Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg eier en 116d F20 2012-modell. Det er ikke EfficientDynamics modellen så denne har to-liters motoren med 116/115 hester. 116 gamp er litt i minste laget for meg, og jeg har lest flere steder at to literen har mye større potensiale, helt opptil 180 hester har jeg sett noen steder. Så spørsmålet(ene) blir: Hvilke steder i Oslo/Akershus områdene er best på BMW tuning, og burde jeg gå for remap eller chip-boks? Boks er vel billigere, men remap bedre for bilen?

Setter pris på svar og eventuelle erfaringer rundt temaet!

Skrevet

Hei,

Jeg eier en 116d F20 2012-modell. Det er ikke EfficientDynamics modellen så denne har to-liters motoren med 116/115 hester. 116 gamp er litt i minste laget for meg, og jeg har lest flere steder at to literen har mye større potensiale, helt opptil 180 hester har jeg sett noen steder. Så spørsmålet(ene) blir: Hvilke steder i Oslo/Akershus områdene er best på BMW tuning, og burde jeg gå for remap eller chip-boks? Boks er vel billigere, men remap bedre for bilen?

Setter pris på svar og eventuelle erfaringer rundt temaet!

http://www.esstuning.com/ Er vell det beste å anbefale. Ikke chip men remap ja ;)

Skrevet

ESS er en veldig seriøs aktør, og de er verdenskjent for sine kompressor kit. Dieseltuning er nok ikke deres spesialitet, men tror ikke mange er missfornøyd. Vi har jo en lokal diesel helt på dette forumet, og han har ekstremt mye kunnskap og driver med remap; TRF Racing http://bimmers.no/user/61063-trf-racing/

 

Send han en PM og hør hva han kan tilby :)

Skrevet

ESS er en veldig seriøs aktør, og de er verdenskjent for sine kompressor kit. Dieseltuning er nok ikke deres spesialitet, men tror ikke mange er missfornøyd. Vi har jo en lokal diesel helt på dette forumet, og han har ekstremt mye kunnskap og driver med remap; TRF Racing http://bimmers.no/user/61063-trf-racing/

 

Send han en PM og hør hva han kan tilby :)

Tusen takk! Sender han en melding nå:) 

Skrevet

Hei,

Jeg eier en 116d F20 2012-modell. Det er ikke EfficientDynamics modellen så denne har to-liters motoren med 116/115 hester. 116 gamp er litt i minste laget for meg, og jeg har lest flere steder at to literen har mye større potensiale, helt opptil 180 hester har jeg sett noen steder. Så spørsmålet(ene) blir: Hvilke steder i Oslo/Akershus områdene er best på BMW tuning, og burde jeg gå for remap eller chip-boks? Boks er vel billigere, men remap bedre for bilen?

Setter pris på svar og eventuelle erfaringer rundt temaet!

 

 

 

Jeg er redd du kan få problemer med å finne noen som kan remappe denne modellen. Det er ingen av de anerkjente produsentene av tunertools som pr i dag lister BMW's F-modeller med diesel.

Jeg har imidlertid nå i det siste sett at "bwchiptune" i England hevder de kan omprogrammere disse, så det er mulig det snart er en løsning på trapperne.

Skrevet

Jeg bor bare et par steinkast unna ESS tuning, så har snakket litt med dem der, og de regner med å ha noe til F-serie BMW nærmere våren. Stemmer at det er et firma i england som har klart å remappe F-serien, så det er nok rett rundt hjørnet. Rundt 200hk i 1-serien bør bli akkurat passe..

Skrevet

Jeg bor bare et par steinkast unna ESS tuning, så har snakket litt med dem der, og de regner med å ha noe til F-serie BMW nærmere våren. Stemmer at det er et firma i england som har klart å remappe F-serien, så det er nok rett rundt hjørnet. Rundt 200hk i 1-serien bør bli akkurat passe..

Bare å glede seg da:)

Skrevet

kan bekrefte at Ess tuning vet hva de driver med ;). Finnes mange eiere som har reist hele veien til Norge for å fikse seg kompressor. Var en på Youtube jeg snakket med for to år tilbake. Han er like fornøyd i dag som han var for 2 år siden ;). Ingen problemer har oppstått heller. 

 

Er også viktig å ha i bakhodet at du bør oppgradere viktige deler ved effekt økning. Bremser er det lureste i første omgang ;). Men det spørs helt på hva bilen skal brukes til, og hvor stor effekt økningen er!

Skrevet

kan bekrefte at Ess tuning vet hva de driver med ;). Finnes mange eiere som har reist hele veien til Norge for å fikse seg kompressor. Var en på Youtube jeg snakket med for to år tilbake. Han er like fornøyd i dag som han var for 2 år siden ;). Ingen problemer har oppstått heller. 

 

Er også viktig å ha i bakhodet at du bør oppgradere viktige deler ved effekt økning. Bremser er det lureste i første omgang ;). Men det spørs helt på hva bilen skal brukes til, og hvor stor effekt økningen er!

Takk for svar:) Nå ser det ut til at det blir powerbox i første omgang, må vente på remapen skal nå Norge. I tilfelle av Powerbox vil jeg nok skaffe en økning fra 116 -> 140ish, så stock-bremser burde gå fint foreløpig:)

Skrevet

Man må ikke vente på at den skal nå Norge, man må vente på at den skal begynne å eksistere :)

 

Det finnes F serie som er remappa, men så vidt jeg vet ikke diesel enda, og det er selve kluet.

Skrevet

Man må ikke vente på at den skal nå Norge, man må vente på at den skal begynne å eksistere :)

 

Det finnes F serie som er remappa, men så vidt jeg vet ikke diesel enda, og det er selve kluet.

Åja, okey:) 

Skrevet

Åja, okey:) 

 

Takk for svar:) Nå ser det ut til at det blir powerbox i første omgang, må vente på remapen skal nå Norge. I tilfelle av Powerbox vil jeg nok skaffe en økning fra 116 -> 140ish, så stock-bremser burde gå fint foreløpig:)

Bruk heller pengene på andre ting enn powerbox å vent med skikkelig remap !

  • 1 year later...
Skrevet

Hei,

Jeg eier en 116d F20 2012-modell. Det er ikke EfficientDynamics modellen så denne har to-liters motoren med 116/115 hester. 116 gamp er litt i minste laget for meg, og jeg har lest flere steder at to literen har mye større potensiale, helt opptil 180 hester har jeg sett noen steder. Så spørsmålet(ene) blir: Hvilke steder i Oslo/Akershus områdene er best på BMW tuning, og burde jeg gå for remap eller chip-boks? Boks er vel billigere, men remap bedre for bilen?

Setter pris på svar og eventuelle erfaringer rundt temaet!

Hei!

Jeg har maken bil og vurderer det samme. Hva fikk du ut av det? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...