Gå til innhold

Webasto problemer

Freakshow
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg lurte på om det var noen som kunne hjelpe meg litt med et problem.

jeg har en e39 530D med webasto. men den virker ikke. 

jeg hører at den drar seg igang men det kommer bare kald luft ut.

satt å så litt på Schmiedmann og fant dette reprasjons kitet http://www.schmiedmann.no/no/bmw-e39/18068-nytt?produkt=WE92995D

eller om noen har noen eklere løsninger :)

takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først ville jeg tatt en reset på webastoen,sikring nr 47 over batteriet ut i minst 15 sekunder tror jeg det var,som regel er det hovedkortet som blir ødelagt av irr og fukt,anbefaler å sette av ett par timer med søk på Google (webasto e39)før du kjøper noe så du er sikker på at det er delen du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

*Når det gjelder og ta ut sikringen, må dette gjøres menst bilen går på tomgang. Ellers har det ingen effekt. :)

Søker du på forumet, så finner du mange tråder ang. problemer rundt webasto, har vært mye diskutert.

Der er mye god info. :) Og få lest av feilkoder kan også hjelpe deg litt på vei, om der er noen sef.

Om du er heldig og bor i nærheten av noen i listen i denne tråden, kan de sikkert hjelpe deg. :)

Men om du finner ut at du skal overhale, ikke kjøp settet fra schmiedmann, kjøp heller dette på ebay.de,

det koster deg ca 2000,- inkl frakt og moms. :)

Og trenger du instruksjoner på hvordan du demonterer den, finner du alt du lurer på i denne manualen, der er hele

fremgangsmåten beskrevet. :)

Håper det hjelper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

*Når det gjelder og ta ut sikringen, må dette gjøres menst bilen går på tomgang. Ellers har det ingen effekt. :)

Søker du på forumet, så finner du mange tråder ang. problemer rundt webasto, har vært mye diskutert.

Der er mye god info. :) Og få lest av feilkoder kan også hjelpe deg litt på vei, om der er noen sef.

Om du er heldig og bor i nærheten av noen i listen i denne tråden, kan de sikkert hjelpe deg. :)

Men om du finner ut at du skal overhale, ikke kjøp settet fra schmiedmann, kjøp heller dette på ebay.de,

det koster deg ca 2000,- inkl frakt og moms. :)

Og trenger du instruksjoner på hvordan du demonterer den, finner du alt du lurer på i denne manualen, der er hele

fremgangsmåten beskrevet. :)

Håper det hjelper. :)

nok en gang alpejohn så kommer du med gode råd! :D skal sette meg ned og lese litt.

bor i kirkenes så er lite med Bmw folk her oppe så tenkte å bestille Diagnose utstyr selv på ebay.

Takker for hjelp! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...