgsmessige fordeler eller annen benefitt av ovennevnte tekst.

Skrevet

Hei.

Jeg har brukt PROLONG diesel + på alle mine nye biler, sommer som vinter og jeg har bare positive erfaringer med dette produktet. Jeg har brukt deres produkter over en 10-15 års periode, så litt erfaring har jeg. Jeg er alltid skeptisk til lurium produkter, men Prologn trur jeg på.

Anbefaler dette produktet.

NB! Jeg har ingen salgsmessige fordeler eller annen benefitt av ovennevnte tekst.

Hvilke positive virkninger har dette tilført i forhold til en tilsvarendes bil uten slike tilsettninger da?

Skrevet

Det finnes også produkt for bensin (bensin +), bruker dette på min båt (Yamaha 150 HPDI motor).

Den viktigste erfaringen jeg merker er at jeg holder kondensen borte samt at systemet holdes rent. Merker også en finere gange når det er kalt og ikke minst lettere start. Alt dette henger i hop... Disse momentene sikrer en problemfri vinterdrift.

Det skal være andre fordeler også, men det merker jeg ikke så mye til, ser på Prolong sin hjemmeside så ser dere litt om produktene.

Kopi;

Diesel+ Picture_31.pngKarakteristikk

DIESEL+ er et flytende tilsetningsmiddel til alle typer diesel, parafin og fyringsoljer. DIESEL+ emulgerer fullstendig med brennstoffet og kan med fordel brukes til forebygging av urenheter rundt dyser, samt optimal smøring av alle bevegelige deler. DIESEL+ medvirker ved tilsetning i brennstoffet som stabilisator for tenningen og forbrenningen, ikke minst i driftsperioder med lave temperaturer.

Egenskaper og fordeler
  • Blander seg homogent med alle typer diesel og medvirker til optimal smøring av bevegelige deler og renhold av dyser
  • Renser og smører dyser og ventiler, forlenger levetiden.
  • Forebygger korrosjon og rustdannelse.
  • Bryter ned eventuell dannelse av svovelsyre.
  • Renere avgasser.
  • Lettere kaldstart.
  • Roligere gange.
  • Reduserer røyk og sot fra eksosen
  • Hindrer bakterievekst.
  • Fjerner kondens.
Typiske anvendelsesområder
  • Alle dieselmotorer
  • Kompressorer
  • Biler (og turboladede motorer)
  • Forbrenningsanlegg (drivhus mm.)
  • Anleggsmaskiner
  • Brennstofftanker
  • Båter
Skrevet

ja, står på flaska...., men jeg fyller på et målebæger (noen mililiter) hver gang jeg fyller.

Få høre dine erfaringer på dette stoffet....

Skrevet

Ja, Prolong er meget bra. De bruker det f.eks i nordsjøen på borehodene, de varer brukbart mye lenger. Prolong er SINTEF testet (uavhengig testorgan) Og det er dokumenterte positive effekter. Har selv badet motorer min i Prolong og den høres mekanisk helt perfekt ut. Jeg skrev et lite innlegg her på bimmers her om Prolong, men ble møtt av en gjeng som ikke hadde trua (ingen av de hadde vel testa eller lest noe om det). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...