Gå til innhold

Bmw E36 316i Ombyggingsprosjekt til M57D30 Med ettermontert Turbo og Intercooler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dieselmeken driver vell helst bare med mekaniske rekkepumper og slikt? Kan anbefale han sånn ellers da, har noen kompiser som har brukt han(og vært der) med pumper til mercedes :)

m57d30 Har vell større potensiale enn m51?

Skrevet

Klart m57 har sikkert større potebsiale, men dog mye dyrere, må ha mottorstyring, å da skal en ha myye effekt må en vell fort ha ett datasprut for diesel, å da blir det jo fort enorme summer

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Skrevet

Ville nå heller lagt 5-6k i map fra trf enn å kjøpe pumpe til 5k og betale 10k får å bygge den om :P

Klart man må jo få det justert igjen om man har planer om å bytte oppsett hele tiden da. 

Skrevet

Er vell endel jobb med ellnett for og få m57 i e36 og da vell?, mener å ha lest det bare.. jeg ga bare 1000 for mek pumpa mi. . Men klart elektronisk er vell mere optimalt..

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Skrevet

Ei mek pumpe er knapt verdt vekta si som skrapmetall når det kommer til tuning spør du meg ( :P ). Heldigvis finnes det alltids noen som vil ha disse, så jeg kan kvitte meg med dem jeg får inn av og til. Og "datasprut" til diesel, i hvert fall til m57, er _helt_ unødvendig.

Trådstarter, så du hadde sendt meg mail om dette. Jeg har ikke tid til å hjelpe "en og en" med ombygging. Men, bruk så mye av ledningsnettet fra donorbilen du kan så skal det gå helt greit. m57 har et godt potensiale, og vårt "steg 4" gir ca 330-350hk.

Skrevet

hehe, såpass ja :P joda har tenkt litt på d25 også... meen når jeg først skal bygge så bygger jeg det litt heftigere (selvom det blir mye mer jobb) enn det kunne vært. Tanken er jo og få det godkjent til bruk utfor bane.. som jeg kan se så langt hvertfall, er ikke tyngdeforskjellen mellom 1.6 og d30 mye mer en 65 kg. så d skulle være mulig og få dette godkjent i vognkort.. men blir vel etter alt og bedømme utskift av mye bremsedeler :P

Skrevet

Ei mek pumpe er knapt verdt vekta si som skrapmetall når det kommer til tuning spør du meg ( :P ). Heldigvis finnes det alltids noen som vil ha disse, så jeg kan kvitte meg med dem jeg får inn av og til. Og "datasprut" til diesel, i hvert fall til m57, er _helt_ unødvendig.

Trådstarter, så du hadde sendt meg mail om dette. Jeg har ikke tid til å hjelpe "en og en" med ombygging. Men, bruk så mye av ledningsnettet fra donorbilen du kan så skal det gå helt greit. m57 har et godt potensiale, og vårt "steg 4" gir ca 330-350hk.

flotters! takk for svar :) hva må jeg belage meg på i pris på steg 4? det er der i området jeg vil være på hk antall, men... hva kan jeg regne med av nm på steg 4?

• 8 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...