Mons1 Skrevet Januar 17, 2014 Skrevet Januar 17, 2014 Jeg presterte det geniale å fylle bensin på bilen. Bilen gikk ikke og jeg startet ikke bilen etterpå. Innså fadesen da jeg såg prisen pr liter mens jeg fylte. Ringte rett til Viking og har fått den trillet inn på verksted. Hadde ca.10 liter diesel og fylte 15 liter bensin. Så hvordan tømmer jeg tanken? Det kan virke som om jeg må tømme fra oversiden med slange og evt pumpe. Eller er det en enklere måte?
hsd Skrevet Januar 17, 2014 Skrevet Januar 17, 2014 like greit bare å skru ned hele tanken, tar 20-30min. Da får man vaska tanken grundig nok på 2-3 min ved at man bare heller ut alt som er der, fyller på 5 liter diesel og tømmer det ut igjen.
Mons1 Skrevet Januar 17, 2014 Forfatter Skrevet Januar 17, 2014 like greit bare å skru ned hele tanken, tar 20-30min. Da får man vaska tanken grundig nok på 2-3 min ved at man bare heller ut alt som er der, fyller på 5 liter diesel og tømmer det ut igjen. Det hørtes som litt vel avansert. Jeg tok en gang ned tanken på en E34 og det tok en hel kveld. Alle jeg har snakket med sier at det ikke er så viktig å få ut alt, men om det er 5 liter igjen, så gi en dæsj 2-takts olje på tanken, så fylle helt opp, så skal det være nok.
Anderspr0 Skrevet Januar 17, 2014 Skrevet Januar 17, 2014 Enkleste er å ta av tanken, som sakt. Ellers kan du snu bilen på taket, gjort det noen ganger før (blir litt riper, men polerer bare over det) Tredje alternativ er å bruke hevertprinsippet. Trenger da ikke å vaske tanken, om det er litt igjen i krinker og kroker, så fyller du nå bare full tank.
hsd Skrevet Januar 17, 2014 Skrevet Januar 17, 2014 Det hørtes som litt vel avansert. Jeg tok en gang ned tanken på en E34 og det tok en hel kveld. Alle jeg har snakket med sier at det ikke er så viktig å få ut alt, men om det er 5 liter igjen, så gi en dæsj 2-takts olje på tanken, så fylle helt opp, så skal det være nok. spørst jo litt hvor mye du har skrudd, og tilgang til løftebukk o.l. Jeg hadde ivertfall ikke stussa, det å rote med pumpe og slange i en bensintank tar tid det også. bmw har jo ett ganske bra patent på tankene ved at man bare har 2-3 bolter som holder tanken, så det er jo en smal sak sånnsett. Suger du ut alt, fyller på 5-6 liter diesel og suger ut det igjen blir det nok sikkert bra nok det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå