tobbis Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Holder nå på å ta ned bakstillingen på min E36, så er det 3 ting jeg lurer på, kan hende det er dumme spørsmål men jeg må bare spør 1: Hva er denne slangen som går fra bremsekalippern (eller der omkring) og inn i karroseriet? og mer viktig hvordan får jeg den løs? Prøvde å nappe forsiktig i den men det skjedde ikke stort. Ser på bilder fra der folk har tatt ned bakstillingene sine, så har de løsnet fra karroseriet på en eller annen måte. Er en på hver side. 2: Hvordan får jeg løs mellomakslingen fra bakaklingen? Den siste skruen som sitter igjen er klin umulig å komme til. Er det en annen måte å gjøre det på? Her ser vi også de 2 slangene fra forrige spørsmål. 3: Hvordan løsner jeg de slangene her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 1. Vanskelig og se hva du mener men jeg tipper du tenker på håndbrekkvaierne. Da løsner du skruene under brekket inne i kupeen og drar vaierne ut når du tar ned bakstillinga. Er de litt kverrulante får du noen til og dra brekket opp og ned mens du drar i vaierne under bilen. 2. Kommer du ikke til om du snurrer akslingen heller? Hvis du ikke får det til er det jo selvfølgelig et alternativ og ta av ved girkassa, men det blir litt mer jobb da. Skal klare å få det av ved diffen også. 3. Nederst på bildet er overgang mellom bremseslange og rør. Øverst mener jeg og huske er abs. Abs'n kan du koble av hvis du følger ledninga, sitter et skjøtestykke lengre inn. For og løsne røret fra slangen trenger du to fastnøkler, en til og holde i mot på slangen, og en til og skru røret av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbis Skrevet Januar 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2014 1. Vanskelig og se hva du mener men jeg tipper du tenker på håndbrekkvaierne. Da løsner du skruene under brekket inne i kupeen og drar vaierne ut når du tar ned bakstillinga. Er de litt kverrulante får du noen til og dra brekket opp og ned mens du drar i vaierne under bilen. 2. Kommer du ikke til om du snurrer akslingen heller? Hvis du ikke får det til er det jo selvfølgelig et alternativ og ta av ved girkassa, men det blir litt mer jobb da. Skal klare å få det av ved diffen også. 3. Nederst på bildet er overgang mellom bremseslange og rør. Øverst mener jeg og huske er abs. Abs'n kan du koble av hvis du følger ledninga, sitter et skjøtestykke lengre inn. For og løsne røret fra slangen trenger du to fastnøkler, en til og holde i mot på slangen, og en til og skru røret av. Tusen takk for svar! Klarer ikke rikke mellomakslingen. Hadde håpt jeg klarte å få den av bak slik jeg slipper å ta ned katalysatoren også...men får se hva jeg får til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Klarer ikke og rotere? Har du satt kassa i fri og jekka opp ett eller begge bakhjula, alt ettersom du har sperre eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbis Skrevet Januar 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2014 Begge bakhjula e jekka opp, men bilen står i gir..klarer jeg å rotere om den er i fri? Har ikke diff på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Ja, står den i gir må du dra rundt motoren i tillegg, noe som kan bli tungt. Står den i fri trenger du kun og dra rundt diffen og kassa, skal bli betydelig enklere da. Og brekket må også være av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbis Skrevet Januar 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2014 Ja ser mann det! nå gikk det:) Er ikke akkurat den med mest peiling på akkurat dette Nå som vi var så godt igang: prøvde å få løs den du mente var ABS, men den ledningen gikk bare til en slags boks lenger inne, også videre over til andre siden. Legger merke til at ledningen er festet i et slags strips over boksen, så jeg regner med at visst jeg klarer å løsne det derfra kan jeg bare heise ned hele greia. Prøvde såvidt og åpne stripset nå, men ble så mørkt at jeg får prøve mer imorgen Prøvde å skru løs det som sikkert er selve sensoren også, men umbraco sporet ble ødelagt så det gikk ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Skjøten ligger inne i den boksen. Det er klips rundt boksen som du vipper opp for å få av lokket som er mot deg på bildet. Inne der finner du en kontakt du kan koble fra. Kan være lurt å ta bakstillinga rolig ned i starten i tilfelle du har glemt noe. Husk å ta av kontakten bak på diffen f. eks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbis Skrevet Januar 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2014 Åja, da så Tusen takk for alle svar og tips, du har vert meget hjelpsom! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbis Skrevet Januar 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2014 Dags for nytt spørsmål! Er det meningen de boltene her skal sitte fast i mellomakslingen? Prøver å ta de ut slik jeg bare kan droppe ned mellomakslingen, men når jeg prøve å presse de ut så flytter hele akslingen seg som dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 skal være slik, bare komprimer mellomakslingen med ett kubein og veldig lett jokking (ikke noe bend og bryt) mellom flensene på bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbis Skrevet Januar 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2014 oki! da får jeg prøve litt til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbis Skrevet Januar 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2014 Hmm..Skal dette virkelig være så vanskelig? Jeg klarer ikke og få alle 4 boltene ut samtidig, blir bare helt skeivt uansett hva jeg prøver på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 det er veldig knotete, men mellomakslingen er lagd på en måte slik som at du tar ett sugerør, og trer inn i ett anett sugerør. Mao den kan komprimeres, men er ofte litt knotete. Nå er du vell på differensialenden (?) prøvd å løsne i motsatt ende? Opplagringa har du vell fjerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbis Skrevet Januar 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2014 Det er bak på bakakslingen ja, har ikke prøvd å løsne fremme, da må jeg jekke opp bilen fremme også + ned med katalysatoren. Hva mener du med opplagring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå