Gå til innhold

Hjelp? Problem med M5 E39 S62 ..


tommenke
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som har peiling på tenning og problemer med S62?

Har seg sann att eg har 2 sylindere som ikkje fungerer, fremste og bakerste på fører siden(venstre)

 

Har byttet plugger, flytta rundt på coiler (ingen forsjell)

Sjekket kabler og ledniner helt inn til hjernen,

Byttet noen vanos deler og byttet kam aksling sensor på in og ut.

Og luft mengde målere har blitt byttet.

 

Problemet har komt og gått litt, motoren har slått seg i nød modus berre 2 gongar, sjølom problemet har komt oftere.

lyden er ekstra dyp tomgang, ingen tikke lyd.

 

 

Har i dag skjekket om det er kontakt mellom coil og hjernen og alt er tilsynelatande bra der, 

selfølgeli kan det ver dårli kabeler men kontakt førdeom, 

har også begynt å tenke på dyser om det kan ver problemet...?

Skall kompresjonsteste i morgen om det kan ver det, men då igjen er det rart at den går av og til skikkeli?! FUCK!

 

So.. Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kryss byttet coiler, så det var ikkje dette, men skall igang i morgen med dysene om det kan ver dette, 

diagnosen sa ingenting av dyser eller slikt, ignition fault cylinder 8 & 5.. Samt vanos feilen og samt kam aksel sensor va oppe, alt er byttet..

Skal også innom noen som kan slette feilkodene på bilen om dette skal "henge igjen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være dysene på 8 og 5 som gir denne meldingen. Generelt betyr dette sotet feit drivstoff blanding/svake coiler/feil tenning.

 

Tipper alt dette retter seg ved å skifte/rense disse to dysene. Mannlig intuisjon... :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

En liten oppdatering er; har byttet alt av luft mengde måler , lambda sonder, byttet o-ringer på vanos solenoider,testet dyser og tenning coil ect.. alt bra.. kam aksel sensorer og kjede strammer hoved, tenkte å bytte på vanos strammerene me, men har ikkje komt så langt, fann nettop ut att det kansje er solenoidene som er porblemet nåke ej frykta i starten det konne ver, men ette litt leiting å grubling å spøring so skall det bli en enkel jobb håpe ej:) fe berre komme mej heim frå jobb å få testa ny lærdom!
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Då fikk eg komt meg heim og mekket litt på m5'n og endelig kan eg førtelle den er 100%!

Var vanosene som køddet så jævli att det ikkje gikk tenning på 2 av sylinderene!

Hadde eg aldri trodd, men fikk tatt ut vanos solrenoid'ene og funnet noen øydelagde komponenter der..

så ette en rask runde til noen småelektronikk førhandlere fikk eg tak i delene eg trengte før under 300 spenn og byttet og loddet om det som var øydelagt:)

så nå kan eg nesten sei eg er vanos mekaniker;p

post-51867-0-10098700-1408458077_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...