rimol1993 Skrevet Januar 26, 2014 Skrevet Januar 26, 2014 Hei! Skal bytte topplager fram på bilen når den kommer tilbake fra hellakkering. Derfor lurer jeg på om dette er noen stor jobb? Ser at stykkprisen er ganske liten: http://www.nordicautoimport.no/nb-NO/produkter/produkter-for-bil/bmw/ta-technix-topplager-e46e39e60.aspx Såfremt dette er riktig lager da... Noen som har en DIY eller tips og triks? Vurderer og ta bak også siden disse koster 200kr stykket.
hsd Skrevet Januar 26, 2014 Skrevet Januar 26, 2014 Du trenger fjørkomprimerere dersom du ikke har justertbart. Ellers er det bare å skru av det gamle og skru på det nye. bak trenger du bare å ta stilling til den siste setninga over. trenger du DIY på dette så finner du det enten her inne igjennom søkefunksjonen eller på google.
rimol1993 Skrevet Januar 26, 2014 Forfatter Skrevet Januar 26, 2014 Det er justerbart senkesett på bilen ja Betyr det at jeg slipper å komprimere fjæra? Har utstyr for dette også.
hsd Skrevet Januar 26, 2014 Skrevet Januar 26, 2014 Det betyr at du mest sannsynligvis ikke klarer å bruke det, pga fjøra har smal diameter og svært kompakte vindinger. Somregel klarer man å lure det til ved at man justerer ringene helt ned (for å slakke av så mye man klarer) for så å komprimere manuelt mens en annen skrur av. Dette er derimot litt texas, siden man fort kan få seg en karamell dersom det er mere press enn forventa. Forspennet kan du teste ved at du prøver å komprimere fjæra ved å presse den nedover før du demonterer. Klarer du det, så skal du klare å holde igjen når noen andre løsner på mutteren også.
rimol1993 Skrevet Januar 27, 2014 Forfatter Skrevet Januar 27, 2014 Du mener at jeg ikke får komprimert fjæra med verktøy når jeg har senkesett? Er det fordi senkesettet har mer spenn på fjæra enn orginale fjærer? Får demontere og se selv når den kommer tilbake! Er lettere å komme på noen max mekker-løsninger når du sitter med det foran deg og fintenker
hsd Skrevet Januar 27, 2014 Skrevet Januar 27, 2014 nei, bare praktiske begrensinger siden folk flest har fjærkomprimatorer beregnet for "normale" fjører med mye mere avstand mellom vindingene. men som nevnt du ser det, bare tenk deg om før du setter eventuelle "patent" i praksis, for komprimerte fjærer skal man ha respekt for.
rimol1993 Skrevet Januar 27, 2014 Forfatter Skrevet Januar 27, 2014 Vet godt at disse er skumle... En kjenning har allerede fått kjevebeinet knekt av ei fjær i full fart
hsd Skrevet Januar 27, 2014 Skrevet Januar 27, 2014 akkurat, og han er verken den første eller den siste for å si det slik men husk ivertfall å justere ringene helt ned, så slakker du av ganske mye bare sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå