Stonescream Skrevet Januar 20, 2014 Share Skrevet Januar 20, 2014 Hei, Etter å ha funnet ut at jeg ikke vil ofre mye av bagasjeromsplassen i stasjonsvogna med en 35 liters kasse stående langs seteryggen har jeg kikket litt på alternativer. Jeg er ikke på jakt etter noe voldsom dundring av bassen, men bare å "fylle" ut litt lydbildet i bilen mer enn de Gladen komponentsettene jeg har i dørene foran nå gir. Litt mer "ompf" i dybden. Har sett eksempler på at folk har laget små kasser og satt der originale subben sitter over batteriet og satt inn 8" elementer. På bilradiospesialisten har de 2 8" som ser ut til å passe mitt behov. En Ground Zero som også passer under setet i enkelte BMW modeller samt en pioneer som også trenger minimalt med kasse og dybde. En hyggelig fyr på nett la ut målene på kassa han fikk plass til og den blir noe som 30 x 28 x 11,25cm i ytterkant og så blir volumet litt avhengig av tykkelsen på materialene man bygger av, men en 8-9 liter kanskje. Noen tanker om hvilke vil passe best av de 2? De koster omtrent det samme. Pioneer data: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=8895&katid=26&id= Ground Zero data: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=12765&katid=26&id Posten hvor jeg fant kasse og eksempel: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1602259-E39-Touring-Subwoofer-DIY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Januar 21, 2014 Share Skrevet Januar 21, 2014 Judys Bilstereo har en ny Kenwood flat 10" liggende, med mye bedre følsomhet enn de du linker til Nypris er 1700kr men den kunne selges for 1000kr siden det er den siste. (ligger ikke i nettbutikken lenger). Den vil funke bra i selv 10 liters kasse.Ta kontakt med meg om du vil ha den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 21, 2014 Share Skrevet Januar 21, 2014 Legg ut info når du har handlet og montert! Tenkter og gjøre det samme selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Januar 22, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2014 Målte litt med målbånd nå, og med litt ekstra finpuss osv og litt vinkler osv kan man nok lage ei kasse som er litt mer en 30x28x11,25 men jeg holder meg til denne størrelsen så ser jeg etterpå hvor mye rom det kan bli for andre ( om mulig ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Januar 23, 2014 Share Skrevet Januar 23, 2014 Du vet at, med de målene dine og hvis du bygger med 16mm MDF, så vil du ha ei 5,35-liters kasse? Just saying (som folk sier) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Februar 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2014 Vært stille her en stund. Jeg endte ikke opp med de 2 alternativene lista i topic, men en 10" flat subb fra kenwood som ikke kom dalende med posten før i dag. Får se hvordan den fungerer når jeg får kutta litt i kassa og justert det til. Når jeg prøvde å trykke årets styggeste basskasse på plass, viser det seg at den er for bred i bakkant, så får ikke dekselet på med mindre jeg får slipt/pussa ned det hjørnet nok. Har ikke hatt tid til å gjøre noe mer, så får se i løpet av uka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå