Gå til innhold

E32 BMW 730i 1991 prosjekt - bytting av girkasse

7ertzen
 Share

Anbefalte innlegg

Igrunn ikke, men kan det være noen bånd som er brent tro? Jeg har ikke stor peiling på automatkasser, jeg vet bare at olja ikke skal lukte dritt og at den skal være tilnærmet opprinnelig farge.. Bytta olje og filter på Merca her forrige uke, etter godt over 300 000km på samme olja, så var den fremdeles rød og fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igrunn ikke, men kan det være noen bånd som er brent tro? Jeg har ikke stor peiling på automatkasser, jeg vet bare at olja ikke skal lukte dritt og at den skal være tilnærmet opprinnelig farge.. Bytta olje og filter på Merca her forrige uke, etter godt over 300 000km på samme olja, så var den fremdeles rød og fin!

Kanskje jeg ikke fikk det frem så godt, den olja på bildet er motorolja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på olja jeg så i bunnpanna på girkassa!

Når det gjelder motorolja, så tja.. hva det kan det være.. Vann? Kanskje olja ikke er bytta på aldri så lenge :P

For å si det sånn, motoren har ikke svevet på over 6mnd, så det har nok noe med det å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du kjørt 300 tusen på den selv og kan med sikkerhet si at den ikke har vært bytta? for så langt på samme olje og den ikke er svart høres smått utrolig ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge min kvitteringsbok som tar for seg bilens liv i Norge hvor det finnes kvittering for ca. Hver kjørte 15 000km så kan jeg ikke finne verken filter eller olje til automaten, og bilen var på et fast verksted fram til 2010. Serviceintervall er 65 000km på disse og dette er signert i servicehefte fra bilens liv i Tyskland to ganger, men ikke i Norge til serviceheftet ble skrevet ut..

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt, men det er lurt å finne strøm et sted som styres av tenningslåsen, på den måten slipper du å glemme å skru av etter bruk og tømme batteriet. Jeg hadde nok hentet strøm fra et sted i bilen med egen sikring i kretsen gjennom et relle som styres sv tenninga!

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...