tommenke Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 Er det noen som har peiling på tenning og problemer med S62? Har seg sann att eg har 2 sylindere som ikkje fungerer, fremste og bakerste på fører siden(venstre) Har byttet plugger, flytta rundt på coiler (ingen forsjell) Sjekket kabler og ledniner helt inn til hjernen, Byttet noen vanos deler og byttet kam aksling sensor på in og ut. Og luft mengde målere har blitt byttet. Problemet har komt og gått litt, motoren har slått seg i nød modus berre 2 gongar, sjølom problemet har komt oftere. lyden er ekstra dyp tomgang, ingen tikke lyd. Har i dag skjekket om det er kontakt mellom coil og hjernen og alt er tilsynelatande bra der, selfølgeli kan det ver dårli kabeler men kontakt førdeom, har også begynt å tenke på dyser om det kan ver problemet...? Skall kompresjonsteste i morgen om det kan ver det, men då igjen er det rart at den går av og til skikkeli?! FUCK! So.. Hjelp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 Dysene kan ha klikket. Eller ledning til dyse. Hva sier diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 sjekk kontakt inn til coiler og dyser, kryssbytt dyser med andre sylindre og se om det gjør noen forskjeld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommenke Skrevet Januar 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2014 har kryss byttet coiler, så det var ikkje dette, men skall igang i morgen med dysene om det kan ver dette, diagnosen sa ingenting av dyser eller slikt, ignition fault cylinder 8 & 5.. Samt vanos feilen og samt kam aksel sensor va oppe, alt er byttet.. Skal også innom noen som kan slette feilkodene på bilen om dette skal "henge igjen" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommenke Skrevet Januar 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2014 og en annen ting, dysene på fører siden er sotet tørr svart.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 Kan være dysene på 8 og 5 som gir denne meldingen. Generelt betyr dette sotet feit drivstoff blanding/svake coiler/feil tenning. Tipper alt dette retter seg ved å skifte/rense disse to dysene. Mannlig intuisjon... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommenke Skrevet Januar 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2014 Ok, dobbelsjekka. Coiler og tenplugg, ledningsnette koblet opp igjen, Compresjonstesta noen av sylinderane alle er like, so godt som.. Sjekka å starte motor uten tennplugg nå, ingen bensin, begynder å demontere innsug ned til dysene nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommenke Skrevet Januar 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommenke Skrevet Januar 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommenke Skrevet Januar 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Januar 26, 2014 Share Skrevet Januar 26, 2014 Hvordan går det her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommenke Skrevet Juli 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2014 En liten oppdatering er; har byttet alt av luft mengde måler , lambda sonder, byttet o-ringer på vanos solenoider,testet dyser og tenning coil ect.. alt bra.. kam aksel sensorer og kjede strammer hoved, tenkte å bytte på vanos strammerene me, men har ikkje komt så langt, fann nettop ut att det kansje er solenoidene som er porblemet nåke ej frykta i starten det konne ver, men ette litt leiting å grubling å spøring so skall det bli en enkel jobb håpe ej:) fe berre komme mej heim frå jobb å få testa ny lærdom! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Juli 14, 2014 Share Skrevet Juli 14, 2014 Interessant, følger med her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommenke Skrevet August 19, 2014 Forfatter Share Skrevet August 19, 2014 Då fikk eg komt meg heim og mekket litt på m5'n og endelig kan eg førtelle den er 100%! Var vanosene som køddet så jævli att det ikkje gikk tenning på 2 av sylinderene! Hadde eg aldri trodd, men fikk tatt ut vanos solrenoid'ene og funnet noen øydelagde komponenter der.. så ette en rask runde til noen småelektronikk førhandlere fikk eg tak i delene eg trengte før under 300 spenn og byttet og loddet om det som var øydelagt:) så nå kan eg nesten sei eg er vanos mekaniker;p D.Toft og Ivrig86 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå