Bjørnar Langskjær Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Hei, skulle idag prøve å lade batteriet litt for å få litt mere guffe, da det har vært litt slapt.Fant kun en gammel batterilader som jeg satte på pluss-polen på motoren.Da jeg etter en liten stund skulle starte bilen, ville ikke startmotoren dra. (Bilen startet fint før ladingen) Batteriet ser ut for å ha godt med strøm siden alt virker som normalt med nøkkelen i stilling 1 og 2, men når jeg skal starte så skjer ingenting.Spenningen faller ikke slik som den bruker når startmotoren får strøm, og det klikker heller ikke i noen rele når jeg vrir for å starte.Er det noen spesifikke sikringer som kan ha røket pga ladingen?Tenker kanskje noen kunne ha gått da laderen jeg brukte muligens ikke var helt kurrant, eller om det har vært dårlig kontakt?Har sett gjennom sikringer i hanskerom og bagasjerom, de ser hele ut.Noen tips? 1997 E39 520, Manuell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Håper ikke elektronikken har tatt skade av den gamle laderen.... tror kanskje det er best å få lest av elektronikken med et kvalifisert system. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vannslangen Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Automat? Den står ikke i gear vel? Sent from my SM-N9005 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimf Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Høres veldig ut som ews boks som har tatt kvelden, strømmen til starteren er koblet igjennom denne, slik at starteren blir blokkert hvis det blir feil på denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørnar Langskjær Skrevet Januar 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2014 Nei Viggen, er manuell.Skulle se over sikringene dagen etter, når jeg fjernet sikring til ews/immobiliser så startet selvfølgelig alarmen!Fikk ikke stoppet den med nøkkelen da sync til sentrallås og alarm forsvant når sikringen ble tatt ut, alarmen fortsatte selv om sikring ble satt i..Alarmen fortsatte selv om jeg både prøvde med nøkkel i lås og tenning. Kom en rar alarmlyd, var kun enkel "monotone" som ulte i motsetning til den normale "flertonede"Endte med at jeg nappa ut batteriet etter 3-4min da alle naboene kom ut Da stoppet alarmen...Har en ekstra ews boks, som funket tidligere i år.Men kom ikke på å prøve denne før etterpå jeg ble plaget av alarmen. Nå starter alarmen om jeg setter på batteriet igjen.. Mulig alarmen kan stoppes om det settes inn nytt batteri, og at ews-boksen kan byttes etterpå. Måtte forlate bilen hjemme, siden skolen starter 40mil unna på mandag Blir vel å få NAF til å hente iløpet av uken.Ser for meg pengene kommer til å fly på verksted for en stakkars student Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimf Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Hvis det ikke hjelper å bytte ews boks, så kan jeg programmere bort startsperren din slik at du ikke trenger ews boksen lengre, dette tar jeg 1500kr for, noe som blir mye billigere en å sette den på verksted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørnar Langskjær Skrevet Januar 9, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2014 Hvis det ikke hjelper å bytte ews boks, så kan jeg programmere bort startsperren din slik at du ikke trenger ews boksen lengre, dette tar jeg 1500kr for, noe som blir mye billigere en å sette den på verksted Hvordan fungerer dette? Har funnet ut at det sannsynligvis er ews som fusker... da startmotor sviver om det settes strøm direkte, men motor starter ikke.. Prøvde å bytte den hvite modulen under hanskerom da det var denne jeg hadde 2 av, og trodde var ews.. men det funket ikke... Fungerer det å koble ut startsperren om ews-boksen er ødelagt eller må denne kobles ut på et vis?? eller går det an å overføre infoen fra en ews til en annen, slik at den ødelagte kan byttes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grepst1 Skrevet Januar 9, 2014 Share Skrevet Januar 9, 2014 Er nok den boksen. Opplevde det same med min E39 for nokre år sidan. Vår så kjempelur å koble plusspol til jord ved lading.... Batteriladar koblet sjølvsagt ut, men bilen var død. Fann ut at det ikkje kom strøm inn på tenningslås. Tydelegvis brudd i boksen. Kjøpte denne ny frå Bmw-forhandler (ca kr. 800,-?)Då fekk eg omdreining på starter, men ingen start på motor. Såg for meg at masse elektronikk var røket. Tok så kontakt med Biltreff som er BMW-forhandler i Førde. Dei kunne opplyse at boksen måtte kodast imot bil. Dette blei så utført, og lettelsen var stor når Bmw-forhandler ringde og opplyste at saken var fikset og bilen var i orden. Ståle Grepstad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet Januar 10, 2014 Share Skrevet Januar 10, 2014 Kan også bekrefte at EWS kan ha mistet sync med andre moduler, skjedde med meg da jeg prøvde å starte bilen uten motorjord : DERP : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørnar Langskjær Skrevet Mars 10, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2014 Okei, etter langt å lenge har jeg skrudd litt + hatt bilen på verksted..Alarm som gikk var kun sikring til servo som ikke sto skikkelig i. (Tro det eller ei)Etter å ha prøvd INPA fant jeg ut at ews-modul var gåen da den ikke ga noe svar, jeg fikk tak i ny modul hos BMW-forhandler som jeg fikk kontakt med via INPA når den var installert i bilen.Motor dro ikke på startmotor når den var satt inn, og det nyttet ikke skrive inn ISN heller.SÅ jeg sendte bil på verksted... Etter 12timers jobbing på verksted fikk de synket opp koder til nøkkel og startmotor sviver, men fortsatt greide de ikke å synke slik at motor startet... så jeg tok bilen ut av verksted, orket ikke bruke mere penger der!Jeg mistenker det er ISN koden på ews modulen som fusker. Når jeg går inn på INPA så kan jeg lese ut koden fra DME, men når jeg trykker F1 for å skrive den inn i EWS så skjer det ingenting lengre (det funket med det samme jeg hadde satt inn modulen).Vinduet blir kun grått og jeg kan ikke skrive inn noe som helst... (det var nok dette som forvirret dem på verkstedet).Altså må jeg prøve å finne en annen måte å få skrevet denne inn...Er det mulig den nye EWS-modulen er defekt også?Tenker på å prøve å skrive inn ISN i tool32 men sjønner ikke helt hva jeg skal skrive på "argument"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå