Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallå hallå,

 

Du kan ladda ca 0,4 bar innan det är risk för spikning/tenningsbank så rekommenderat är att du kör med anpassad mjukvara / turbochip eller datasprut om du ska ladda mer än så. Antagligen kommer du ladda 0,6 - 0,8 bar?

 

Du kommer behöva lite större dyser också. Om du laddar 0,8 bar så når du ca 250 hk och då är tex Volvo 850 T5 dyser på 315 cc lagom stora. Jag har programmerat om ECU tidigare till slik setup med de dyserna och kompressor på en 520i E39 till en kund i Norge och resultatet blev riktigt bra.

 

Jag ordnar anpassade Turbochip för överladdning med Kompressor eller Turbo, så bara skicka mig PM sen framöver när du börjat bygga hvis du är intressert.

 

Med vänlig hälsning//
A.Fekzen

Skrevet

Mener å ha lest på forumet her om en 520i med Vortech kompressor,0,5 bar lading,tror det var større dyser og uten modifisert ecu..mener den gikk uten nevneverdige problemer.Vil ha noe som kan settes tilbake til orginal stand med enkle midler. (EU kontroll)

Skrevet

Hej igen!

 

0,5 bar är verkligen gränsfall och stor risk för tenningsbank. Så jag skulle inte rekommendera att köra med det utan att ha lite snällare tändning så man är safe.

 

Det man kan göra är att klona ECU så att man har en original ECU och en ECU för kompressorn, så kan man byta till original ECU när man ska besikta. Då får man skaffa en extra ecu från bilskroten så kan jag göra en kloning av dessa.

 

Med vänlig hälsning//
A.Fekzen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...