Aleksander_H Skrevet Januar 16, 2014 Skrevet Januar 16, 2014 Har en 07 320dAT med M47-TU2D20 maskin med 101 000km på telleren. For ca. ett år siden ble det skiftet glødeplugger med rele på reklamasjon. Arbeidet ble utført på et Meka verksted. Symptomene var røff gange ved kaldstart i minusgrader(2 sekunder så blir den fin). Problemet ble løst da, men nå er det tilbake. Jeg var inne og fikk lest av feilkoder på samme verksted, men det var ingen feilkoder, og verkstedet mente at det ikke var noe de kunne fikse, at det bare var sånn på noen biler. Jeg kjøper ikke helt den forklaringen. Det må da være noe galt for at den skal gå svært ujevnt i 1-2 sekunder etter start? Kan det ha med uoriginale deler å gjøre? En glødeplugg er vel av eller på, og ikke noe i mellom? Releene? Fikk noe tilsetningstoff jeg kunne putte på tanken neste gang jeg fyller, i tilfellet det skulle hjelpe. Vurderer diagnose hos Jæger, men har litt ymse erfaringer med de når det gjelder feilsøking. Og så koster det 1200,- for en diagnose... Den starter helt fint, og går som den skal alltid, men akkurat på kaldstart i minusgrader(ikke mange, -2 f. eks) så er det denne røffe gangen. Setter stor pris på om noen har noen tips til hva dette kan være!
bmw cab Skrevet Januar 16, 2014 Skrevet Januar 16, 2014 Ganske normalt det der faktisk. Prøv å bytt til en annen olje. Vet ikke type olje du kjører på nå?
Aleksander_H Skrevet Januar 17, 2014 Forfatter Skrevet Januar 17, 2014 Ganske normalt det der faktisk. Prøv å bytt til en annen olje. Vet ikke type olje du kjører på nå? Takk for svar! Det er den vanlige Castrol oljen som merkeverkstedene bruker, long life 0W-30 eller 40 husker ikke helt. Var sist på service hos Sandven.
badsha Skrevet Januar 20, 2014 Skrevet Januar 20, 2014 Jeg har samme motor, og starter med engang uten hark...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå