Gå til innhold

Airbag lampe e34 resette ? kjente feil ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

som emne tilsier, har en 93 e34 stående,har hatt airbag lampe fra dagen jeg henta den, prøvde og lese litt på nett, men ble ikke noe klokere.

men fikk med meg at hvis noen har drivi med instrument eller lignende så skrur airbag lampa seg på og blir på, frem til den blir nustilt ,stemmer dette?

hvis ja, åssen nullstiller man airbag lampa ? er snakk om en 93 mod m50b20 non vanos

her er det vel kun airbag i rattet som jeg kan se, er det noen kjente lumske steder feilen evnt pleier og ligge? slitt slepering osv... ?

og instrumentet i bilen så kommer og går speedometeret (kun speedo,alt annet funker hele tiden ) litt som den føler for, som også resulterer at abs lampa kommer og går. (men denne sletter seg så fort jeg skrur av og på bilen så lenge speedoen funker igjen )

er fusking på speedoen nok til at airbag lampa har begynt å lyse, så den må nullstilles (hvis det stemmer at airbag lampa må nullstilles uansett hvis den begynner og lyse)

takker på forhånd så mye for innspill og tips :-)

Skrevet

Tipper abs sensoren på venstre bakhjul er synderen. Men litt gjetting er det jo. Airbag lampa er nok en egen feil.

Det går an å koble til med INPA for å se om det dukker opp mere konkret informasjon.

Skrevet

har ikke diagnose som passer/funker på e34.

å abs feilen plager meg ikke, den kommer kun når speedoen slutter og funke, (som jeg regner med at er selve kombi instrumentet som begynner og bli litt dårlig)

er den forbaska airbag lampa som irriterer meg,hehe

Skrevet

Har samme problemet selv. Har byttet sleperingen, hjalp ikke. Så tipper det må slettes med diagnose maskin. Beltemekanismen har ikke noe med det å gjøre?, er det noen der ute som  veit det??

Skrevet

da får vi krysse finga på at noen der ute kan komme med et svar,hehe

kjenner en som klarte og ta diagnose på 95 mod e34`n som er i hus her, men det er vanos motor, så veit ikke om diagnose apparatet hans klarer det, men han er jo på ferie nå såklart da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...