Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Finner mange tråder ang akkurat dette men har ikke helt klart å konkludere med noe enda, og håper å få et realt svar her,

Når motoren min er blitt kald på vinterhalvåret, selv nå når det er plussgrader så tar det veldig lang tid å starte den. Den starter alltid til slutt og jeg har ikke klart å bruke opp batteriet enda, men føler det er på nippet av og til når eg kan chinne i 30 sec for å få start.

Byttet glødeplugger i fjord uten hell.

Noen som er kjent med normale svakheter som forårsaker dette eller noen triks jeg kan gjøre for å sikte meg mer inn mot problemet ?

Den chinner veldig fint, så enten må det være noe med glødinga eller diesel trykket fram til dysene. Hører nesten ut som den ikke får noe diesel å starte på...

 

Hadde satt stor pris på litt rådgivning her :)

Skrevet

hei.

på facelift modellene (150hk) kan du måle Returen på dysene. kjøp deg f.eks store sprøyter på apoteket, som koster 10kr pr stk, og ta slange fra dysene opp til sprøytene mens motoren står på tomgang. så ser du om det er forskjellig mengde som kommer opp. de skal ikke sleppe igjennom så mye..

har netopp byttet 2stk på min e46 etter den var tungstartet. 

Skrevet

Hei,

Jeg byttet nettopp glødepluggrele på min '04 320d, etter at diagnose viste feil på samtlige plugger. Kan være greit å ta en diagnose for å utelukke evt feil på glødingen.

  • 11 months later...
Skrevet

Hei

Finner mange tråder ang akkurat dette men har ikke helt klart å konkludere med noe enda, og håper å få et realt svar her,

Når motoren min er blitt kald på vinterhalvåret, selv nå når det er plussgrader så tar det veldig lang tid å starte den. Den starter alltid til slutt og jeg har ikke klart å bruke opp batteriet enda, men føler det er på nippet av og til når eg kan chinne i 30 sec for å få start.

Byttet glødeplugger i fjord uten hell.

Noen som er kjent med normale svakheter som forårsaker dette eller noen triks jeg kan gjøre for å sikte meg mer inn mot problemet ?

Den chinner veldig fint, så enten må det være noe med glødinga eller diesel trykket fram til dysene. Hører nesten ut som den ikke får noe diesel å starte på...

 

Hadde satt stor pris på litt rådgivning her :)

 

Fant du noen løsning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...