Gå til innhold

E39 520 iat drar pulsvis


BMW-E39T
 Share

Anbefalte innlegg

Har lenge plagdes med at min E39 520 iat drar pulsvis. (Har bytta kamakselsensor) Og nå mistenker jeg høyt bensinforbruk... Har ikke målt annet enn etter tankmåler, og denne daler fort.. Når kjørekomp viser reservetank og at man kjøre ca 60-70 km før tom tank, stopper bilen plutselig. Kan jo være feil på måler? Men i det siste stopper bilen plutselig mens den går på tomgang. Stopper bare uten noen fusking i forkant.. Nesten som om at man vrir om tenningsnøkkel. Starter igjen lett og som normalt når man starter igjen. Ingen andre problemer.

NOEN GODE TIPS?

Endret av Sjøbuse
Endret dårlig topic. Les forumsregler.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags motor er det? M52 (1996-1998) eller M52TU (1999-2000)? 

 

M52 har 1 kamakselsensor og 1 veivakselsensor. 

M52TU har 2 kamakselsensorer og 1 veivakselsensor.

 

Har du tatt diagnose med BMW-programvare, f.eks. BMW INPA? Og evt. hvor i landet holder du til (kanskje det er noen her på forumet som kan ta diagnose for deg) ?

 

Hva slags sensor kjøpte du da du byttet kamakselsensoren? "Ebay-kina-kvalitet" eller original vare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket noe til i hva slags vær dette skjer? Fuktig/væromslag kanskje? Dra av coilene og sjekk gummien som går mellom coil og plugg. Om de ser litt dårlig ut kan en bytte kun denne gummidelen for en billig penge.

 

Men skjønte ikke forbruk helt. Kan du kjøre 60-70 km etter reservetank-lys er tent før den stoppe (som vel er normalt?) Eller kan du kun kjøre 60-70 km fra full tank (som høres utrolig ut om en ikke kjenner bensinstank uten sidestykke)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamaksel sensor er kjøpt på Hellanor! M52B20. Bilen stopper selv om jeg akk er begynnt på res tanken. Har måttet ha veihjelp da jeg har tenkt at det som er på tanken skulle holde til bensinstasjon.. Når jeg stopper viser kjørekom at jeg enda skulle kunne kjøre 60-70 mil før stopp... Parkerer jeg med eks halv tank, så er nåla neste gang jeg skal kjøre gått ned til under halv. Sånn er det hele tiden.. Parkerer med kvart tank, så er den nesten på reserven ved neste start. Har ingen lekkasje.. Tankarmaturfeil eller noe sånnt? Plugger er nye, har ingen overslag i forbindelse med coiler etc. Ingen feilkoder. Bilen drar jævlig dårlig fra 1000 rpm og til rundt om 4000 rpm.. Over dette går den bra.

Bruker wurth sin WOW tester..

Har også fått på lyset til luftfjæring. Monterte på m-tech fjærer og dempere foran, og skulle kalibrere fjærer bak til sport chassie, etter det kom lyset på og jeg får ikke kjørt diagnose. Bilen blir gradvis lavere.. Før dette var bilen skjeiv, og jeg moet litt på høydegivere. Kompr går, og ventilene virker.. Men systemet er satt ut. Er ca to mnd siden dette ble gjort, og nå henger rumpa ganske mye.. Så har ingen store lekkasjer :)

Har prøvd og tatt strømmen på bilen, men kommer ikke inn på systemet.

Noen triks her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper verkstedet ikke har den software som trengs i Wurth sitt WOW system. Det trengs egen software pakke for BMW for at det skal virke.

 

Hva er årsmodell på bilen din? Universale diagnose systemer fungerer ikke før etter 2001 -. Biler før det er ikke OBD2 kompatible. Og derfor trengs spesiell software på biler før dette.

 

Hvor i landet holder du til? Det er sikkert noen i nærheten av deg som kan hjelpe deg med å koble til BMW sitt INPA system. For det er det systemet du trenger, både for feilkode lesing og justering av luftfjæring. Hvordan har du forsøkt å kalibrere luft fjæringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...