kristian_ Skrevet Januar 11, 2014 Share Skrevet Januar 11, 2014 Hei, Jeg har tidligere byttet grunnmodulen i bilen ettersom at det var et par hendelser hvor jeg ikke fikk låst opp bilen. Kjempe fint, nå er det i orden! Men det skal alltid være et nytt problem! Måtte kaste meg i bilen nå, -5 ute og jeg spylte av bilen i går på en innvendig vask. Mistenker at det kanskje kan ha kommet vann inn i mekanismen på døren. Måtte hoppe inn på passasjersiden og slenge meg over, ventet på at varmen skulle komme i bilen. Testet å åpne døren i ca 1 mil, uten hell. Når jeg kom hjem igjen testet jeg bare igjen og da fungerte den etter å ha kjørt full varme. Hva skjer, hvorfor skjer det? Kan jeg få smørt opp noe, noe sted? Eller må hele mekanismen byttes? Er litt smånervøs ettersom jeg skal jobbe natt hele neste uke, og er da svært avhengig av å ha ting på stell. Vil ikke at det skal skje med noen av de andre dørene. Kanskje verdt å nevne: Har vært et par ganger hvor jeg må dra i håndtaket 2 ganger for at døren skal åpne seg. Skjedd 2 ganger denne mnd, og jeg har hatt bilen i 2 år. Tips tas i mot med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 11, 2014 Share Skrevet Januar 11, 2014 Det at døren fryser fast skyldes ofte at den lippa som er på opp på døra sitter fast. Den tynne som ligger helt ytterst over døra. Om døra mi sitter fast er det denne som er problemet, da tar jeg fingeren og trykker pakninga nedover, bakover langs døra, og til slutt løsner den og kan opnes. Går jo and å ha på voks i dørkarmen, mener og ha lest at dette kan hjelpe. Silikonstift er vertfall fyfy sies det, da dette skaper mye knirk i pakningene. Ikke den han river i her, men den tynne helt øverst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian_ Skrevet Januar 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2014 Takk for tipset, men er ikke helt det som er tilfellet her. Når jeg drar i håndtaket så sier det ikke "klikk" liksom. Den åpner seg ikke opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 11, 2014 Share Skrevet Januar 11, 2014 Aa, da missforsto jeg. Spørs om det har kommet vann inn i låsekassen da.. Kan jo kanskje prøve og smøre inn i selve låsen, og det du kommer til på utsiden av døren? Kanskje bruke en hårføne og varme hele låsmekanismen, når du opner døren? Ellers må en vel demontere og tørke og smøre vil jeg tro. Har faktisk aldri hatt problemer med låsemekanismen på min, hatt den i 4 år nå. Alle andre biler jeg har hatt, har vært litt plaget med dette. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian_ Skrevet Januar 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2014 Vasket den i går og fikk av alt vannet, så tenkte jeg skulle sette den et varmt sted i dag så det kan få tørket litt Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian_ Skrevet Januar 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2014 Det er låsemekanismen nå ser jeg. Kjørte fruen til jobb i dag. -11 ute. Døren ville ikke låse seg opp (som i går), så at pinnen ved vinduet ikke var helt oppe og jeg klarte ikke dra den helt opp. Når jeg kom hjem igjen kom jeg meg ikke ut, men tenkte at jeg gidder ikke gå ut passasjersiden igjen. Jeg ventet et par minutter og hørte et "klikk", og da kunne jeg åpne døren. Hvor mye må man demontere for å komme inni der? Er ikke et sted jeg bare kan dytte inn no' olje? Har ikke verksted, så da må jeg sette bort bilen... igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 Er ikke så vanskelig å ta av dørtrekket på en BMW da Tar 5 min max det uten å ødelegge noe. Men du må komme deg inn til låse kassen. Og smøre den godt opp, ikke WD40. Den tørker ut, du må ha ordentlig fett som tåler kulde. Med tidens tann, så tørker mekanismen ut, og ting setter seg litt. Når kulda slår inn, så blir ting verre. At du har spylt av bilen gjør ting hakke verre, siden vann finner en vei uansett inn til låse kassa. Men har du litt smøremiddel på, så hjelper det veldig. BMW X5 E53 sliter veldig mye med dør håndtakene sine. Der knekker faktisk håndtaket innvendig, og må byttes ut. Har byttet ut en del av de,hehe Tar du med bilen til verksted, så sier de rett ut at låse kassen er defekt og må byttes ut. Og det koster som alle vet noen kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 Kan jo prøve og smøre det du kommer til fra utsiden, men om du tar av trekket, så kan du ta av fuktsperra opp i hjørnet på døra, da kommer du inn til låsekassa.Hvor mye du får smurt der husker jeg ikke, men du slipper og ta av hele fuktsperra vertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå