tobbis Skrevet Januar 4, 2014 Skrevet Januar 4, 2014 Nå har jeg slitt med viftereima på bilen i sikkert 1 mnd! Problemet er at viftereima slurer på dynamoen, så bilen lader ikke. Den orginale viftereimen fungerer faktisk, men den lager en så grusom lyd at den går ikke ann å bruke, den er i tillegg sprukket overalt. Jeg stakk på bilxtra å kjøpe en ny, monterte den, men bilen ville ikke ladde og hjulet på dynamoen ble kokvarm. Bestilte så en orginal viftereim fra GS nå nylig, men den ville heller ikke lade! Hvorfor skjer dette?! Ingen av de 2 andre reimene er helt lik den som var orginal. Reimene har også et nr bakpå. Jeg klarte såvitt og tyde det som sto på den orginale, og jeg har kommet fra til at det er "R3 BMW 11.28 -1703 -563 -692637 6PK 1555 (tror jeg) Det nummeret stemmer vertfall ikke helt overens med den fra GS. Legger ved noen bilder av de 3 forskjellige, Den til høyre er den orginale, den i midten er fra bilxtra, og den til venstre er den orginale fra GS.
hsd Skrevet Januar 4, 2014 Skrevet Januar 4, 2014 Kjøp reimspray fra CRC, og spray på mens motoren går til det blir stilt. Funker ikke det så demonter reima, vask reimhjula, tørk dem og spray på før du har på reima.
tobbis Skrevet Januar 4, 2014 Forfatter Skrevet Januar 4, 2014 Prøvde den sprayen, fungere i en liten stund men så er det samme driten igjen. Skal prøve å vaske hjula, men synes det er rart den orginale reimen faktisk lader bilen. Har aldri brukt smøring på den.
tobbis Skrevet Januar 4, 2014 Forfatter Skrevet Januar 4, 2014 I tillegg er det kun dynamohjulet som blir varmt, og den er ganske ny, ca 3mnd
hsd Skrevet Januar 4, 2014 Skrevet Januar 4, 2014 I tillegg er det kun dynamohjulet som blir varmt, og den er ganske ny, ca 3mnd det er jo dynamohjulet som drives, så det er jo greit. Har du sjekka laddespenninga?
tobbis Skrevet Januar 4, 2014 Forfatter Skrevet Januar 4, 2014 Ja, men det som er, Når jeg bruker orginale reimen, så blir reimhjulet litt lunkent bare, og laddespenninga ligger på en 13,80-90 volt. Når jeg bruker en av de 2 andre reimene blir reimhjulet KOKVARMT! og laddespenningen ligger på rundt 12,50-60
hsd Skrevet Januar 4, 2014 Skrevet Januar 4, 2014 Ja, men det som er, Når jeg bruker orginale reimen, så blir reimhjulet litt lunkent bare, og laddespenninga ligger på en 13,80-90 volt. Når jeg bruker en av de 2 andre reimene blir reimhjulet KOKVARMT! og laddespenningen ligger på rundt 12,50-60 grunnen til at det blir varmt er jo pga det slurer, da får du mindre omdreininger på dynamoen og høy friksjon som skaper varme. Spørsmålet er jo hvorfor det slurer Hvordan passer de nye reimene ned i sporet på reimhjulet?
tobbis Skrevet Januar 4, 2014 Forfatter Skrevet Januar 4, 2014 ja vet, synest det er rart. Det virker som de passer ganske greit alle sammen, visst du ser på bilde så ser du at "taggene" på den fra biltema er mye smalere enn de andre, så jeg trodde kanskje den ikke fikk nok grep, men på den fra GS er de jo ca like bred, så jeg skjønner faktisk ikke stort av dette. Jeg tenker og ta meg en tur rundt på forskjellige butikker, meca, mekonomen osv. Og ta med den orginale reimen for å sjekke om noen har en som er akkurat lik.
hao Skrevet Januar 5, 2014 Skrevet Januar 5, 2014 Finn ut hvorfor dynamoen din har så stor motstand. Lad batteriet så den ikke trenger å gå for fullt Sjekk at hjulet på dynamoen er i rett linje med de øvrige reimhjulene
tobbis Skrevet Januar 5, 2014 Forfatter Skrevet Januar 5, 2014 Skal sjekke hjulene og ladde batteriet! Hvorfor dynamoen har stor motstand aner jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå