Gå til innhold

e46 1,9 bensinforbruk

Super1
 Share

Anbefalte innlegg

.... Forbedringstips?

Slutte å sladde på holka :P

Neida. Jeg har selv hatt lik din bil i over 10 år sammenhengende. Og 0,8 er helt kurant forbruk på den motoren. Beste jeg klarte å presse den ned i på langtur var 0,64 men det var jo et ork uten like å være så lett på foten. Dette var da med 19" tunge sommerlefser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke på tips til hvordan jeg kan kjøre økonomisk :P men om det var noe ting på bilen som evt kunne "forbedres"

jeg har hatt bilen i et år nå. er meget fornøyd.

Hvordan er dine erfaringer StigJ du har hatt bilen i så mange år, Går den fint med 19"? har 17" (sommer) vurderte å kjøpe 18" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme jeg, min ligger på 0,7-0,8 den og :)

men skifte filter+ plugger og div kan jo hende hjelper hvis det er lenge siden det ble byttet

19" går fint, har du senka bilen? må bare passe på innpress

Hvilken filter? plugger er nok over 1 1/2 år siden de ble byttet.

Har ikke senket den nei. Ingen hester å skryte av på den :P

Hvor mye burde den senkes med 19"? hvis det skal se fint ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftfilter til motoren.

Hvis du liker skamlave biler blir 19" alt for stort. 18" er passelig på sedan. Egentlig coupe også, men coupeen svelger 19" litt bedre, etter min mening.

Og forbruket ditt høres helt riktig ut :) misunner det faktisk. Hvis du dobler det, har du mitt forbruk på vinterbilen. Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bremseslange feil på eu-kontrollen igår. Noen som vet hvordan man bytter de foran?

Tenkte å bytte olje- og luftfilter i samme slengen snart. 

Har det noe å si om filter er fra GS eller fra ebay?

Er det bremseslange du har fått feil på, eller er det opprusta bremserør? Sjekk opp detta før du gjør no.

og filter er generelt filter, biltema funker det au. Pleier selv og kjøpe fra biltema, funker flesk på min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke på tips til hvordan jeg kan kjøre økonomisk :P men om det var noe ting på bilen som evt kunne "forbedres"

jeg har hatt bilen i et år nå. er meget fornøyd.

Hvordan er dine erfaringer StigJ du har hatt bilen i så mange år, Går den fint med 19"? har 17" (sommer) vurderte å kjøpe 18" 

Min erfaring er 10 år med en veldig rimelig bil. Nei det er ikke en sprek bil men funket til mitt bruk den gang. Jeg var tidlig ute med 19". Kjøpte det i 2002. Bilen ble merkbart sløvere men ellers god å kjøre. Jeg senket min 50/40mm. Skal man ha på 18"/19" må man ha senk. Alt annet ser teit ut. Har du M-Sport understell går det på håret.

Regn med et litt høyere forbruk også med store og tunge hjul. Nå var ikke mine av de letteste heller. Veide akkurat 25kg pr. dekk/felg. 235/35 og 255/30. Felgene var 9x19. Godkjent i vognkort uten å blunke.

Sånn så den ut

102.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...