rumo Skrevet Januar 30, 2014 Share Skrevet Januar 30, 2014 Hei, Jeg har har et problem med bilen min, i det siste har det kommet mye vit røyk fra eksosen. Dette er der når jeg starter opp og når jeg kjører. Det er snakk om mye vit røyk, oljeforbruk, ca 0,7 liter de siste 10.000 km. Når jeg gasser på mye kommer det svart røyk en liten periode. Samtidg har jeg også merket at motor tempen er veldig lav, rett over den blå streken når det er kaldt ute. Gjerne under 0 punktet, er det varmere i været blir tempen normal. Byttet turbo for ca 7 mnd siden etter total havari, da gikk så og si all oljen ut i eksosen.. 6 - 7 liter. Mye av dette ligger sansynligvis og godgjør seg i eksossystemet? eller.. Motoren nærmer seg nå 300.000 på telleren. Noen tips fra dere der ute? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 30, 2014 Share Skrevet Januar 30, 2014 Mulig siden at du ikke får opp temperaturen på motor, så dannes det i overkant mye vanndamp i eksosanlegget, derfor mye hvit røyk. Ikke ukjent spesielt på vinter, eller ved kalde temperaturer. Prøv å skift begge termostatene dine og kjør deg en god tur slik at alt blir godt og varmt. Da bør det forsvinne. Gjerne med høyt turtall noen ganger, for å øke gjennomstrømning i eksosanlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå