kvande95 Skrevet Januar 21, 2014 Skrevet Januar 21, 2014 Hallo!Gikk til innkjøp av en E46 318 med rekkefire 2liter idag, og veldig fornøyd med bilen hadde det ikke vært for at motorlampen begynte å lyse på tur hjem. Ingenting tyder på at noe er galt. Mengde olje er fint, og ingenting merkes ved kjøring på noen måte.Men det kommer en liten knitre/ulyd da jeg stoppet for å høre ved rusing. Selger sa at han nylig har vært på GS og fått kjedet strammet.Dette er det som ble gjort (fra kvitering):- Strammer register org- Toppdekselpakning- Motstand varme app- Slitasjevarsler bak- Kontroll og justering av ventiltider - Bytte av viftemotstandFikk også tips om at det kanskje var en bakkesensor som har fått seg en støyt, så jeg har allerede prøvd å "restarte" hjernen ved å ta av en pol fra batteriet å la det ligge i 20-30 min før jeg setter den på igjen. Men dette fikset ikke problemet. Noen som har erfaring med dette?
kvande95 Skrevet Januar 22, 2014 Forfatter Skrevet Januar 22, 2014 Lyden kommer tilfeldig, men høres etter litt kjøring. Etter å ha stått en stund på tomgang eller motor skrudd av høres ikke noe unormalt fra motor, men som sagt, etter litt kjøring kommer det en liten skrapelyd som er sterkest på "turtalspeak", når registeret er på tur ned igjen etter å gitt gass
kvande95 Skrevet Januar 22, 2014 Forfatter Skrevet Januar 22, 2014 Diagnose ? Ja, det var i utgangspunktet planen, tenkte bare å høre her først om noen har erfart det samme som kanskje hadde et tips.
bmw-e46-m3 Skrevet Januar 23, 2014 Skrevet Januar 23, 2014 Er helt vanlig med strekt register kjede på de der. Da får du son regel feil på cam sensor og evt cam og veiv sensor. Bytt kjede, tut å kjør:) Sent from my HTC One using Tapatalk
bmw-e46-m3 Skrevet Januar 23, 2014 Skrevet Januar 23, 2014 Eller at de hopper over på ene kammen. Den går helt normalt men litt dårligere og du får cam sensor feil. Sent from my HTC One using Tapatalk
Alpejohn Skrevet Januar 23, 2014 Skrevet Januar 23, 2014 Kan vertfall si 100% at du ikke er alene om og fått motorlampe som lyser, sja, det er MANGE som spør hva som er galg når lampa lyser. Ingen kan svare på det, alle kan tippe, men ingen kan si det eksakt. Er ikke vits i å spekulere på hva som er galt, heller ikke spørre her inne. Eneste svaret (og det rette svaret) du vil få har du allerede fått av kalinkamaen. Svaret står også i instruksjonsboka, dra til et verksted. Eller få noen andre til og lese feilkoder for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå