Fredrik 90 Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 Fordelen med å importere en E60 M5 nå er at du kjøper deg ett "verdiforsprang" på 1-2 år, altså det du tar inn bilen for i dag kan du selge den for etter ett eller to år når de norske prisene har sunket nok. Å begynne å snakke økonomi når det gjelder kjøp av M5 er bare tull, ordene "M5" og "økonomi" passer svært dårlig sammen Enn slik bil som dette vil aldri være økonomisk å verken bruke eller eie så om dette bekymrer deg så må du bare slå fra deg tanken men en gang og kjøpe E60 med diesel heller. Verdi stigning på E60 M5 vil vi ikke så på mange år ennå, E39 M5 synker fortsatt og verdien på E34 M5 har akkurat begynt å flate ut. På sistnevnte er de nyeste modellene 19 år så for E60 sitt vedkommende er det bare å smøre seg med tålmodighet Det at bilen er den siste selvpustende tror jeg ikke kommer til å ha noen effekt, E34 M5 var den siste håndbygde M5en uten at det har hatt noe å si... Kjøp deg en M5 og nyt bilen for det den er, sansynligvis en av verdens beste biler og desidert noe av det råeste fra sin tid Så får vi andre som gjerne skulle hatt en men som ikke tørr, puttre rundt i våre dieselbiler Så om du får tak i en billig E60 M5 nå som import bil, så vil du mest sannsynlig tape penger på den uansett ved videre salg, og import M5 vil bli litt verre å bli kvitt kontra en Norsk solgt M5. Dette er noe vi nordmenn selv har skylda for, både de som selger biler med tuklet km-stand og vi nordmenn som kjøpere som klager å syter over at import biler er kjempe dumt å kjøpe, å bla bla bla. Det der hysteriet og opphypingen av "Norsk bil" har jeg aldri helt forstått, det er da vitterlig ingen klare fordeler med å kjøpe en bil solgt ny i Norge kontra Tyskland annet en at du skjønner hva som står i instruksjonsboken En S motor er laget og konstruert for å piskes og tynes, hvor ofte får man muligheten til det er i Norge? Joda man kan fint tømme noen gir på noen av de beste motorveiene vi har, men man risikrerer bøter og straffer som driver enn fra gård og grunn så det blir heller svært sjelden. Man ender opp med biler som er daukjørte på elendige veier som også sliter ned forestilling og deler, man får en bil som har kuska rundt på småkjøring i saltlake 4 måneder i året. Tyskere kjører for det første i snitt mye lengere når de først setter seg i bilen, hvilket betyr mindre slitasje på sidestøtter og dører. Tyskland har veier og fartsgrenser hvor potensialet i bilen kan brukes bedre, mye langkjøring på Autobahn og bilen får strekke godt på beina oftere Tviler også på at det er noe særlig mer kilometerjuks der enn her i Norge, Tyskland har de senere årene innført ganske streng kontroll og strenge straffer for slikt noe vi ikke har i Norge ennå. Til syvende og sist så er det Cold clima pakken som norske biler har, den er en vits så lenge man ikke bor på steder Røros og har dieselbil som trenger forvarmer av diesel og litt kraftigere varmeapperat. Min E90 har ikke Cold Clima pakken og den har jeg eller aldri savnet, jeg har mer enn godt nok varmeapperat selv på de kaldeste dagene, oppvarmede dørlåser, oppvarmede spylerdyser, setevarmer og oppvarmet felt nederst i frontruta for å hindre fastfrossene viskere. Har denne det så har en E60 M5 det også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 norsk bil er kun fordel i seg selv ved 2. ting. 1. garrantitid (og det er det vel fort ikke snakk om her?) er mye lenger i Norge, mange som ikke setter seg inn i det før de kjøper ny bruktimport, og lurer på hvorfor de må betale ting selv på 3 år gamle biler. 2. avgifter ved. f.eks trim, sette inn bakseter etc. og det er det jo heller ikke snakk om her. Annet enn det er det ofte veldig greit med tyske biler, spessielt diesel, da de ikke er koksa igjen slik som Norske blir, for folk daukjører dem som nevnt over, og kjører 5 min til rimi i 20 minus. Man må bare huske å sjekke spec'en da f.eks varmeseter og slikt ikke nødvendigvis er standard, ganske høyt "minimums" utstyr på en del biler i Norge kontra andre land. var en stund forskjeld på airbagger og slikt som standard også, men det er vel ikke nå lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 Tror dere virkelig at alle i tyskland fiser rundt på Autobahn?At det ikke eksistrere småkjøring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 joda, det eksisterer, men det er ikke i like stor grad normen, slik som her i norge, Pluss at snakker man store sedaner og stasjonsvogner så er sannsyneligheten for motorveikjøring enda større. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 Tror dere virkelig at alle i tyskland fiser rundt på Autobahn?At det ikke eksistrere småkjøring? Småkjøring finnes selvsagt i Tyskaland også, men i mye mindre grad på denne type biler Det skal godt gjøres å kjøre bil i Tyskland uten å støte på motorveier, Tyskland har som kjent ett var verdens best utbygde motorveier hvor på Norge har ett av verdens dårligs utbygde motorvei. Norsk kjøremønster og klima sliter dessverre veldig på bilene.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm3carbon Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Fordelen med å importere en E60 M5 nå er at du kjøper deg ett "verdiforsprang" på 1-2 år, altså det du tar inn bilen for i dag kan du selge den for etter ett eller to år når de norske prisene har sunket nok. Å begynne å snakke økonomi når det gjelder kjøp av M5 er bare tull, ordene "M5" og "økonomi" passer svært dårlig sammen Enn slik bil som dette vil aldri være økonomisk å verken bruke eller eie så om dette bekymrer deg så må du bare slå fra deg tanken men en gang og kjøpe E60 med diesel heller. Verdi stigning på E60 M5 vil vi ikke så på mange år ennå, E39 M5 synker fortsatt og verdien på E34 M5 har akkurat begynt å flate ut. På sistnevnte er de nyeste modellene 19 år så for E60 sitt vedkommende er det bare å smøre seg med tålmodighet Det at bilen er den siste selvpustende tror jeg ikke kommer til å ha noen effekt, E34 M5 var den siste håndbygde M5en uten at det har hatt noe å si... Kjøp deg en M5 og nyt bilen for det den er, sansynligvis en av verdens beste biler og desidert noe av det råeste fra sin tid Så får vi andre som gjerne skulle hatt en men som ikke tørr, puttre rundt i våre dieselbiler Det der hysteriet og opphypingen av "Norsk bil" har jeg aldri helt forstått, det er da vitterlig ingen klare fordeler med å kjøpe en bil solgt ny i Norge kontra Tyskland annet en at du skjønner hva som står i instruksjonsboken En S motor er laget og konstruert for å piskes og tynes, hvor ofte får man muligheten til det er i Norge? Joda man kan fint tømme noen gir på noen av de beste motorveiene vi har, men man risikrerer bøter og straffer som driver enn fra gård og grunn så det blir heller svært sjelden. Man ender opp med biler som er daukjørte på elendige veier som også sliter ned forestilling og deler, man får en bil som har kuska rundt på småkjøring i saltlake 4 måneder i året. Tyskere kjører for det første i snitt mye lengere når de først setter seg i bilen, hvilket betyr mindre slitasje på sidestøtter og dører. Tyskland har veier og fartsgrenser hvor potensialet i bilen kan brukes bedre, mye langkjøring på Autobahn og bilen får strekke godt på beina oftere Tviler også på at det er noe særlig mer kilometerjuks der enn her i Norge, Tyskland har de senere årene innført ganske streng kontroll og strenge straffer for slikt noe vi ikke har i Norge ennå. Til syvende og sist så er det Cold clima pakken som norske biler har, den er en vits så lenge man ikke bor på steder Røros og har dieselbil som trenger forvarmer av diesel og litt kraftigere varmeapperat. Min E90 har ikke Cold Clima pakken og den har jeg eller aldri savnet, jeg har mer enn godt nok varmeapperat selv på de kaldeste dagene, oppvarmede dørlåser, oppvarmede spylerdyser, setevarmer og oppvarmet felt nederst i frontruta for å hindre fastfrossene viskere. Har denne det så har en E60 M5 det også Kan du sende meg oppskriften på hvordan man skaffer seg verdiforsprang på en M5? Jeg ser ikke hvordan du skal klare å skaffe deg en rimeligere bil ved import, enn den prisen du får i Norge. Ved alternativ beregning må en regne 350-370.000 for en 05` e60. En helt grei bil fra Sverige/Tyskland koster deg 250.000,- Kanskje du klarer å krype nedunder 600.000,., men da har du langt ifra den grommeste bilen. Skal du hente en med full historikk og det rette utstyret er du langt oppe på 600-tallet - da kan du faktisk velge og vrake i Norge idag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå