Gå til innhold

BMW e34 540i/6 Supercharged. Selge?


 Share

Anbefalte innlegg

De siste der er det vel rundt 800,- pr. for de foran og 630,- pr. for de bak.

De som er Individual koster 320,- pr. for de foran og 430,- pr. for de bak. Er jo litt å gi for innstigningslister, men du får jo originale greier som ikke så veldig mange har da :) 

Dette er hvis du kjøper fra USA da. Tok prisene fra www.ecstuning.com. Handla masse der, veldig bra side, god kundeservice.

 

Jeg har planer om å kjøpe de Individual-innstigningslistene snart, ser en del bedre ut enn de standard listene med to sølv-striper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automat 540 har også bensin ned til 1000rpm :)

Har fått bensinkuttet til å virke ned til 800rpm ved å lure styreenheten til å stå i "Drive".

Men da dør av og til motor ut når eg stopper f.eks ved eit kryss.

Så eg må ha gir bryteren i "Park/Nautral" for at den ikkje skal dø i f.eks kryss. Men da funker ikkje bensinkuttet ordentlig.

Og tar eg Air condition på, så kobler ikkje bensinkuttet inn før turtall passerer 2000rpm.

Så du må sjekke det neste gang du er på tur med bilen :) Det går jo fint å kjøre med, men det skal jo ikkje vere sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det vert helg og jeg har sluppet unna litt i pappapermen;)

Bytta først gåen pære i kjørecomputeren og det var jo en enkel sak.

Så manglet det lys i knappene på varme og ventilasjons panelet,dette ble ble litt mere pjusk. Dere som har vært av med dette vet om den herlige patanten med vaierne osv bak knappene som må av og på igjennom cdspiller hullet;)

Mye plag for en liten pære men lys ble det,skifta cdspiller og samtidig med en med handsfree.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??

Begynte monteringa av kompressorkitt i går. Dyser og hjerne sto i bilen fra før. Tok løs ekspansjonstank og vippa den til side så jeg fikk bytta åndesystemet i bakkant av motor, la slange som skal på innsug igjen bare på siden av motor og satte på et filter. Blir catchtank ettervert vis det fungerer greit og føre lufta utenom innsug igjen. Fikk også montert y-kobling for oljeretur på der oljetrykksbryter er montert. Får se om kompressor kommer på utover dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut dette.

Du får kanskje tak i strammer på sidene til vortech? Har sett at du får tak i mykje vortech deler på ebay, viss du har dele nr.

Kompressoren ser ut som at er veldig nerme karosseriet? Den tar ikkje borti når du har godt pådrag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut dette.

Du får kanskje tak i strammer på sidene til vortech? Har sett at du får tak i mykje vortech deler på ebay, viss du har dele nr.

Kompressoren ser ut som at er veldig nerme karosseriet? Den tar ikkje borti når du har godt pådrag?

Ja får ta den av i morgen å se etter delenr.

Men kan det stemme at det blir litt sånn mettallisk støy vis strammeren er dårlig? Er bare på tomgang lyden kommer.

Ja den er ekstra nerme nå siden jeg måtte bruke de andre hullene på braketten for og få den reima jeg har til og passe, er kansje 5-7mm klaring.

Blir fort 2-3cm klaring med rett reim og de rette hulla i braketten.

Skal gjøre som du har gjort med oljeåndinga å sette inn catchtank og lyfting innunder bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer olje dampen opp ved girspaken. Så eg må tette der på eit vis, ellers så veit ikkje kor den beste plassen er. Kanskje ved diffen? ;)

Men det fungerer. Det er bare når eg står i ro når det begynner å lukte. Det lukter kanskje litt mindre nå, enn når utåndinga var framme i motorrom.

Viss du ruller på strammehjulet for hånd når reima er av, så bør det vere ganske stille. Skal heller ikkje vere slark.

Veit ikkje korleis det er med di presse, men mi produserer litt "stygge" lyder på tomgang. Lydene skal sikker vere sånn, da alle som har lik presse som meg på youtube har samme lyd på tomgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal prøve en annen variant,legge slangen til catch tankog så la luftinga gå inn på sugesia på kompressor, da blir man kvitt luktproblemet selv om det bare er på tomgang.

Er ikke noe lyd når jeg ruller strammehjulet for hånd men det er ganske slarkete sideveis så det er vel dårlig. Skal av med hjulet for det er vell bare og skifte selve hjulet,strammeren er jo grei.

Bilen går ivertfall bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde catchtank og så inn i sugeside før, men det kom så mykje grå olje inn i innsuget at eg droppet det. Det virker som at veivhus ventilasjonen på desse motorane kondenserer veldig mykje. Iallefall min motor.

På tidlig vårtider så samler det seg bra med reint vann i catchtanken. Faktisk ca. 0.2l vann på 2 veker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde catchtank og så inn i sugeside før, men det kom så mykje grå olje inn i innsuget at eg droppet det. Det virker som at veivhus ventilasjonen på desse motorane kondenserer veldig mykje. Iallefall min motor.

På tidlig vårtider så samler det seg bra med reint vann i catchtanken. Faktisk ca. 0.2l vann på 2 veker.

Det var mye ja

Ja får forske litt på det,tengte å fylle litt stålull i catchtanken sånn at oljen setter seg på stålulla og blir i tanken (ivertfall mestparten) mens lufta går videre.

Du husker vel ikke hvor lang den reima du bruker på kompressoren er? Må handle rett reim i morgen men litt tungvint når jeg ikke vet hvor lang den skal være,blir litt prøv og feil da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gates 6PK1453. Men eg har V3 Pressa. så eg veit ikkje om den passer på di.

Nei det blir for stort,må ha 1375 tror jeg.

Monterte catchtank nå,lite synelig under clutcholjetanken. Inn der i catchtanken som er fylt med litt stålull og så inn på innsug på pressa.

Så får vi se hvordan det går.

post-46161-0-72235700-1405879686_thumb.j

post-46161-0-47136100-1405879790_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bestille reim på mekonomen så får den tidligs torsdag. Ble 1372 reim så får prøve det.

Bilen har også begynt og gå ujevnt på mellomgass,altså når man holder gasspedalen inne under vanelig kjøring for og holde farten konstant. Vis heg gir mere gass så er problemet borte. La og merke til at forbruksmåleren hopper litt opp og ned når dette skjer.

Kan finne på og stoppe på tomgang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...